paardje erbij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 14:53

Een goed allround recreatiepaard is niet persé een goedkoop paard. Eigenlijk moet hij veel sterker zijn dan een paard wat voor 1 discipline gebruikt wordt. Zeker paarden waar duinritten mee gemaakt worden (in jouw geval geloof ik niet?) moeten over uitmuntend beenwerk en bijzonder goede luchtwegen en hart hebben.

Het is een beetje een algemeen misverstand dat een niet zo flitsend wedstrijdpaard automatisch een goed recreatiepaard is. Helaas zijn de klinische keuringen hier ook op gericht. Een grote fout, die ik helaas heel vaak van heel dichtbij heb moeten meemaken. Een recreatiepaard heeft hele andere kwaliteiten nodig dan een wedstrijdpaard, nl. zeer koel in zijn hoofd, heel goed verkeersmak, absoluut niet kleven, zeer sterk beenwerk, goede voeten, longen en hart, handelbaar ook na drie dagen niet werken etc... Dit zijn nogal wat zaken!

Dus stef: je wilt een allround paard, braaf, merrie, gezond niet te oud. Ik denk niet dat je onder de vijfduizend gulden makkelijk iets kan vinden waar je een aantal jaren plezier van kan hebben.

Natuurlijk zijn er hafjes, tinkers of kruisingen voor dit bedrag te koop, maar of die voldoen aan jouw eisen....? Ik heb mijn twijfels, kwestie van erg veel geluk hebben en kruiwagentjes willen ook nog wel eens helpen. Haha!

Ik zal mijn ogen en oren voor je open houden, goed? Soms kom ik nog wel eens iets tegen... Lachen

Groetjes Mieke


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 14:54

Stef, je vraagt toch wat wij er van vinden???

Er zijn hier een aantal hele verstandige antwoorden gegeven en men is bereid om zijn eigen ervaringen te delen. Doe er iets zinnigs mee en denk goed na. Hou op met het ge-ja maar.
Denk er goed over na voor je iets doet.
Dieren die zo goedkoop zijn kunnen ook iets mankeren, bedenk dat ook maar eens.
Excuus als ik onaardig over kom, maar het lijkt mij nogal wat.
Bovendien, als je je sigarettengeld op zou sparen en ietsjes doorspaart dan kun je een E pony of klein paard kopen en dat biedt weer meer perspectief.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 15:01

jippie:
Kan je dat stuk misschien scannen? Of is het ergens op I-net te vinden?

Lovely: Je komt niet onaardig over, ik weet namelijk dat je wel gelijk hebt.
Maar het paardje komt er (mits ik door de proeftijd kom uiteraard).
Ik zit nu enkel maar over 1 ding te piekeren, over honey, maar daar ga ik ff een nieuw topic over starten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 15:13

BTW in de paard en sport van de vorige maand sotnd een stuk over veulens, ehb je dat wel gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 15:56

Ik kan helaas niet scannen en ik heb het krantje ook al weggegooid Bloos [ben nogal eenopgeruimd typje Haha! ] anders had ik het je wel toe kunnen sturen.
Misschien heeft iemand anders het nog voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 16:28

Stef, weet Pepper ook dat 400.00 per maand voor TWEE ponys een lachertje is? Daar kun je hier nog niet eens EEN pony van stallen!

Maar ik kan me wel voorstellen dat hij de maandelijkse lasten laag wil houden. Ik zou als ik jou was ook kijken of je een kleine bijdrage aan de toekomstige bijrijder van Honey kan vragen, voor de extraatjes!

Sonja

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 19:30

Wat het geld betreft, ik denk dat er al genoeg zinninge reacties zijn gekomen.

Over het roken: porbeer het langzaam aan te doen. Niet te overhaast. Langzaam maar zeker heeft een blijvend effect en als je eenmaal aan geen sigaretten zit, mag je jezelf niets toestaan. Boos! Tja, zo is dat. Maar denk eraan: stoppen is een bevrijding en je mag nog een mooi paard hebben ook *LOL* .

Wil die pensionhouder niet eerder dat je stopt of heb je het echt te krap om 2 pony's te houden. Als ik je berichten zo lees, is het financieel geen probleem? Je vinjd eerder zijn prijs overdreven? Of heb ik het verkeerd? Verward

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 19:47

euhm, pepper is mijn man Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 23:06

Denk bij iedere peuk die je opsteekt wat je ermee kunt verliezen, ik denk dat je dan een heel end komt.

Maar probeer Pepper ervan te overtuigen dat NLG 400,- echt niks is voor stalling voor 2 beessies. As ik een paardje ga stallen op de plek waar ik wil dan ben ik NLG 575,- kwijt en voor een pony NLG 450,- en dat is dus voor 1 beessie! Laat hem dit lezen, misschien dat hij er dan wat makkelijker over gaat denken.

Veel succes met je afwegingen!

Knuf

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, GrapeshotBot, Kempi001, marinst, NRJ, Schuur_ en 22 bezoekers