paard ineens gek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 22:25

hoi

ik heb dus vandaag voor het eerst op mijn paard gereden.
ging heel goed, nu na een paar uur in de wei lekker relaxen ging het vanavond super slecht, mijn vriendin wilde opstijgen ( heel gewoon en super voorzichtig) word ie in ene gek.... Verward steigeren, bokken galloperen, gelukkig zat ze nog niet maar ja toch wel eng.
dus wij na veel praten en kalm maken, kwam ie naar ons toe. gelukkig.
maar ja wij longeren om hem uit te laten razen. na 10 minutjes zou ik erop er op hangen nix aan de hand er op zitten ook ok maar na een paar rondjes aan de hand, met mijn vriendin ernaast werdt ie in ene gek ik denk dat het kan komen omdat ik mijn vriendin uitlegde waar het kruis zat er naar wees, volgens mij heb ik hem niet aangeraakt daar lette ik namenlijk heel er op.
naja toen werd ie dus gek en sloeg op hol na 2 rondjes vloog ie dwars door het lint heen/ er is nog geen bak.
nog gekker, ( zat gelukkig geen stroom op) toen waren we dus uit de omheining * help* en ja hoor nog meer pech de beugel riem brak dus BOEM ik op de grond ( net naast de sloot)
maar ja we geven hem natuurlijk nog wel een kans! maar ja we willen wel tips er moet toch iets fout zijn gegaan?
groetjes heleen en margreet.

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]


_________________
mensen met paarde hebben een hemel op aarde,
maar komen ze te sterven valt er niets meer te erven. en daar kunnen heel wat bokkers over mee praten! Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-07-07 23:32 ]</font>


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:30

Heb je dat paard pas Verward , heb geloof ik niet het verhaal gevolgd!!!!

Maar jeetje zeg dat is wel ff schrikken, maar miscchien moet hij/zij nog wennen Boos!

Misschien ligt het zadel niet goed ofzo, of past het niet goed Verward ......

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 22:44

hoi ja lekker vaag he
zal het ff schematish uitleggen
ik hebben het paard pas
vandaag voorhet eerst bereden
het ging vanmiddag heel goed
vanavond bij mijn vriendin deed ie al gek steigeren en toen ging ie er vandoor ( mijn vaders handen open Frusty Frusty ), ze zat nog niet.
toen longeren
ik er op om te kijken of dit ging ging goed tot opeens....
dwars door het lint nog gekker beugelriembrak BOEM ik op de grond * au*
zo duidelijk? vast wel he.
en het zadel ja die gaat weg. kapot kreeg ik bij het paard dus ja... teugels gebroken beugelriem gebroken longeerlijn-klipding gebroken. het lint enz enz vette chaos.we hebben zijn mond gecontroleerd en wat vasaline op gesmeerd. moeten we verder nog iets doen? wil hem niet laten lijden natuurlijk
groetjes! Verdrietig

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:48

waaarschijnlijk is je paard nu pas tot zijn besef gekomen dat ie niet meer naar zijn oude huis terug gaat.en ja dat kan enige trammelant met zich meebrengen.mijn mening?je bent al veel te vroeg erop geklommen.als je een paard net 1 dag op stal hebt is mijn mening:laat hem/haar eerst eens een weekje aan de omgeving en de mensen wennen voordat je erop gaat rijden.geef hem ook de tijd te wennen dat ie ineens ergens anders is en met vreemde mensen en dingen.logisch toch of niet?wat zou jij doen als je ouders je ineens achterlaten in een wildvreemd huis terwijl je er niemand kent en je bent helemaal alleen ?

soms is het beter om te zwijgen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:55

Mijn schema met mijn stress kip, eerste 3 dgn, wennen aan box, paddock, daarna op de weide, dan maar eerst eens gaan longeren en dat paar keer/dagen doen tot dat hij zich makkelijk laat ontspannen. Daarna eens een keer denken aan rijden. Dat was toen ik hem een jaar terug kocht. Dat soort gedrag wat jij omschrijft zit gelukkig niet in zijn aard. Hoe oud is dat beessie? zoals je het omschrijft zou ik denken 3 en nog nauwelijks beleerd....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 23:07

hoi
ja mijn oom die hem bracht en kon ( waar die vandaan kwam) zei 2 dagen ( wij geloven hem want hij heeft altijd al paarden gehad zolang als ik weet, ja handelaar.) we gaan het nu weer van voren af aan proberen, wel met longeren en weiland want dat ken hij al en is ie gek op. en heel braaf! doet nix verkeerd we hadden al besloten om niet meer te rijden voorlopig niet in elk geval we hebben hem nog op proef maar wel de tijd om te wennen.
groetjes heleen en margreet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 23:11

Sterkte ermee dan, en 2 dgn 'beleerd' is nog eigenlijk helemaal niks. Misschien handig om eens wat boeken en informatie over het beleren van jonge paarden te raadplegen.
Dan ben je straks beter voorbereid. Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 23:20

hoi
alvast bedankt, hij is 6 en volgens ons goed opgevoed, luisterd naar je stem en kan SUPER longeren dus ik weet het niet, morgen komen er mensen ( max en dennis ( van bokt)) om te kijken en te helpen we zullen zien.
groetjes!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 23:34

Oh oke, ik begreep het dan verkeerd, je hebt hem 2 dgn laten wennen....
ik dacht dat hij 2 dgn onder het zadel was Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 15:26

Hoi!
Heleen kijk wel uit wat je doe AUB!!!!!
Hij is dus niet zo makkelijk als de meeste paardjes die je tot nu toe gereden heb.
Enne je moet er wel morgen weer op gaan hoor!!!
Hoe langer je wacht hoe manser die wordt!
Zou Magreet er maar ff niet meer opzetten, als ze nog niet zoveel ervaring heeft met een paard dan zou dat zonde zijn!

Groetjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 15:33

je zegt dat het zadel dat erbij zat kapot is. Was dit mogelijk toen al kapot? Is je vriendin misschien wat zwaarder dan jou waardoor het zadel pijn doet?
Kortom, is dat zadel niet de oorzaak van alles?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 16:01

Een verhuizing brengt veel stress met zich mee.
Laat het paard eerst een weekje tot rust komen. Doe fijne dingen met hem, dingen die hij goed kan (poetsen, wandelen). Zodat hij zich op zn gemak kan gaan voelen.
Alle stress moet vermeden worden.

Hij is nu waarschijnlijk helemaal van slag. Ga voorlopig niet rijden en doe fijne dingen met hem. Lekker poetsen en knuffelen, daar krijgt hij vertrouwen van.
(sorry als het een merrie is, ik heb alles met 'hem' geschreven)

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:23

Hoi,

Ik ben vanmorgen met Tamara(Max)geweest. We denken bijna zeker dat het het zadel is. Z'n rug nog ff gecontroleerd. We dachten dat die ook gevoelig was maar toen we nog een keer probeerde met een halster om was er niets aan de hand. Binnen kort maar ff een ander zadel proberen.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 09:07

hoi

nee nog niet binnenkort
we gaan eerst wandelen en longeren/ vind ie errug leuk!!
en vooral veel poetsen, ik zou niet eens kunnen rijden, hihi ben helemaal open.
we gingen rijden omdat hij echt super rustig was en helemaal niet zenuwachtig of wat dan ook, maar ja schijn bedriegt.
groetjes heleen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 09:25

ik zou er toch nog ff op klimmen anders denkt hij misschien ja ik kan hun de baas, en je moet hem echt de baas zijn ook al vind je het soms beetje eng. das een advies van een kennis van mij, een handelaar. want ik moet hem ook de baas zijn, hopelijk ligt het aan het zadel want daar kan je nog iets aan doen. he
succes!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 09:45

Als ik eerlijk ben, ... vind ik het eigenlijk onverantwoord zoals je oom een paard bij jou brengt en jou er verder maar mee laat aanmodderen!

Als ik jou was zou ik heel snel goede begeleiding zoeken

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 16:08

hoi vandaag is de da geweest, wat denk je kreupel en niet zo'n beetje ook, ( had al een sterk vermoeden) ze keurt hem dus af maar we laten de hoefsmid komen en dan mag hij 2 weken in de wei bijkomen ( op advies van de da) als het dan nog niet beter is kan het in zijn gewrichten zitten, als het dan niets aan gedaan kan doen, zonder heel veel geld te kosten kopen we een ander paard, wel jammer maar wel het beste, hij was ook al voor de slacht bedoeld kwamen we vandaag achten Huilen Frusty maar ja ik hoop dat het beter gaat en dat alles weer goed komt of dat hij een lekker plekkie krijgt om te wonen, anders..............
tja ff niet aan denken
groetjes heleen Huilen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 16:10

aaaah wat verrot zeg!! Hopen dat ze snel weer beter is!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 16:11

ach wat zielig dan dat zou ik dus noooit kunnen Huilen maar als ie zelf ook wel pijn heeft tja..
ik hoop dat alles goed komt, en je oom zou dat dan toch moeten weten? ik vind dat je oom je een beetje een poets heeft aangebakken hoor Extreme duivel ben het met sjuimpie eens dus!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 16:31

ja weet het k baal wel vooral voor dat paardje hij heeft pijn ik niet.. wil niet eens echt op zijn been staan, zet het gewicht de hele tijd op zijn andere benen
wel sneu vandaar toch nog 2 weken.
groetjes!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 17:10

Ah wat poedersuiker zeg! Arm paardje!
Ik hoop dat hij snel weer beter is en dat je hem kan houden!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 23:13

ja dat hoop ik ook ben wel heel bang dat het niet zo is en dat hij dan toch weg moet, want ja ik ben op zoek naar een leuke rijpony/paard om die droom nu in te ruilen voor een paard dat misschien nooit meer bereden kan worden, liever niet. Verdrietig
maar ja we zien wel
groetjes heleen Verdrietig Verward

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 08:25

ja heleen daar zeg je wat, maarr het afscheid lijkt me toch moeilijk misschien is er wel iemand die een gezelschapspaardje wil hebben (als hij tog niet meer bereden kan worden maar tog geen pijn heeft) en anders zit er denk ik niks anders op. uit zijn pijn verlossen. ik zou denk 'k pas een paard op proef laten komen als je hem hebt gezien en niet via je oom want kijk eens wat er nu eens van gekomen is!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:17

sucses ermee ik zou voortaan meteen (gelijk) je opaard laten keuren voordat ie komt of als hij/zij er net is ... maar ja het is bij jou natuurlijk anders gelopen ..!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Googlebot, Lui_, Prairy en 46 bezoekers