Ervaring met dressuurjasje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Ervaring met dressuurjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 15:49

Hoi,

Ik ben nu in het bezit van een dressuurjasje die vrij kort is dus ik wil een andere en een lang model dus.
Ik heb een Horka jasje gepast lang model E 200, zat erg mooi.
Kentucky jasje gepast ook mooi maar duur E 275 en alleen nog leverbaar in de nieuwe modellen met grote gouden knopen dus erg kitsch.
Ook een Pikeur jasje lijkt me wel mooi maar nog geen een gepast.
Wat zijn jullie ervaringen met deze jassen? kwaliteit pasvorm of hebben je nog andere suggesties voor een lang dressuurjasje.

Groetjes,
Ester

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:57

offtopic: is er nog een reden dat je 2 dezelfde topics opent in een forum?

ontopic: sorry heb geen verstand van die dressuur jasjes, ik heb een weet-ik-veel-welk-merk jasje, maar ik rij ook geen officiele wedsrijden!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 16:04

Ik heb ene extra lange, met extra lange mouwen, een aanbieding bij Divoza, donkerblauw, erg mooi.
Maar 1 nadeel: met lichtrijden ga je er op zitten af en toe.
Verder maakt het mij niet uit, ik heb een half jaar wedstrijden geredne met een zwart jasje dat voor mij te korte mouwen had, en ben er nooit voor gestrafd. Ik had ook nooit een ander gekocht als ik deze niet tegengekomen was.
Voordat ik voor 200 euro een rijjasje koop, mag ik eerst wel de Staatsloterij gewonnen hebben.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 16:27

Ik moet er ook voor sparen of sterker nog ik ben al 2 maanden aan het sparen. Ik vind zo'n lang jasje gewoon veel mooier staan en ik heb nog geen model gevonden onder die prijs die ook mooi staat.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 16:35

Ik heb een Pikeur Diana, die had bij mij de mooiste pasvorm, toen ik voor een nieuw jasje ging. En dan heb ik ook nog eens die van wol, omdat die mooier zat en ook veel lekkerder (en mijn vader betaalde en vond deze ook mooier, hij vond het niet erg dat deze duurder is).

germie schreef:
Maar 1 nadeel: met lichtrijden ga je er op zitten af en toe.


Ja, daar moest ik idd even aan wennen in het begin, maar daar heb ik nu geen last meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 16:39

Ik heb een donkerblauwe wollen Pikeur, getailleerd. Geloof dat het de Diana is. Hij bevalt mij prima. Het is alleen een beetje jammer dat je hem niet zelf kan wassen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 16:43

Ik heb een groene van Pikeur en ook getailleerd. Zal ook wel de Diana zijn denk ik Verward
bevalt super, alleen als ik lichtrijd zit ik er soms op, maar dat went wel snel *LOL*

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:57

Marije_jiplover schreef:
Ik heb een Pikeur Diana, die had bij mij de mooiste pasvorm, toen ik voor een nieuw jasje ging. En dan heb ik ook nog eens die van wol, omdat die mooier zat en ook veel lekkerder (en mijn vader betaalde en vond deze ook mooier, hij vond het niet erg dat deze duurder is).


Ik heb ook de Pikeur Diana. Heb er (ondanks de hoge prijs) geen spijt van gehad dat ik hem gekocht heb. Het is een superfijn en mooi jasje. Komt vooral doordat ie net iets langer en getailleerd is. En de stof is heel mooi. Pling

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:31

ik heb er een van Kentucky voor de dressuur: zit super echt hel erg mooi.
En ik heb een grijze van pikeur-> super duur, maar ook super mooi, speciaal model..

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 21:31

Ik heb een Eurostar Vanessa, is ook getailleerd en met 4 knopen. Zijn ook in lengte maten te verkrijgen net als bijna alle merken jasjes. Alleen is Eurostar iets minder prijzig dan Kentucky(verjaardagskadootje Knipoog Knipoog Knipoog ) en kun je ook andere knopen bestellen.