Welk middel is goed tegen spierpijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-01 10:51

Hoi,
Misschienis er al een topic over, maar dat kon ik niet vinden, dus heb ik een vraagje: Welk middel werkt er goed tegen spierpijn van mijn paard? Ik gebruik nu spul dat je moet aanlengen met water, maar ik heb niet echt het gevoel dat dat goed werkt. En hoevaak en hoeveel moet je dat dan gebruiken?
Alvast Bedankt!
Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***


favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 11:14

Hoi,
Ik heb wel eens No bute gebruikt van Equine Health & Herbal. Je kunt dit produkt vinden op site http://www.jordenshippo.nl Het is vloeibare duivelsklauw. In het begin vond ik het goed helpen, maar hoe langer ik het gebruikte hoe minder het resultaat werd.
Je paard goed en lang genoeg uitstappen en hem als je gereden hebt lekker borstelen(soort massage) wil ook wel helpen en volgende dag rustig beginnen met veel stap.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 11:19

wat ECHT helpt is voor en na het rijden een massage van minstens een kwartier tot 45 min. je paard is dan binnen no time spierpijnvrij!

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 11:22

dit boek gaat over massage en in goed en bondig.

Massage voor paarden
Bromiley, M.

ISBN 905210378X

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 11:28

Je bedoelt zeker Cole's Liniment, wat je nu gebruikt? Volgens mij helpt dat wel, maar er bestáát gewoon geen wondermideel tegen spierpijn.
je kunt beter iets aan de oorzaak doen dan het symptoom bestrijden. Dus: goed loswerken, een goede cooling-down en in je training de nadruk leggen op soepel maken en ontspanning. In combinatie met goede training kunnen dan middeltjes als Liniment je paard helpen.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 17:13

Wat is de reden van de spierpijn?
Wanneer je paard snel verzuurt kun je Neutradex geven, dit staat [dacht ik Verward ]wel op de dopinglijst!

eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 20:04

hoi, ik gebruik altijd afther riding en ik wissel het af met cole's limend (ofzoiets).

Ik vind dit echt goed werken, ik geef hem ook nog een poeier door z'n eten voor het ontwikkelen van z'n spieren. ( van pavo)

*LOL* groetjes eveline

MAKEPEACE.... mijn trouwe vriend!!!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 22:32

Mij is ooit wel eens vertelt dat elke vorm van spierpijn een lichte maandagziekte is......................dit was door de mevrouw die ook ruiterexames afneemt. Dus misschien helpt het wel om de training anders aan te pakken Verward Verward Verward Verward Verward Sorry, ik zou het niet weten.

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-01 22:47

Hoi,
Ik ben juist bezig om hem ontspannen, voorwaarts te rijden, dus daar ligt het niet aan. En af en toe als ie lekker gaat een paar minuutjes iets hoger ingesteld. Voor de rest overgangnen, lekker tempo en vooral ontspanning.
Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 22:59

Belangrijk is dat hij lekker in zijn vel zit, dus regelmatig en goed eten, genoeg ruwvoer en desnoods een vitamine supplement in de vorm van Selenavite + vit. E.
Spierpijn (heb ik altijd geleerd) is toch een teken dat de spieren overvraagd worden, al dan niet veel of weinig.
Zet hem voor en na het rijden lekker een uurtje los of ga met hem aan de hand nog wat grazen. Na het rijden kun je op de grond een aantal strek/rek oefeningen doen met hem, vraag maar eens aan een paardenfysiotherapeut.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 12:43

Vaak gaat het fout omdat mensen een dag heeeel hard trainen en dan de volgende dag weinig tot niets doen. Boos! . Omdat ze de dag ervoor zo braaf waren stom dus he Frusty .

Hou rekening in je training met spierpijn bouw het langzaam op en dan weer af. regelmaat is het allerbelangrijkste. Goed uitstappen en desnoods afspuiten om de spieren niet te laten verzuren.

Vitamine als Selenium, Lysine en vitamine E is goed voor een basis vitamine.

Succes ermee.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 13:45

Ik gebruik ook After Riding, of Spiergel van Simicur (Fillydale).

No Bute is bedoeld voor paarden met gewrichtsproblemen! Als spiermiddeltje is het ook wat prijzig, met een fles van 28,- doe je een krap weekje...heb het voor Imi gebruikt toen hij vocht in de knieen had.

Groetjes Suzanne

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 13:48


favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:12

Je hebt gelijk Suzanne het is wel erg duur.
Maar ik heb het wel een poosje voor zijn spieren gebruikt, staat ook bij de omschrijving van het middel:

De therapeutische voordelen van duivelsklauw zijn al eeuwen bekend, maar pas tussen 1918 en 1920 werdt de precieze methode onderzocht die de Namibiërs gebruikten om hun ‘thee’ te verkrijgen. In de duivelsklauw zitten een aantal werkzame stoffen die een enorme ontstekingsremmende en pijnstillende werking hebben bij gewrichts- of SPIERKLACHTEN.
De werking kan worden vergeleken met de veel gebruikte medicijnen fenylbutazone (’Bute’) en cortisonen die beide onder de dopingregels vallen. NoBute is gebaseerd op vloeibare Duivelsklauw, kan veilig worden gebruikt als een alternatief op Fenylbutazone bij paarden die kreupel of onregelmatig zijn en kan preventief worden gebruikt bij paarden met spierproblemen of ernstige beengebreken (zoals hoefkatrol, arthrose & artritis).
Ook voor honden met bot- of gewrichtsproblemen (zoals H.D.) Kan NoBute voor meer verlichting zorgen.
Hieruit blijkt dat dit middel het meest bij gewrichtsklachten wordt gebruikt, maar ook wel bij spierklachten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 86 bezoekers