Zelfgemaakt paardenmatras?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 05:25

Ik denk dat je net zo duur uit bent als je zelf gaat maken. Reken maar uit wat dat rubberen doek kost als je de maten invoert. En dan nog iets van kit/sealing. En dan zit je nog met een dubieus resultaat waarvan je maar moet hopen dat het houdt.

Goedkoop is duurkoop is mijn ervaring.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 21:46

Waves schreef:
Ik denk dat je net zo duur uit bent als je zelf gaat maken. Reken maar uit wat dat rubberen doek kost als je de maten invoert. En dan nog iets van kit/sealing. En dan zit je nog met een dubieus resultaat waarvan je maar moet hopen dat het houdt.

Goedkoop is duurkoop is mijn ervaring.

Het gaat er niet zozeer om goedkoper uit te zijn (alhoewel sommige matrassen echt heel duur zijn :$ ) maar meer om het gewicht (van de dure matrassen) Hoe het resultaat gaat zijn weten we inderdaad niet,vandaar hier dit topic op bokt..

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:20

Ik dacht toch echt dat ik hier al gereageerd had, maar ik zie er niets van terug dus er zal ergens wel iets niet goed gegaan zijn :o
Wij hebben sinds kort Mayo matrassen liggen, heb je daar al naar gekeken? http://paardenmatras.eu/assortiment/ wij hebben de dikste. Zijn echt heel licht, dus je haalt ze er super makkelijk uit om schoon te maken. Tot nu toe heel tevreden :j

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Zelfgemaakt paardenmatras?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 01:59

Ik zie geen eerdere reactie van je volgens mij maar heb naar de mayo-matrassen gekeken en die lijken me toch wel wat te dik... vanaf de foto lijken ze me echt op wat een stalgenootje in haar trailer als bodem heeft liggen... ik zoek iets wat zacht, licht & sterk is.. maar misschien zoek ik het onmogelijke...

Anoniem

Re: Zelfgemaakt paardenmatras?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:33

Ergens vochtdoorlatende rubber speeltuin matten zien te scoren. Die zijn 1m2 of een halve m2. Kun je gaan passen en meten en om het goed te laten sluiten tegen wanden, heb je ze zo met decoopeerzaag op maat gemaakt. Zijn zacht en toch stevig en paard heeft voldoende grip.

En zelfs al moet je ze kopen, heb je dat geld er vrij snel weer uit omdat je goed kan besparen op de hoeveelheid bodembedekking die je er daar boven op doet, ipv de hoeveelheid op beton.

Ik denk echt dat je met alle kosten voor je zelfbouwpakket zeker niet onder de 50 euro uitkomt en dan is het maar de vraag of het gaat en blijft werken.

En alles wordt zwaar en vies door vocht, maar de tegels kan je dan tenminste in je eentje er nog uitkrijgen om schoon te spuiten.

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Re: Zelfgemaakt paardenmatras?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:58

Niet goedkoper maar misschien wel een idee is de high welfare floor https://www.idagro.nl/producten/high-welfare-floor
Deze vloer is zacht en laat urine door. Dit kan je dan via een gootje uit de stal voeren. Hoef je niets te tillen en ook instrooien is niet nodig.

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Zelfgemaakt paardenmatras?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:26

Hou er rekening mee dat als je iets wat redelijk zacht is, waterdicht gaat inpakken, dat dit absoluut niet prettig is om op te gaan liggen. Het wordt zo een soort ballon als je erop wil gaan liggen, de lucht kan er niet snel genoeg uit. Ik spreek uit ervaring mbt een hondenkussen. Grote kans overigens dat het dan uit elkaar knalt of scheurt onder het het gewicht van een paard. Ik persoonlijk zou voor iets kant en klaars gaan zoeken.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Zelfgemaakt paardenmatras?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:45


Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Zelfgemaakt paardenmatras?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 23:48


tamary

Berichten: 29177
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Zelfgemaakt paardenmatras?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:51

Te licht en niet bestand tegen de punt belasting van een paardenhoef.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 01:30

tamary schreef:
Te licht en niet bestand tegen de punt belasting van een paardenhoef.
ook niet als er rubber omheen zit?


Ik zag dit en was bijna helemaal verliefd (mits het een schuilstal zou zijn :D anders was het helemaal) https://stablestyle.net/stable-style-italy/

Afbeelding

Maar zou zoiets ook niet mogelijk zijn met houten latten er omheen? Paard is geen sloper en gaat niet met matras aan de haal of iets dergelijks..

Ik blijf er mijn hersenen over kraken..

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 01:43