houtsnippers -> schadelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

houtsnippers -> schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 13:46

Mn paard staat in pension en mag nog niet de wei in van de staleigenaar, hij zegt dat t gras te jong is en dat ze dus pas over 2 maanden (mei pas Lips are sealed) de wei in mogen.
Om de paarden dan toch naar buiten te zetten, zetten we ze nu maar in de buitenbak. In de buitenbak liggen houtsnippers en de paarden gaan dus uit verveling maar houtsnippers eten. We gooien daarom smiddags altijd wel hooi in de bak, maar zodra ze dat zat zijn knabbelen ze verder aan de houtsnippers. Ook knagen ze aan de springbalken, er is van 1 balk aan t uiteinde de helft weggevreten
Ik zou t liefst de paarden in de wei zetten (in het begin nog niet zo lang natuurlijk), maar overal zie je de paarden buiten en die van ons staan zo ongeveer 24 uur per dag op stal Frusty
Weten jullie of t schadelijk is dat ze die houtsnippers eten?

Thnx

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:00

Op zich niet. Let er wel op dat er splinters in de mond, etc kunnen gaan zitten. Het is dus niet aan te raden ze de snippers te laten eten....

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:40

Mijn paarden staan altijd op houtsnippers, in de zomers zelfs dag en nacht.. Nooit problemen mee gehad!

Anders moet je een voetbal ofzo in de bak gooien..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:42

Licht eraan wat voor houtsnippers, harde dennehout snippers zijn niet goed, houtschorssnippers zijn niet zo erg als ze het eten.
En ff verder... Het is doodnormaal dat je paard pas in mei het land op gaat hoor! Het land is gewoon veel te nat nog dan zouden ze alles vertrappen en tot hun knieën in de modder staan. Zeker waar ik woon, dat is hier allemaal veengrond, als je nou op zware klei- en zandgrond staat is het wat anders misschien. Vorig jaar konden mijn paardjes pas half mei het land in, omdat het zo´n nat voorjaar was. Mijn paardjes staan lekker elke middag buiten in een bak, en dat geeft ze voldoende beweging hoor!

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 14:50

hier hebben we kleigrond en de wei is gewoon vlak. Ze zouden er zeker niet tot hun knieen in de modder instaan!

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:52

In jong gras zit teveel eiwit. Dat is weer slecht voor je paard. En de boer zal waarschijnlijk zijn gras eerst wat willen laten groeien, alvorens ze de wei op mogen.
De wei zal toch wat vochtig zijn, als je je paard in de wei gooit, zullen ze toch een hoop kluiten lostrappen end at gaat weer ten koste van je weiland!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers