Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Allejandro
Berichten: 18538
Geregistreerd: 21-09-03

Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 09:42

Afbeelding

Helaas wordt mijn paard zijn staart nog steeds opgegeten..
Het is nu al een tijd zo, heb anti bijt van de welkoop gebruikt en hertshoornolie. (puur)

helaas helpt het niks want het gaat gewoon door! het leek even goed te gaan maar nu niet meer; er is
weer een heel stuk af Verdrietig

Heeft iemand nog tips of moet ik mij er maar bij neerleggen dat het alleen maar dunner gaat worden?
Vind het niet zo erg zolang hij er niet onder lijd (vliegen verjagen etc), maar het lijkt nergens naar vergeleken met eerst en vind het stiekem wel heel erg jammer! (tis toch een aanzicht bij je paard Lachen )

Paard staat 24/7 in de wei, op stal is geen optie helemaal niet met dit mooie weer Lachen
Als iemand nog wat weet, dankjewel!

ps: hij schuurt niet, want er zijn geen kale plekken op de staartwortel of andere tekenen van schuren...
Hij wordt echt afgekauwd.. Verdrietig

groetjes, Rianne.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:17

Helpt een staart bandage erom heen niet?

shera
Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-06-07

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:20

Een bandage zit snel te strak en dan ben je verder van huis. Te los geeft weer kans op ongelukken. Heb je een idee wie de boosdoener is?

blacklight

Berichten: 1010
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Wintelre

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:22

Je kan hem toch gewoon alleen zetten. Of bijt hij zijn eigen staart af?

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:22

in een staartzak doen ??
Ook met startzak kunnen ze prima naar de vliegen meppen hoor...

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:25

pff eh sambal (uiteraard niet op de staartwortel) of cribox

ik zou idd eerst uitzoekken wie er aan je staart zit en dan uitzoekken waar dat paard voor weg loopt en dat gebruiken
en anders dat dier bij de anderen weg houden

staartzak zou ik niet doen dat kan gaan knellen waardoor de staart af sterft dan kun je nog beter vlechten

Allejandro
Berichten: 18538
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:31

@ LiNdA1986; nee die ga ik niet om doen voor 24/7 Lachen .. mede om wat Shera al zegt Lachen !

@ blacklight: nee hij bijt zijn eigen staart niet af (lijkt me sterk) en ik ga hem daarvoor ook niet alleen zetten ???! Hij heeft het prima naar zijn zin daar en ja het is of het een of ander maar misschien wist iemand een wondermiddeltje? Schijnheilig

@ ElCamino: knelt dat niet ook de staartwortel af dan? Lachen zit er toch ook omheen als een soort bandage??

@ rommulus : ja ook sambal heb ik al geprobeerd, maakte geen verschil Bloos! ! cribox vind ik zoiezo nutteloos dat werkt bij niemand op stal.. Knipoog

En wie er aan zit? Hij staat met een stuk of 15 paarden in een hele grote wei waar ik niet heel de dag ben. Ik heb er geprobeerd op te letten wie het doet maar heb geen idee!!! Het gebeurt niet als ik eraan kom/ben of langsfiets oid..

Vlechten, en dan bijt diegene nog weer en neemt 'ie nog grotere stukken haar mee? Nee dankje.
Staartzak lijkt me idd dat dat ook knelt voor 24/7 ....

Als ik er nou achter kon komen wie het deed Huilen

Ik ga maar eens overleggen met de staleigenaar of hij misschien iets ziet.. Lachen
Baal er wel heel erg van!!

HaileysComet
Berichten: 1219
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:35

Weet je zeker dat een ander paard er aan knaagt?

Die van mij trekt nl. bij het rollen/liggen vaak een hele streng uit haar staart. Dan ligt de staart op de grond en als ze opstaat, dan zet ze op een of andere manier haar achterbeen op haar staart, waardoor er weer een streng wordt uitgetrokken.

Ik hou d'r staart nu wat korter en als ze los gaat, dan doe ik er een vlecht in. Als ze de hele dag op de wei staan, is het niet echt prettig als ze met zo'n harde vlecht de vliegen van zich af moeten meppen.

Allejandro
Berichten: 18538
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:40

Zijn staart komt maar tot aan halverwege zijn pezen zegmaar. Nog niet eens tot aan zijn kogels ..
Misschien kort ik 'm in tot spring-paard-maat, kijken of dat helpt.

En ik weet bijna 99% zeker dat er een ander paard aan knaagd.
3 jaar lang heb ik zijn staart opgespaard (zie 1e foto, is van januari 2007) en nu er ineens zoveel paarden bijgekomen zijn in de wei (van 5 naar 15) zit er gewoon een boosdoener tussen die dat doet! Misschien wel meerdere..

Allejandro
Berichten: 18538
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:40

HaileysComet schreef:
Ik hou d'r staart nu wat korter en als ze los gaat, dan doe ik er een vlecht in. Als ze de hele dag op de wei staan, is het niet echt prettig als ze met zo'n harde vlecht de vliegen van zich af moeten meppen.

vlecht lijkt me idd geen optie ook als ze bij anderen staan en hij slaat iemand voor de ogen..
doet zeer hoor....Nagelbijten / Gniffelen

omaas
Berichten: 1167
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Hillegom

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:31

Ik weet niet of jij al spul geprobeerd hebt die gebruikt wordt voor varkens zodat ze elkaars staarten niet opeten?

