Heeft jóuw manege kwaliteit?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voor welke faciliteiten op een manege ben je bereid meer lesgeld te betalen

brandpreventie en veiligheid
9 (13%)
kwaliteit van zadels en tuigen
4 (5%)
(extra) binnenrijbaan
5 (7%)
aanwezigheid springterrein
3 (4%)
aanwezigheid dressuurterrein
1 (1%)
verschillende paarden per rijniveau
8 (11%)
meer paarden
Geen stemmen
netheid en reinheid van de gehele manege
3 (4%)
uitgebreid assortiment in de kantine
Geen stemmen
beginners krijgen eerst theorie voor ze op het paard gaan
4 (5%)
specifieke instructie m.b.t dressuur (L,M en Z niveau)
13 (19%)
specifieke instructie m.b.t springen
2 (2%)
clinics
2 (2%)
niet alleen les in paardrijden, maar ook in paarden, voeding, enz.
14 (20%)

Totaal aantal stemmen: 68


sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 01:26

yah, jij hebt makkelijk praten daar in friesland, ruimte zat! hier in den haag is dat toch wel eventjes anders... gelukkig zijn bij ons op stal de stallen altijd perfect in orde (behalve dan dat ze wat klein zijn, maar ze voldoen wel aan de standaardeisen) en is er een soort omheind veldje wat met een groot woord "wei" heet waar ze wel redelijk vaak even los mogen en op zondagochtend gaan de paarden (om de beurt of in kleine groepjes) los in de bak. en dan hebben die paarden bij ons het nog behoorlijk luxe!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 01:28

Bij onze manege zou de klwaliteit van het lesgeven en van de paarden wel een stuk ophoog mogen gaan.
Er zitten leuke bij hoor, maar sommige Scheve mond die kunnen echt niets en zijn na 20 knallen pas vooruit te branden, en een die is al helemaal niet vooruit te branden. Verder zijn de meeste paarden op B niveau.

Er zitten wel hele fijne bij, wat ik ook wel zou willen dat de goede paarden ook goed blijven en niet voor beginnerslessen worden ingezet. Ze worden bijna allemaal verne*kt Boos!

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 01:34

Bij ons zijn ze druk bezig met allerlij veranderingen. Er lopen leuke paarden voor verschillende nivo's. Er zijn 2 rijbanen binnen en er is een buitenbak. Sinds kort is er ook een solarium. De lessen worden leuk gegeven. Het enigste minpuntje is dat er geen uitrij mogelijkheden zijn.De paarden zien er goed uit. Ik heb geen stem uitgebracht omdat ik dan 1 ding moet kiezen .

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 01:37

nee wat dat betreft is het bij ons op stal wel heel goed geregeld gelukkig: bijzonder goeie paarden (eigenlijk op een paar echte beginnerspaarden na zonder uitzondering minimaal in staat tot het lopen van een fatsoenlijke L-proef) voor een manege en erg goed les en ook geen ruiters op paarden die er eigenlijk niet geschikt zijn voor die ruiter, dus ze blijven redelijk lang goed.
zadels zien er altijd goed uit, bijzonder kleine stal dus extra rijbaan niet echt nodig, er zou misschien wat meer aandacht mogen worden besteed aan het springen maar ik ben zelf nooit heel erg bezig met springen dus dat heeft voor mij niet super prioriteit. verder ziet het er eigenlijk altijd redelijk netjes uit en staan de paarden er goed verzorgd bij. AdB leent 1x in de zoveel weken onze bak voor zijn trainingen, beginners krijgen standaard eerst veel theorie en het wordt aanbevolen aan ze om eerst een paar longelessen te nemen van een half uurtje.
theorielessen verder heb ik zoiets van: dat haal ik wel uit een boekje, daar heb ik geen speciale theorie les voor nodig en als ik iets niet begrijp vraag ik het gewoon ff. maar er wordt inderdaad wel te weinig gelezen Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 01:37

Kunnen jullie er ook bij zeggen hoeveel jullie betalen voordat alles?

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 01:44

tienrittenkaart voor volwassenen is E.132,50 en dat is vergeleken met andere maneges in de regio niet exorbitant duur. en je krijgt er wel redelijk kwaliteit voor terug, ik heb ook op andere maneges gereden maar ik vind dit wel min of meer de beste. qua pensionstalling kan je beter ergens anders gaan staan maar voor puur het wekelijkse rijlesje vind ik het niet slecht...

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:00

eigen had ik ook welzijn van de paarden moeten kiezen.. de laatste manege waar ik heb gereden hadden ze een keer de paarden 2 dagen geen eten gegeven.. En reclame gaat voorr.. ze stonden tot hun knieën in de poep... duzz..

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:20

tja wat moet ik zeggen, onze manege is erg gezellig en de lessen zijn goed maar ik vind dat het er soms niet uitziet: ponys in kleine lage stallen zonder licht, lekkende stallen, stands( vind ik zoiezo slecht) en ook wordt er naar mijn mening slecht uitgemest. dit is mijn mening over onze stal, onze stal( waar ik sta met faf) is niet netjes een beetje rommelig zelfs, maar: ze kunnen de hele zomer buiten staan, in de winter hebben we 2 padocks, we hebben een binnenbak veel nieuwe lichte boxen, en dat vin ik toch wel belangrijk.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:23

Er zitten leuke bij hoor, maar sommige die kunnen echt niets en zijn na 20 knallen pas vooruit te branden, en een die is al helemaal niet vooruit te branden. Verder zijn de meeste paarden op B niveau.

Er zitten wel hele fijne bij, wat ik ook wel zou willen dat de goede paarden ook goed blijven en niet voor beginnerslessen worden ingezet. Ze worden bijna allemaal verne*kt !

hoe durf je zo over paarden te praten sorry, besef wel dat die beesthjes elke dag minstens 5 andere mensen op hun rug hebben, de een wil dat en de ander wil weer zo. vind je het gek dat ze zo worden.....
en het paard kan het meestal wel maar de ruiter niet.