Paard eet / hoopt stro op

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:26

heeft je paard wel eens eerder stro gegeten? Kan het zo zijn dat hij er nu is achtergekomen dat hij het lekker vindt om op te knabbelen? Eventueel een nieuwe/andere partij of baal stro?
Ik ben wel benieuwd of je paard echt veel stro eet, of het voornamelijk door elkaar gooit, een paar sprieten eet en van het overige één grote hoop maakt? Als het maar wat losse happen zijn zou ik me er geen zorgen over maken, er zijn veel paarden die wat stro eten en dit kan over het algemeen geen kwaad :)

Ik heb geen ervaring met een paard die er mee begonnen is, wel met een paard die het ook doet. Mijn paard haalt ook regelmatig, maar niet elke dag het verse stro overhoop. Hij duwt dan ook alles op een grote hoop.
Maar als ik het goed begrijp hoopt jouw paard echt al het stro in zijn stal op? De mijne heeft ook een vrij ruime stal met een hele dikke laag stro, maar haalt voornamelijk het verse/losse stro overhoop. Hij eet er wat strootjes uit, maar eet niet alles op, een paar hapjes. Onbeperkt hooi in een hooinet heeft hij altijd. Ik heb me er maar bij neergelegd; honger heeft hij niet maar hij vindt het blijkbaar erg lekker om er wat verse strootjes uit te zoeken. Hij blij, en ik trek de volgende ochtend de hoop weer recht :D
Het zou dus kunnen dat jouw paard ermee stopt als hij onbeperkt of meer hooi krijgt (slowfeeder of net), dan had/heeft hij blijkbaar honger, maar dit hoeft niet persee. Als hij wat stro lekker vindt, is de kans ook groot dat hij er van blijft eten. Mocht je paard echt veel stro eten zou je het kunnen proberen te minderen door er bijvoorbeeld azijn over te sprayen, dan laten ze het meestal wel liggen.

F*ck Cancer

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie