verschil tussen stalbandages etc.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marinka23
Berichten: 27
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Ergens in Nederland

verschil tussen stalbandages etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 08:11

Ik weet dat je verschillende soorten bandages hebt, en dat er onder sommige wel een onderlegger onder moet en onder sommige niet.
Maar hoe zie je nou het verschil tussen al diebandages!?
Ik heb van die elastische die je met een klittband vast moet maken moet ik daar wel of geen onderleggers onder leggen?
Want ik snap dat iet helemaal!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:02

Met elastische bandages moet je uitkijken dat ze niet te strak om het been worden gelegd. Je kan dan inderdaad het beste lappen eronder doen, omdat druk zo goed mogelijk te verdelen. Ben zelf echter geen voorstander van elastische bandages. Gebruik zelf liever gewone (wollen) bandages.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:39

idd liever geen elastische bandages en ik zou ook een onderlap gebruiken kan verder geen kwaad, ik gebruik bij ieder soort bandages onderlappen van eskadron supper fijn vindt ik ze.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:43

Ik gebruik ook nooit elastische bandages. Gewoon omdat ik bang ben dat ik ze te strak doe. Ik gebruik altijd wollen bandages of fleecebandages. Er is nu trouwens weer iets nieuws. Dan heb je eerste een stuk fleecebandage en daar dan aanvast een stuk elastische bandage.
Eigenlijk is het heel simpel. Iets waar rek inzit kun je veel strakker omwikkelen, dus daar doe je dan een onderlap onder, op die manier wordt de druk beter verdeeld. Het is trouwens niet zo dat er onder een wollen bandages geen onderlap onder mag. Ook dat verdeelt de druk beter, maar het is niet nodig

Marinka23
Berichten: 27
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 16:54

okee bedankt!