Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:15

Ja dat doen we normaal gesproken ook. En ik weet nu dat ze dan echt op maar 1 strobaal afstand zit van ons :-)

Maar ze zijn er pas 2 weken en het zijn niet voor niks gratis herplaatsers. Poesje is gewoon echt heel erg bang. Geeft niks, als ik ze een mooi leven kan geven ben ik al blij!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:37

Komt vast goed. Sowieso beter dan in een hokje of slecht terecht komen. En met katten weet je het toch nooit. Ze doen wat ze willen, wanneer ze het willen. Misschien is zij degene die van de zomer of zomer erop languit bij je komt liggen. Het is iig fijn om te weten dat ze in de buurt is.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:45

Bedankt voor jullie input Azmay en superpony! Haha ik zie nu dat ik 'in' ipv 'aan' huis getypt had :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:50

ClauH schreef:
Citaat:
Die van mij moeten nog even blijven. Giardia heerst en ze mogen pas weg als het hele verblijf schoon is.

Jammer maar better safe then sorry...

De poes is gevonden. Ze was zo snel, die moet wel nog gezond zijn :')

Katertje Tim bleef net bij zijn bakje zitten terwijl ik het vulde.

Ben maar snel weg gegaan, kan poesje Roos ook eten. Was even niet leuk voor haar, maar ik ben gerust gesteld :Y)

Ik zal vanavond mijn routine even opschrijven!

Fijn dat poes Roos weer gevonden is! En Tim is dus echt wel stoer...…

Dat strookje asfalt is vroeger een weggetje geweest naar een oversteekplaats naar de weg achter ons huis.

@Selka, wij hebben de laatste 4 jaar ook flink wat aanpassingen gedaan en het is nu bijna ideaal. Ik heb nu 4 hardhouten boxen die ik niet gebruik voor paarden, maar waar ik hooi in opsla. In onze tuin hebben we een groot stuk laten bestraten ± 160 m2. Dit was voorheen één grote baggerzooi. Nu kunnen we altijd gewoon droog naar de paarden en kunnen de paarden over de bestrating naar het land gebracht. Het enige wat ik jammer vind is dat het weiland aan de tegenover mijn huis ligt, dus helaas sluit het niet aan, aan mijn paddock. Aan de andere kant is het ook wel weer prettig omdat ze in de winter echt niet op het land kunnen.


Ilsey, ik heb 2 paarden en een pony. In de ochtend doe ik ze op het land, dan mest ruimen uit de bak en hooinetten bijvullen en water verversen. Einde middag haal ik ze weer uit het land en krijgen ze een bakje vit/min korrels en wortels. Alles bij elkaar denk ik een uurtje werk.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:28

Ilsey, wij hebben 2 quarters en een shet.
Ik heb ze op fietsafstand in eigen beheer, we gaan maar 1x per dag en hebben oplettende buren die aan de bel trekken als ze denken dat er iets niet in de haak is.
Ik geef ze in de winter iedere dag 2 balen hooi in verschillende slowfeeders, daar doen ze 1 dag mee.
Terwijl ik de paddock en de verharding en stal mest, vul ik ook het water bij en eten ze hun muesli met slobber.
Daar doe ik een half uur tot 3 kwartier over, afhankelijk van of ik opschiet of het op mijn gemak doe met kroelen tussendoor.

In de zomer staan ze op de wei en ben ik met een kwartier klaar (water en muesli geven, en alleen de mest uit de paddock/stal halen die altijd open is).

De grotere klussen, zoals aanhanger met mest legen, bak slepen, doen we op zaterdag.

De omheining check ik terwijl ik de hond uit laat :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:32

Ik lees nog wel mee, in verband met drukte klets ik niet zoveel meer mee, maar ik volg jullie nog wel :D De decembermaand is de drukste maand op mijn werk, daarnaast veel bezig met de paarden en in de stal. Lekker druk dus :)

Ik spring even in om mijn schema te delen. Ik heb twee grote tinkers en een shetlander.

Zomerschema:
Ochtend: pony medicatie geven, paddock uitmesten, water bijvullen (10 minuten)
Middag: paarden een uurtje in de wei, ondertussen alle slowfeeders vullen voor de komende 24 uur en de paddock uitmesten. Zodra de paarden uit de wei komen mest ik de wei uit en ververs ik het water in de paddock. (15-20 minuten)
Avond: Brokjes voeren en laatste controleronde. (5 minuten)

Winterschema:
Ochtend: Pony medicatie geven, paddock uitmesten, hooinetten vullen, dan gaan de paarden naar buiten. (15 minuten) Afhankelijk van de planning van die dag doe ik 's ochtends of 's middags de stallen. Stallen doen houdt in: uitmesten, hooinetten vullen en brokjes klaarzetten. (20-30 minuten)
Middag: evt. uitmesten, soms gaan de paarden in de wei.
Avond: tussen 21 en 22 uur gaan de paarden op stal. (5 minuten)

Grotere klussen zoals hooi halen, bak slepen en dergelijke doe ik op mijn vrije dagen, dat wisselt nogal.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 20:39

Yaay poes leeft nog :D

Oh dat is fijn zo’n groot stuk bestraat [***].

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:39

Ilsey schreef:
Mensen hier met 2 paarden aan huis? Hoe ziet tijdsindeling en taakgewijs een gemiddelde dag/ week er uit? (mijn 2 paarden staan in huis maar in een kudde van 10, met werkverdeling, maar ik ben nieuwsgierig naar het verschil tov gewoon 2 paardjes aan huis)


Hier twee paardjes aan huis (24/7 buiten met schuilstal). Op werkdagen 's ochtends om half 6 de wekker, direct in mijn oude kloffie en naar de paarden. Dan krijgen ze krachtvoer en ruwvoer in slowfeeders. Terwijl zij hun krachtvoer eten mest ik uit. Dat is een fluitje van een cent, want het toilet is naast de composthoop. Bij slecht weer mesten ze wel in de stal.

Als ik thuis kom van werk ga ik wederom in mijn oude kloffie naar de paarden. Paar wortels en een plak hooi in de stal, waarna ik uitmest en de waterbak bijvul. Tevens zet ik de bietenpulp klaar om te weken en vul ik de slowfeeders voor de nacht en volgende dag. Als ik zin heb borstel ik ze allebei en in de zomer ga ik soms nog even rijden/longeren. Voor het slapen gaan nog even checken, pulp voeren en slowfeeders ophangen.

Op vrije dagen sta ik een half uur later op en ga ik alleen even in mijn pyjama een plak hooi en krachtvoer brengen. Daarna eerst even relaxen in huis en later op de ochtend (want dan is het licht) de klusjes doen. Borstelen/rijden/longeren doe ik dan uiteraard ergens in de middag ofzo.

Dit is de 'slecht-weer-routine'. In de zomer gaan ze ook nog een paar uur de wei op/staat de poort naar de wei overdag open. Doordeweeks ben ik ongeveer een uur kwijt aan de basisverzorging. Met poetsen/tutten erbij uiteraard wat meer.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:56

Ook jullie bedankt voor de input, [***], clauH, xJitskee en Flew!!

Hier staan ze 24/7 buiten op een PP dus stallen uitmesten of binnen/buiten zetten zit er niet bij, dekens dragen ze ook niet en enkel mijn ene paard krijgt bietenpulp met luzerne bij in de winter. Maar dat doe ik uiteraard gewoon zelf elke dag.

Wij zijn dus co-eigenaar van deze eigendom met de paarden aan huis, 2 paarden uit de kudde van 10 zijn de mijne. De rest vallen onder de verantwoordelijkheid vd andere eigenaar. Ik heb nu zelf mijn 'shifts' om uit te mesten en hooirondes te doen uitgerekend op het aantal paarden. dat maakt dat ik sommige dagen helemaal niet hoef om te kijken naar uitmesten of hooi geven en af en toe heb ik dan eens een veel zwaardere dag dan ik zou hebben met enkel mijn twee paarden natuurlijk. In het bedrag dat ik betaal voor mijn paarden hun deel hooi en stro per maand, omdat ik dat zelf niet apart regel (dat zou een beetje onnozel zijn) zit ook een stukje voor benzine, piste slepen, mest laten wegruimen, forfaitair bedrag voor herstellingen aan de accomodatie. Dus voor die grotere klussen betaal ik eigenlijk gewoon mijn 'aandeel' aan de andere eigenaars die dat doen.

Maar ik heb een lichaam dat vrij snel overbelast is, dus als ik nu een hele dag mestronde heb van 9/10 paarden (kleinschalig pension dus wisselt soms), voel ik dat enorm aan mijn rug en mijn knieën. Dus ik denk dat ik ooit zal moeten overschakelen op elke dag mijn deeltje mest er uit halen. Maarja, wat is dat, mijn deeltje mest :+

Ik gok dat ik er dan elke dag zo'n twee volle kruiwagens (zo normale 'kleine' kruiwagens ipv die hele grote kuipen want zo hebben we er hier ook) uit zal moeten halen met 2 paarden? Mijn ene paard is 1m50, de andere is 1m80. Heb ik dat goed ingeschat?

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:01

Mijn schema lijkt op Clauh

Op zondag tm woensdag ga ik in de ochtend met auto erheen ( 2 min rijden) vul alle netten en hang ze op, haal de drollen uit de stal en strooi op, mest bak en paddock uit evt water en in de avond hetzelfde
Op deze dagen probeer ik ook te longeren en rijden al is het vaak maar 2 max 3 keer per week ( en nu al 2 weken niks)

don, vrij en zaterdag werk ik zelf en afhankelijk van mijn man zijn dienst doe ik het uitmesten vegen voeren water vullen in de ochtend of in de avond en ga ik dat andere dagdeel wel even kijken en hang nieuwe netten op die ik al van te voren vul maar ruim ik niks meer op

Meestal op de maandag mest ik de hele stal uit en haal de mesthoop leeg en breng alles weg. 1 keer per 2 weken de ibc vaten bijvullen met water en ondertussen sleep ik de bak of doe ik wat extra klusjes

edit ik heb een Pre, een grote D en een shet en heb 2 kleine kruiwagens mest per dag
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 12-12-18 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:02

Ik heb 2 pony's en ben met de basis +- een uur per dag bezig. Ilsey, ik denk dat je met 2 niet al te volle kruiwagens goed zit. Ik had er 1 a 1,5 met 2 d pony's (puur mest). Mest van 9 a 10 paarden zou mijn lijf ook niet volhouden.

Sterkte Chasey. :(:) Heftig.

Mooie droge bak zag ik!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:03

Ik heb met 5 pony’s (tussen Shet en E) (samen ca 2.000 kg aan beesten) die op onbeperkt hooi staan ca 3-4 kleine kruiwagens vol. Zelf loop ik met ruime halve kruiwagens, dan vindt mijn rug het leuker, en heb er dan 5 à 6. Als ik ook alle hooibakken leegveeg en de schuilstallen het oude hooi eruit bladhark, heb ik nog een kruiwagen extra.
Ik denk dat je met twee kruiwagens best een goede schatting hebt :j

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:05

Ik had met Kim en Diva toen 3 kwart kruiwagen per dag, dat was een 160 liter ding.
Nu kan ik 3 dagen met een kruiwagen als ik wil :Y)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:13

Ik herken het Ilsey, ik heb hetzelfde gestaan als jij.
Ook bij mij ging het mesten van 10 paarden me opbreken. Volgens mij schat je het met 2 kruiwagens goed in. Ik heb 100 liter kruiwagens en heb 2 kruiwagens per dag met de 2 quarters en de shet, volgens mij komt dat wel overeen met 1 van 1.50 en 1 van 1.80.
Kan je ook niet een stukje afscheiden zodat ze met zijn tweeën staan misschien ?

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:17

Ik heb 5 ponies, 3 grote, waarvan 1 eigenlijk wel maat paard is, en 2 kleintjes.
Ik heb 2 propvolle- met- megakop- erop- kruiwagens poep per dag. Ik rij electrisch, heel prettig. Alleen het leeggooien is zwaarder, maar dat doe ik maar 2 keer pd. Helaas heb ik nu 2 zomers wat aan mijn knie en voet gehad, waardoor ik niet kon mesten ed. Dat betekende dat de oppas in huis moest komen en de pennymeiden extra moesten komen. Supervervelend als t niet lukt zelf.

Bij t opstaan gooi ik hooi in de inloopstal en verdeel dat snel. Dan kan ik rustig wakker worden.
Ongeveer 1,5 uur later gaat er een hek open naar de wei.
Rond 17 uur naar huis, wat van de wei af, betekent :D Dan een plukje hooi geven. dan zet ik de luzerne in de week. Tijdens het koken maal ik het lijnzaad.
Rond 20 uur krijgen ze de luzerne met sommigen extra kruiden ed erdoor.
Tegen 23 uur gooi ik flink veel hooi in de stallen. Als ik zin heb, doe ik het in de netten en meestal leg ik het op de grond.
Ergens op de dag mest ik en doe ik iets met de paarden. Dat hangt van mijn werktijden af. :)

Vergeet niet dat extra klussen als mest uitrijden, drainage doorspuiten, warmwaterlinten opnieuw aanleggen, Bokashi maken, tochtflappen ophangen, omheining repareren, tijd, veel tijd kost. Veel meer dan een rondje mesten of je netten vullen. :j

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:35

Ik heb met enkel de stalletjes mesten nu 1 kruiwagen voor2 pAarden. Buiten ligt ook nog een kruiwagen aan mest. Dus 2 kleine kruiwagens per dag.

Op stal eten ze beide 2 hooinetten voor de avond/nacht. En overdag krijgen ze buiten hooi. Deels in net en deels op de grond.
In de ochtend kan ik met 10 minuten klaar zijn en 30 minuten als ik ook nog mest. Vaak in de middag en avond ook nog eens 15 minuten water en hooi doen. 1 keer per maand haal ik hooi en dat kost me zo”n 2 uur. Daarnaast nog allerlei andere klusjes.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:36

Azmay schreef:
Ik had met Kim en Diva toen 3 kwart kruiwagen per dag, dat was een 160 liter ding.
Nu kan ik 3 dagen met een kruiwagen als ik wil :Y)


Natuurlijk poepen die kleintjes, maar stukkken minder. Hier ook de bewuste keuze voor een mini.

Hier 2 pony's een mini shetje een een tinker van 1.43m op 1 km van huis.
Inprincipe ga ik 1x per dag en voer onbeperkt uit een slowfeeder. Op mijn werkdagen hebben hun vrij en ben ik binnen 40 minuten klaar. Ze staan nu op stuk verharding met zandberg en inloopstal, zolang er geen plassen liggen hebben ze stuk zwart gelopen wei erbij. Kwestie van mesten kleine fort kruiwagen, hooinet vullen met 15kg hooi, brokjes geven en water aanvullen en klaar. Binnenbak gebruik ik bij de buren (5 minuten stappen), dus ook geen onderhoud. Zomers wel weidebeheer en het opbouwen kost hoop extra tijd. Hooi word gebracht of haalt mijn man en ook mijn man doet de meatafvoer wekelijks.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:16

Is het geen idee Ilsey om dat met de andere eigenaren eens te gaan overleggen? Want wellicht zitten er wel meer personen tussen, die fysiek zo een dag in hun uppie niet aankunnen en is het wel zo fijn om dan met 2 personen een dag te doen? Ik geef maar een gooi hoor.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:10

Ik heb op 5 min afstand mijn landje liggen. Ik kom zelf maar 1 x per dag en de meiden die de andere pony's doen komen de 2e keer zegmaar en verder heb ik veel sociale controle. Ik doe 7 x per week de ochtenden. Dat is meestal eerst de kids naar school / opvang en dan meteen door. Ik ben er dan iedere morgen om 8:45 uur. Dan krijgen ze eerst muesli (5 min). Als ze dat eten ga ik de kippen voeren en buiten laten (5 min). Als ik daarmee klaar ben gooi ik de stallen open en lopen de paarden los. De hooibak is standaard gevuld met een 100 kilo baal, daar doen ze 5/6 dagen mee (warmbloed, haflinger en shet). als het donker wordt gaan de beesten weer naar binnen. Paarden krijgend an weer muesli en voldoende hooi voor de nacht. Mesten doe ik niet iedere dag zelf, daar hebben we een schema voor wie welke dag doet. Ik doe het zo'n 2 x per week. Ik ben in 15 min klaar met de boxen, de paddock/bak een half uur. Ik haal nog geen hele kruiwagen per dag uit de paddock, maar wel een hele uit de stallen. Ik heb zo'n grote met 2 wielen....

De grote klussen doe ik 1 a 2 x per week. Mijn paard is niet geschikt voor rijden.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 01:32

MiniMeLona schreef:
Is het geen idee Ilsey om dat met de andere eigenaren eens te gaan overleggen? Want wellicht zitten er wel meer personen tussen, die fysiek zo een dag in hun uppie niet aankunnen en is het wel zo fijn om dan met 2 personen een dag te doen? Ik geef maar een gooi hoor.


Het is net vanuit zo'n overleg met de andere eigenaren dat ik het vraag (met zoveel zijn we niet, we zijn met twee koppels eigenaar, beide koppels wonen hier, onze venten kunnen ons wel helpen maar mijn vent heeft niet gekozen voor de paarden dus ik probeer het toch zelf te doen zoveel mogelijk, hij doet nu al tijdelijk alles omdat ik met een barst in mijn pols zit dus ik ben al heel blij haha). Ik doe nu 1 dag een hele ronde van alle paarden en 2 dagen in de week doe ik er nog eens 2 kruiwagens uit, dat is ongeveer 2/9e van de mestrondes. Maar nu kwam de vraag of ik die losse dagen 2 kruiwagens ook nog eens kan bundelen en dan tweeweekelijks 2 hele dagen uit te mesten en dan tweewekelijks 1 hele dag. Maar dat kan mijn lijf niet aan :o dus ik denk niet dat jouw voorstel een optie is, het doel was eens een dag extra vrij te zijn van uitmesten voor hen :+ Jouw voorstel kan misschien wel goed zijn voor als ik die 1e hele dag niet meer zou aankunnen in een aantal jaar :j

Ivm de paarden apart zetten, Er zijn verschillende weilanden en paddockjes dus ik kan ze wel eens een korte periode apart zetten zodat ik kan inschatten hoeveel ze ongeveer bij elkaar sch*ten op 1 dag, dat is idd nog een goed idee voor als de moment er ooit komt dat ik moet omschakelen naar dagelijks mijn deel :j . Als ik het hier zo lees zal ik wellicht wel goed zitten met die 2 kruiwagens :) maar dan ben ik in ieder geval zeker. Permanent apart zetten is niet de bedoeling, dan moet de hele boel hergeorganiseerd worden en dan vallen er ook een aantal voordelen weg voor beide partijen (hooirondes waar niet naar gekeken moet worden op sommige momenten omdat de ander er voor in staat dan bvb).

Bedankt voor het meedenken en delen van de schema's!

@Mer1980. Rijden doe ik momenteel ook niet, enkel grondwerk. Ik heb een puppypaard en de oudere moet nog wat rechtrichttraining voordat ik er weer op ga. Ik ga meestal niet eens de piste in om te trainen met hen, gewoon even op de track of een apart paddockje die dicht kan waar we niet door mijn ander paard in de weg gelopen worden (mijn paarden staan altijd samen en ik doe clickertraining dus als de ene aan het werk is, komt de andere natuurlijk ook omdat die ook wilt haha). Rijden deed ik ook enkel als ik op buitenrit ging en dat zal in de toekomst zo blijven, niet thuis (of maar heeeel zelden, eens voor zitles ofzo). Ik heb niets met rijden in de piste.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 01:51

Aan huis doe ik het zo;

Ze hebben een ibc krat staan waar onbeperkt hooi in zit ik vul hem op zondag helemaal. Water ververs ik elke dag in de ochtend (10 minuten werk). Ik mest de paddock of wei en de stal in de middag uit en ze krijgen van mij in de avond biks :j ze lopen bij mij 24/7 buiten, maar de stallen staan altijd open, dus ze kunnen mooi zelf beslissen of ze nat geregend willen worden, of droog willen staan. Ik heb een tijdklok op de lampen in de stal en hij gaat rond 16.30 aan en om 21.00 uur uit. Dan om 6.30 uur weer aan en om 8.30 weer uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:03

Ilsey ik heb het aantal hopen geteld.... Per 24 uur zit ik op zo'n 30 hopen mest van 2 paarden en 1 pony.
Dit tellen heb ik een week achter elkaar gedaan en ik kwam steeds op hetzelfde uit. Soms een hoop meer of een hoop minder, maar veel verschil zat er niet in. Je zou dus kunnen zeggen een hoop of 10 per paard per 24 uur.


Bobwouteren:
Citaat:
Zoals een bekende voetballer al zei: elk voordeel heeft zijn nadeel.

Kleine correctie: elk nadeel heeft zijn voordeel...…. ;)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:42

Hep. Elk nadeel hep ze voordeel. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:43

Hilary schreef:
Hep. Elk nadeel hep ze voordeel. :P

_/-\o_ :') :') Je hep gulijk!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:27

Citaat:
dan vallen er ook een aantal voordelen weg voor beide partijen (hooirondes waar niet naar gekeken moet worden op sommige momenten


Dat zou niet zo hoeven te zijn natuurlijk.
Ik heb heel kleinschalig doe het zelf gestaan. Mijn buurvrouw deed de ochtend en ik de avond ronde voeren. Mesten deden we zelf.

Dan stonden er nog 2 Shetlanders die ik 2 dagen in de week van hooi voorzag. Mesten deed ze de dag erop dan weer.

Ging echt prima en ik was er nóóit weg gegaan als ik niet vlak bij huis mijn eigen stuk kon huren.

Dat is echt een kwestie van afspraken maken en vertrouwen.