dressuursingel, welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

dressuursingel, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 23:16

Hoi,
binnenkort wil ik op zoek gaan naar een nieuwe singel, graag al jullie ervaringen met diverse merken en uitvoeringen!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 23:48

Ik heb nu een neopreen singel, merk weet ik zo niet. Dat is de enige singel waar mijn vorige pony geen schuurplekken van kreeg, en ik gebruik hem nog steeds. Heb hem inmiddels al weer 3 jaar geloof ik, en hij ziet er nog heel netjes uit!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 23:52

WIj hebben twee neopreen singels van Kavalkade, en ik vind ze erg fijn. Ze zijn zacht voor de huid en Ret krijgt er geen schuurplekken van. Alleen wil het klittenband van een van de singels niet meer los.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 23:54

Heb een leren dressuursingel van Stubben, erg fijn ding, stevig aan de prijs, maar ik vind 'm perfect. Verdeelt de druk goed en gewoon netjes afgewerkt, kwalitatief goed.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 00:00

Fabienne zweet altijd erg tijdens het werk. Canvas/katoenen singeltjes zijn daarom erg lastig, omdat die vaak de volgende dag niet droog zijn.
Om dezelfde reden durfde ik niet aan neopreen singels te beginnen: dit zweet nog meer dan de andere materialen.
Eerst heb ik een leren dressuursingel van Kieffer bij mijn eerste dressuurzadel gekocht. Met deze singel heb ik ongeveer 10 jaar gedaan! Later een merkloze leren singel, 3 jaar geleden, deze kostte 130 gulden, maar deze heeft het nu al begeven, allemaal barstjes in het leer op de binnenzijde.
Daarom ben ik nu weer gevallen voor een leren merksingel, Stubben (€80,=), in de hoop dat deze net zo lang mee zal gaan als de Kieffer!
Leer is wel duur in aanschaf, maar na het rijden haal je er een vochtige spons overheen, en af en toe met wat zadelzeep schoonmaken en insmeren, en hij is weer schoon voor gebruik en als het goed leer is gaat hij jaaaaaaaren mee!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 00:10

Ik heb eerst een tijd met een leren singel gereden, na een tijdje heb ik een neopreen gekocht. Ik merk geen verschil, maar voor het/mijn idee dat het hem lekkerder zit blijf ik bij de neopreen singel. Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:06

Ik heb een neopreen singel, die is lekker snel droog en makkelijk schoon te maken. Maar ik ga nu misschien toch weer verder zoeken, omdat deze toch iets schuurt, wel minder als de katoenen singel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:28

Onze neopreen singels gaan elke week in de wasmachine, gewoon op 40 graden. Ik vind het zachte materiaal ook erg prettig. Bij ons vzh-zadel hebben we een singel van kunststof met van die hele kleine gaatjes erin en elastiek aan één kant. Daar deed ik bij lange ritten toch wel altijd een bontje om, om plekjes te voorkomen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:30

Ik heb bij mijn Fryso zadel een volledig elastische singel gekregen, ik meende van het merk Wintec. buitenkant volledig kunststof, maar niet dat synthetische spul dat op katoen probeert te lijken.
Ik was sceptisch, maar moet nu zeggen, het is idd een heel fijne singel. Totaal geen schuurplekken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:53

Voor Im heb ik nu 2 dressuursingels: een Neopreen en een leren singel.
Van de neopreen weet ik het merk niet, maar deze is wel fijn. Hij kostte ongeveer iets van €25,-.
De leren is van het merk BR en deze kostte ca. €86,-.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:02

Ik heb een Kieffer neopreen singel, bevalt mij heel goed. Ik heb ook nog een kunstofachtige singel met gel erin. Deze had aan beide kanten elastiek, heel ideaal tot die zover uitgerekt is (na 2 jaar intensief gebruik) dat het knapt. daar heb ik stukjes leer laten zetten. Ook een hele fijne singel, wel zweterig, maar even onder de kraan en zo weer schoon

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:06

Ik vind een neopreensingel echt het fijnst. Vooral omdat ik er nog nooit geen enkel paard mee heb opengereden wat ik met een leren singel wel had. En ze zijn idd erg makkelijk schoon te maken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 13:35

Dees schreef:
Ik heb bij mijn Fryso zadel een volledig elastische singel gekregen, ik meende van het merk Wintec. buitenkant volledig kunststof, maar niet dat synthetische spul dat op katoen probeert te lijken.
Ik was sceptisch, maar moet nu zeggen, het is idd een heel fijne singel. Totaal geen schuurplekken.


Die heb ik ook en ik ben er erg tevreden over. Makkelijk schoon te maken, droogt snel en is elastisch. Bij katoenen en lederen singels vind ik altijd dat ze zo lang nat/klam blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:33

Ik heb een leren singel van Prestige.
Deze is lekker zacht gevoerd, loopt mooi ronde en is uitgesnden bij de voorbenen.
Hij heeft aan een zijde elastiek, maar ze zijn er ook zonder elastiek.
Ik moet zeggen dat hij erg mooi blijft ondanks dat ik nog wel eens behoorlijk mee door de bagger rijd.