Dillemma: wel of niet gebruik maken van dit aanbod

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Dillemma: wel of niet gebruik maken van dit aanbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:33

Ik wil mijn paard van huis naar studie halen, dit is wel ongeveer 260 km. Nu heb ik een "bod" gehad van een handelaar in de buurt die aanbied voor een gulden de kilometer te vervoeren. Hij heeft een vrachtwagen en geen starttarief enz. Op zich een redelijke prijs lijkt me, echter ik moet betalen voor zowel heen als terug, dit gaat dan op €250,- ofzo uitkomen, wel een behoorlijk pittig bedrag.
Nu kan ik ook een trailer voor een vriendenprijs of gratis lenen, pa heeft z'n E en een goede auto. Nadeel van de trailer is wel dat je er een mindere wegligging mee hebt, zeker voor zo'n roteind. Echter, hij heeft nu zijn enkel behoorlijk verzwikt en kan nog wel een week niet rijden. Op zich niet erg om te wachten, maar ik ben bang dat er weer vervoersverboden komen (wij hebben enkele kippen), en we zijn er net uit van 1-tje. Ik wil haar dus liever vroeger dan later hier, wat denken jullie ervan?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:37

ik zou hem gewoon in een trailer vervoeren... als de bodem van de trailer goed en veilig is dan.
je bent dan zeer waarschijnlijk een stuk goedkoper uit en de wegligging van een trailer is wel goed hoor! wijzijn een keer helemaal van almelo naar den haag gereden met 2 jaarlingen.
wel onderweg een paar keer stoppen om te kijken of alles nog goed is en wat water te geven (niet uitladen, dan heb je de kans dat het paard er niet meer in wil)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:03

Het is met de trailer nog prima te doen hoor *LOL* Als ik ga crossen, maken we soms ook wel zoveel kilometers...
Het is zeker goedkoper en een week wachten is niet zo erg toch Verward En anders is er misschien nog wel iemand anders met E die haar wil rijden Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:41

Ik vind 250 euro wel erg veel, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken. Ik zou gewoon wachten, volgens mij valt het de laatste tijd wel mee met die vogelpest.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:05

Gewoon met de trailer. En 250 euro tjee is die man achterlijk ofzo????

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:15

Ik zou het met de trailer doen. Zeker omdat ik 250 euro wel erg veel vind.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:18

Gewoon met de trailer, saai antwoord aan het worden. Ik ga wel eens naar mijn ouders op vacantie en rij zo 200 km met mijn paard in de trailer zonder problemen. En over wegligging, je moet tuurlijk wel een goede trailer hebben! Als je die vrachtwagens soms ziet waggelen van links naar rechts vraag ik me af waar de paarden stabieler in staan. En als ik het bedrag zie met vrachtwagen is voor mij het besluit snel genomen, een week later met de trailer.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:21

260km ver? dat is zo'n beetje de standaard afstand als ik met mijn paard op stap ga. Dat moet ze dus een keer of 25 per jaar meemaken en ze is er 29 mee geworden.
Een vrachtwagen rijdt wel fijner, dat klopt, maar om daar nou zoveel voor neer te tellen, zo slecht rijdt een trailer niet hoor. Voorop gesteld dat je een goede combi hebt.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:39

Ik zou het met die trailer doen, 250 euro vind ik wel erg veel! Voor 50 euro huur ik een trailer de hele dag, dus daar zou ik dan wel ff mee weg blijven Tong uitsteken

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:23

Hallo, gewoon met de trailer gaan! Mijn zus heeft met haar vader ook van Helmond (Noord-Brabant) naar Groningen gereden met een welsh achterin.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:57

Gewoon met de trailer gaan. Als je paard met spoed naar de kliniek zou moeten, heb je vaak ook geen andere keus. Voor 250 euro... en 260 km is toch wel te doen. Gewoon rustig en gelijkmatig rijden volgens mij.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 19:04

€ 250,-???

Als je dan een trailer huurt + zelf deze afstand rijdt, ben je volgens mij nog stukken en stukken goedkoper uit.
Ik zou gewoon zelf rijden, een goede trailer heeft echt wel een goede wegligging.