Stalling noordoostpolder (Flevoland)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Stalling noordoostpolder (Flevoland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 16:25

Hallo allemaal,

Is er vraag naar een goede pensionstal in de noordoostpolder?

En zo ja, wat zoek je dan in een goede stal voor je paard/pony?

En wat zou je hiervoor willen betalen per maand?

Dit is voor iedereen zo verschillend, ben erg benieuwd!

Brand los! :j

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Stalling noordoostpolder (Flevoland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:55

ik denk wat je aangeeft wat zou je willen betalen.
Bereken eens wat de kosten zouden zijn qua kosten die je hebt voor een paard aan stro ruwvoer krachtvoer (overig voer en peen etc wellicht op nakalkulatie of zelf aan te laten leveren)

Ga uit van hoe hoe je een paard gestald wilt zien.
Ik rekende in de stalperiode gemiddeld een halve baal stro per dag per paard en had hier ruim voldoende aan voor mijn paarden, zelfs het grote verbruik als er een veulen kwam dat er vaak het dubbele aan bodembedekking inging.
reken die basiskosten eens uit tel daarbij kosten van stroomverbruik en water maar je krijgt onherroepelijk ook kosten aan het onderhoud denk aan wat de paarden slopen en hetgeen vervangen moet worden door slijtage (stroomlinten etc)
iemand kan wel zeggen ik wil maximaal 200,00 euro in de maand betalen maar is dat rieel. Daarbij kleinere hoeveelheden inkopen en opslagmogelijkheid speelt allemaal mee in de vaste kosten.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Stalling noordoostpolder (Flevoland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:07

Goede ruime box met mogelijkheid tot 24/7 naar buiten kunnen maar ook binnen staan.
Goede rijbak (overdekt is wel luxe dus de pris omhoog).
Kwalitatief hooi, zelf krachtvoer kopen.Vol pension mogelijk.
€250,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:11

Ik zou absoluut geïnteresseerd zijn, dit zijn mijn minimale wensen:
- minimaal 8 uur per dag naar buiten met minimaal 1 vriendje (hoe meer naar buiten, hoe beter, 24/7 met een goede inloopstal is nog wenselijker)
- stallen van minimaal 3,5 bij 3,5 meter waarbij de paarden onderling contact kunnen hebben
- inclusief voeren (ruwvoer), mesten (geen stro) en binnen/buiten zetten
- relatief kleinschalig
- buiten baan 20x40 meter met goede bodem

En wat geen eisen zijn maar wel prettig is:
- een toilet beschikbaar
- eigen kast mogen plaatsen

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 21:33

Leuk om te lezen, bedankt voor jullie reacties iedergeval.

Misschien reageren er nog meer :j

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Stalling noordoostpolder (Flevoland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:38

Ik zou daar zeker interesse voor hebben. Afhankelijk van locatie. De hele Noordoostpolder door is nog best ver op de fiets. Haha.

Max 210, niet veel eisen maar wel voldoende naar buiten. Minimaal 8 uur. Bij voorkeur volpension.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 13:55

En dan nog een vraag. Uit onderstaande 2 opties, welke zou jullie voorkeur hebben?

Optie 1:
Grote paddocks met drainage, stuk bestraat met slowfeeder en onb. Ruwvoer. Hier kunnen ze jaar rond van 8 smorgens tot 10 savonds rondlopen en snachts op stal (zomers 24/7 mogelijk)
En in de zomer periode gaat er dan een kleine weide open aan de paddock vast, maar hier zal dus weinig gras op staan omdat het klein is, en de paddock groot.
2 paarden per paddock.

Optie 2:
Kleine paddocks, verder situatie gelijk aan de 1e,maar dus grotere weides en meer gras, maar alledn met droog en goed weer waardoor de paarden dus jaar rond op kleiner stuk lopen.

En wat vinden jullie van een groeps huisvesting van een groep van 4 paarden, met een ruime inloop van 5 bij 10 met daaraan een vaste paddock 2 a 3 slowfeeders en in de zomer nog toegang tot een kleine weide?

En wat zou dan jullie voorkeur hebben?

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:04

Ik zou het wel prettig vinden als de stalling niet midden tussen de akkers zou liggen.
Waar je altijd met landbouw verkeer te maken hebt, als je met je paard buiten zou willen rijden.
Een vereiste zou echt zijn, als het aan een bos zou liggen of op z'n minst een rustig gebied waar je buiten kan rijden.

Verder zou ik voor optie 1 gaan, grotere paddocks en wat minder weide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:43

Heb je een ruwe schatting van de formaten? Hoe groot zouden de paddocks en de wei worden in beide opties? Hoe groot zijn de stallen? Zitten de stallen vast aan de paddocks (kunnen ze er zelf in/uit)?

Zelfde vragen voor de groepshuisvesting overigens. 5 bij 10 lijkt mij wel klein, dat is maar 12,5 m2 per paard. Dat is grofweg een stal van 3,5 bij 3,5 meter, in een groep hebben ze nooit genoeg ruimte om dan elkaar te kunnen ontlopen. Voor 4 paarden zou ik minimaal het dubbel nemen qua oppervlakte.

marije1109

Berichten: 1135
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Stalling noordoostpolder (Flevoland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:53

Ik woon in de NOP en sta nu voor €100 per maand. Wel doe ik zelf het werk.
Ik zou willen: zoveel mogelijk weidegang en alleen bij slecht weer een hele ruime paddock. Beide met een mogelijke toegang tot een (schuil) stal.
Dicht bij het bos in de optimale situatie en een bak tot beschikking.
Ik zou bij vol pension max 225-250 betalen.
Maar wanneer ik zelf zou kunnen meewerken zou ik ca 150-175 betalen en dit zou mijn voorkeur hebben.
Uiteraard onbeperkt rivier, krachtvoer zorg ik zelf voor.

Benieuwd waar je idee vandaan komt en of je hier in de buurt zit!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 17:48

Paralian schreef:
Heb je een ruwe schatting van de formaten? Hoe groot zouden de paddocks en de wei worden in beide opties? Hoe groot zijn de stallen? Zitten de stallen vast aan de paddocks (kunnen ze er zelf in/uit)?

Zelfde vragen voor de groepshuisvesting overigens. 5 bij 10 lijkt mij wel klein, dat is maar 12,5 m2 per paard. Dat is grofweg een stal van 3,5 bij 3,5 meter, in een groep hebben ze nooit genoeg ruimte om dan elkaar te kunnen ontlopen. Voor 4 paarden zou ik minimaal het dubbel nemen qua oppervlakte.


De paddocks voor 2 paarden worden globaal 10x20m of misschien zelfs groter en de weides dus gelijk aan of iets kleiner. Het is nog wat puzzelen met de oppervlaktes wie wat waar hoe. Dit is een 1e idee.
Ik heb mijn eigen paarden momenteel op een pensionstal staan op een kleinere paddock en ze zijn er dik tevreden in, maar zou zelf toch graag wat meer ruimte voor ze zien.
De stallen worden 3.5 x 4 met open voerwand aan de voorkant om gesmeer tegen te gaan.


De groeps huisvesting is een open stal, ze kunnen dus kiezen tussen binnen of buiten lopen, het kan zijn dat de stal 6 bij 10 word, ook hier zijn we nog aan het puzzelen. Wel word het een ruime doorgang naar buiten met iets van tochtstroken ervoor. En dan een paddock van 20x20 en een weide van 20x20 of de paddock groter en de weide kleiner.

Er ligt nog niks vast, het zijn allemaal ideeën. :j