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:36

Weet je zeker dat cribox niet helpt? Niet de spuitfles, maar de pot - is vies, plakt enorm en blijft ook zitten als het regent. De truc is dat je het warm moet maken voor je het er op smeert, handschoenen aan, anders krijg je het niet van je handen. flink veel er op doen. Helpt bij ons altijd, we doen het ook als onze jonkies de opfok ingaan - en reken maar dat daar wat wordt afgeknaagd.

Tatjanaa

Berichten: 2985
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:52

Ik ken het probleem.. Boos!
Wij hebben ook een staart/deken bijter in het land. Al mijn dekens zijn ingespoten met anti-bijtspul en nu doe ik de staart en voorpluk ook.

Helpt wel moet ik zeggen Lachen Ik zie de staart weer iets voller en langer worden.

Weet ff niet het spul zelf.. Tis zo'n spuitvles
Edit: Antibijtmiddel Equistop, dit spul heb ik Lachen 450 ml voor 10,-.

MyStar

Berichten: 250
Geregistreerd: 26-11-06

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:58

Nja ik zou een stoel pakken en een boek o.i.d. en er een dagje tussen gaan zitten als ik een keer een dagje vrij had Lachen . Is erg leerzaam ook trouwens om te zien Ja , en dan kan je er meteen de boosdoener(s) uithalen.

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:01

Sambal in zijn staart smeren Knipoog

Allejandro
Berichten: 18538
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 20:24

MyStar schreef:
Nja ik zou een stoel pakken en een boek o.i.d. en er een dagje tussen gaan zitten als ik een keer een dagje vrij had Lachen . Is erg leerzaam ook trouwens om te zien Ja , en dan kan je er meteen de boosdoener(s) uithalen.

Hahahahahha dan gaan ze echt niet heel de dag door bezig met hun dingen Knipoog Haha!
Ze gaan mooi bij mij zitten van 'hey dit is leuk!'
maar zal het eens overwegen Clown , misschien kan ik een dinnetje strikken oid Clown Haha!

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:38

er staan overgrens ook veulens bij in of jaarlingen 2 geloof ik denk dat het daar weg komt!

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:43

op zich ziet de staart er niet uit alsof hij wordt opgegeten. Mijn shetveulen deed dit bij mn fjord en je zag gewoon recht afgekauwde stukken. Hij had dus zn mooie lange staart en korte plukjes aan de zijkanten. Heb er een tijd antibijt opgesmeerd, werkte even. Maar na een tijdje begon hij weer. Dus weer gesmeerd en eigenlijk doet mn shetje het al een tijd niet meer (even afkloppen) Dit lijkt meer op een steeds dunner wordende staart. Op de foto's ziet zn staart er wel lang uit, misschien staat hij inderdaad op zn eigen staart.

Allejandro
Berichten: 18538
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 20:19

IndianLady schreef:
op zich ziet de staart er niet uit alsof hij wordt opgegeten. Mijn shetveulen deed dit bij mn fjord en je zag gewoon recht afgekauwde stukken. Hij had dus zn mooie lange staart en korte plukjes aan de zijkanten. Heb er een tijd antibijt opgesmeerd, werkte even. Maar na een tijdje begon hij weer. Dus weer gesmeerd en eigenlijk doet mn shetje het al een tijd niet meer (even afkloppen) Dit lijkt meer op een steeds dunner wordende staart. Op de foto's ziet zn staart er wel lang uit, misschien staat hij inderdaad op zn eigen staart.

Schijn bedriegt want wat jij beschrijft is dus zo.
Zal kijken of ik het beter op de foto kan krijgen Knipoog

Maar het is dus bovenop "vol" , en dan halverwege de staartwortel zijn er allemaal korte (afgekauwde!) plukjes die nu weer iets groeien.. maar het is dus precies wat jij zegt. aan de zijkanten op gegeten Lachen

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:37

oh sorry, op de foto zie je het niet goed.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:40

je zou idd een staartzak kunnenoverwegen.
Hebben de andere paarden er geen last van?

Allejandro
Berichten: 18538
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:12

IndianLady schreef:
oh sorry, op de foto zie je het niet goed.

Maakt niet uit, het zou idd goed een optie kunnen zijn Ja

Allejandro
Berichten: 18538
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:12

stef schreef:
je zou idd een staartzak kunnenoverwegen.
Hebben de andere paarden er geen last van?

een staartzak.. knelt dat niet af??
of gaat dat kapot oid? Lachen en kan dat wel 24/7 om ?
totaal geen ervaring met die dingen Lachen

en nee de rest vd paarden heeft deze klachten niet..
al komen er bij de meesten niet zo héél veel Bloos

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:21

nee hoor, staartzak knelt niet af, die vlecht je erin volgens mij, weet niet precies hoe het werkt, kan je eens op western informeren, daar worden die dingen veel gebruikt

kidding

Berichten: 536
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: emst

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:22

Als er een jaarlinger bij in loopt, zal die denk ik de boosdoener zijn.Je kunt er van alles in smeren maar het zal doorgaan.Kan er niet een groepje gemaakt worden apart met jaarlingers?Wij hebben het hier ook meegemaakt, en hoe meer je er insmeert en bv een staartzak of vlecht dan word het alleen maar aantrekkelijker voor de tegenpartij.Want als er iets vreemds in hangt dan gaan ze de gelijk weer onderzoeken en ja hoor kun je ook weer leuk mee spelen.