eigenwijze fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 16:17

ik heb sinds een half jaar 2 fjorden om te verzorgen maar imka ( 11 jaar ) wilt niet zacht stappen, draven of galopperen. Nee, alles moet snel bij haar. Hoe moet ik haar dit afleren? Scheve mond\

Never look back, because you can't change the past. Look forward with a smile, your future is bright, and everyday is a new beginning! Your you, and that's good enough.


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 17:43

Veel wendingen rijden is allesinds al aan te raden, meestal worden ze daar wat rustiger van. En voor de rest nagaan wat er aan scheelt; heeft ze zeker nergens last van en wordt ze niet overvoerd met energierijk voedsel (Frjorden zijn sobere paardjes). natuurlijk kan het ook wel in haar natuur liggen. Van een sloom paard maak je niet ineens een hypernerveus paard en ook omgekeerd is het niet zo eenvoudig te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 19:15

Vooral NIET aan de teugel rijden! Klinkt misschien raar, maar mijn ervaring met Fjorden is dat ze vaak erg veel moeite met hun evenwicht hebben. Ik ken maar weinig Fjorden die echt netjes "op vier poten" lopen; dwz alles "zelf" doen zonder steun van de bakrand, het bit als vijfde been, etc etc.

Les je wel?

Sonja

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 10:37

Rijd je dan buiten met haar of in de bak?
Wij hebben drie fjorden waarvan er ook twee nogal graag vooruit gaan. Wat natuurlijk altijd goed helpt is veel tegen je paard praten. Of... een rustig liedje neurieën, of zingen, dit helpt echt hoor!! Party!! Ook zorgen dat je zelf kalm bent, of alleszins toch proberen.
groetjes!

AGlaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 10:37

Rijd je dan buiten met haar of in de bak?
Wij hebben drie fjorden waarvan er ook twee nogal graag vooruit gaan. Wat natuurlijk altijd goed helpt is veel tegen je paard praten. Of... een rustig liedje neurieën, of zingen, dit helpt echt hoor!! Party!! Ook zorgen dat je zelf kalm bent, of alleszins toch proberen.
groetjes!

AGlaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:21

* proberen zwaar te gaan zitten
* hem van tevoren even goed laten rennen
* niet aan de teugels trekken maar steeds
korte snelle ophoudingen maken.

Hopelijk kun je hier wat mee,

Succes! Lachen

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 02:47

1 van mijn verzorgfjorden, nu 5 , is ook een beetje zo, al gaat het al een stuk beter dan in het begin. ik rij buiten en in de bak, en hoewel ze dus nog erg jong is kan ze echt wel zonder hulp van de bakrand zelf lopen en ook zonder het bit gaat dit goed. Beide fjorden, de ander is 4, gaan erg evenwichtig. Die van heeft nu 5 keer iemand op zijn rug gehad en er is geen enkel probleem met haar evenwicht. Ze loopt zelfs net zo stabiel als zonder iemand erop. Het is dus zeker niet zo dat fjorden niet op hun eigen benen kunnen lopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 89 bezoekers