Tetanus inenting voor jezelf ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:55

Ik moest laatst verplicht tetanus laten enten van de dokter omdat ik door een paard in mijn vinger wat gebeten Tong uitsteken Ik moet nu nog 1 enting in ongeveer augustus en dan ben ik de komende 15 jaar klaar Schijnheilig

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:56

Eigenlijk niet bij stil gestaan, maar het is denk ik wel verstandig. Ik dank dat het nu 3 jaar geleden is dat ik mijn laatste prik heb gehad van de serie. Als je namelijk geen geldige enting meer hebt, wordt je geënt, dan drie maanden later weer en zes maanden daarna nog een keer en dan kun je er weer 5 jaar tegen.

Bijna 4 jaar geleden heeft een kat geprobeerd mij op te eten (ging uit d'r dakkie op show en het was niet eens mijn eigen kat) en toen ik daarna naar de HA ging, kreeg ik eerst een prik met antistoffen en daarbij een prik met entstof. Daarna mocht ik dus die hele procedure volgen. Ik heb toen gevraagd hoe lang het geldig is. De assistente antwoordde dat het in principe 10 jaar geldig is, maar dat wanneer er na 5 jaar weer eens zoiets zou gebeuren, ik gewoon weer een enting krijg. Ik dacht niet dat ik dan weer die hele riedel hoefde te doorlopen.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:02

Ik heb er gisteren een gehaald, omdat ik gebeten ben! Het was niet/nauwelijks open geweest, maar mijn moeder leek het wel verstandig toch een prikkie te halen. (dan heb ik em maar) Ik ben niet naar mijn eigen huisarts geweest want die had geen dienst maar hoe zit dat dan met die herhalingsprik? Daar heb ik niets over gehoord Verward

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:34

Ik moest een tetanus-injectie halen toen ik rond mn 14e ofzo op paardenkamp ging. De huisarts zei toen dat je normaal gezien om de 10 jaar moet herhalen, maar dat als je veel met paarden bezig bent, om de 8 jaar raadzamer is.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:57

Nogmaals, het RIVM (dat is een of andere instantie die onderzoek doet) Zegt dat mensen die met paarden, straatvuil e.d. in aanraking komen behoren tot een risicogroep voor wat betreft tetanus. Zij raden aan om iedere 5 jaar je tetanusenting te halen. Wel eerst basisenten.

Als je je huisarts belt en een recept vraagt voor een basis tetanus enting , dan kun je het pakketje met 4 flesjes ophalen bij je apotheek. In dat pakketje zit een boekje (wat ik dus helaas niet meer heb) waarin dit verhaal staat. Ik vind het trouwens erg jammer dat de huisartsen dit niet weten want het lijkt met toch wel belangrijk.

Stralend de dag door.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers