Hellup!!!!!!!! Ik zoek een gouden tip!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neut
Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-01 19:55

Mijn paard zit helemaal onder de rare bulten, de een nog groter dan de ander, mijn pony heeft precies hetzelfde. Ik denk zelf dat het door de dazen komt, dat ze heel erg gestoken zijn. Ik heb vliegen/muggenspray geprobeert, maar dat heeft dus niet geholpen, een vliegendeken vind ik ook onzin, want daar steken ze ook dwars doorheen. Weet iemand een oplossing, waardoor die enge beesten weg gaan?!?!?!? Ze hebben echt heel erg jeuk aan die bulten. Weet iemand iets?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 20:09

Met dit weer houd ik ze binnen op het heetst van de dag. De eerste groep gaat om 7 uur naar buiten, tot een uur of 11, half twaalf, en de tweede groep gaat 's avonds laat va 6 uur tot donker. Dat scheelt al een hoop heb ik gemerkt. Ander vliegenspul kan soms ook een hoop schelen. En dat moet je dan niet verdunnen.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 21:05

ik heb dit weekeind ook een vliegendeken gekocht, hij moet alleen nog een klein beetje kleiner gemaakt worden.
ze moeten op zich wel helpen, het is er niet voor niets.
een grove gazen achtige is alleen voor de dazen en dergelijke tegen te houden, een fijne gazen achtige ook tegen de mugjes ed.
dus ik heb die met de kleine gazen gekocht (kleine gaatjes), een zomerdeken lijkt me te warm.
daarbij voer ik wel knoflook enzo, en spuit ook nog eens als ik ga rijden ed, en je kunt haar op bepaalde tijden natuurlijk binnen houden.

maar kan het geen eiwit bultjes zijn???

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 22:10

Misschien moet je eens Veerust proberen.
Wij gebruiken het ook voor onze merrie, die normaal erg last heeft van alles wat vliegt. Werkt perfect. Je hebt er twee varianten van, 1 voor in de stal en 1 voor op paarden, koeien enz. Het is ook niet zo erg duur, het kost +/- 15 gulden (grote spuitbus)

Aletta
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 22:17

Hallootjes,

Mag ik even zeuren,
want Vee-Rust mag dan wel heel goed werken,
maar milieu-onvriendelijker kun je haast niet gebruiken!
Ik zou dan toch voor een fijn gemaasde vliegendeken en knoflook gaan.
En natuurlijk de milieu-bewuste anti-muggen en etc. spullen

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 23:49

De bulten insmeren met azijn, scheelt een hele hoop tegen de jeuk. Stinkt wel Misselijk
Verder idd knoflook voeren. Ik vind een vliegendeken in het land altijd zo eng. Zo goed blijven ze meestel niet zitten, en ik zie die van mij dan al weer met een ijzer erin verstrikt raken ofzo. Durf ik niet aan.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 08:15

een paard bij ons op stal zit ook onder de bulten, maar die zijn volgens de dierenarts niet van de insecten, maar verstopte talgkliertjes en daar kon je nix aan doen volgens hem. Het paard heeft er ook alleen maar last van in de zomer en het ziet er niet uit. Misschien dat de jouwe ook wel zoiets heeft. Als je het zeker wilt weten moet je de veearts even laten kijken. Weet je gelijk wat het is en hoef je misschien niet eens allerlei dure vligenmiddeltjes aan te schaffen.

ei
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 09:49

hai,
ik geef mijn paard het hele jaar door knoflookpoeder, dat kan want knoflookpoeder is heel goed voor andere zaken.
Daarnaast gebruik ik veerust. k zorg dat zijn stal iedere dag goed uitgemest is, dat scheelt ook.
En ik geef een scheutje appelazijn en dat schijnt ook effect te hebben.
succes!
ow ja gewone azijn werkt inderdaad.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ei op 2001-06-26 09:51 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 18:52

er zijn nieuwe vliegendekens op de markt. Ze zijn gemaakt van geweven kunststof. Ze zijn heel fijn en supersterk. Je kunt er ook vliegenmaskers bij kopen die je aan het halster vastmaakt. Dat scheelt weer ontstoken ogen Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 10:05

wij hebben ook veerust!! is goed joh want mimi heeft ook minder last, echt. enne anders knoflook misschien een idee? gr yentl

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 00:29

Nathascha, bedoelde de dierenarts niet bij dat paard bij jou op stal dat die bulten door eiwitten kwamen?
Want als een paard teveel eiwitten binnen krijgt kan ie dus niet alles afvoeren en dat uit zich in bulten, er raakt dan ook iets verstopt (kan wel de talgklieren zijn, weet ik niet zeker, moet ik ff opzoeken).

Ik heb kalk over mijn paardjes haar voer gedaan toen ze last kreeg van eiwit bulten en dat hielp wel, maar het was dus voor de eiwit afvoer maar ook voor meer, dat ik kalk ben gaan voeren.
En haar geen eiwitrijk voer geven en niet op eiwitrijk gras zetten (zoals de eerste snede) en niet teveel voeren etc etc.
Er kan dus wel wat aan gedaan worden als het door de eiwitten komen, in elk geval ter voorkoming.
En uit jouw verhaal lijkt het wel of dat paard bij jou op stal met die bulten ook wel eens last kon hebben van eiwitten.

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:37

hoi hoi
Mijn pony heeft het ook, en het komt inderdaad door het eiwit dus minder in het weiland zetten!!!!

Helpt dat kalk echt?? moet ik ook maar eens proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:55

De verstopte haarzakjes/talgkliertjes kun je helpen door een scheutje olie door het voer te gooien. Gewoon zonnebloemolie is al goed.

Op de bulten schijnt groene leem ook goed te helpen, azijn in derdaad ook.

Inmiddels heb ik zo'n moderne geweven kunststofdeken met kleine gaatjes, werkt super, weegt niks en blijft beter zitten dan die gehaakte pannenlappen.