Lopen jullie (wedstrijd) paarden nog buiten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Lopen jullie (wedstrijd) paarden nog buiten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 12:55

Ik zit eraan te denken om Waldo niet meer naar buiten te doen. Deze winter gaat ie voor het eerst nog steeds naar buiten vanaf september, hij loopt van 8 tot 12 in een kale wei. Echter heb ik hem wel geschoren (al twee keer)
Doordat ie nu buiten loopt en het tempverschil met de stal redelijk groot is, krijgt ie zn vacht zo hard weer terug, daar kan je niet tegenop scheren. Hij ziet er ook niet goed uit, is dof en staat een beetje te staan in de wei en wat te eten. Mijn instructrice raadt me aan hem gewoon binnen te houden en zo'n 2 keer pw hem even een uurtje ('s middags) het land in te doen. Zo heb ik het eigenlijk voorgaande jaren ook steeds gedaan en dat ging prima.
Wat vinden jullie en hoe doe je het zelf?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 16:30

Ja in eerste instantie was ik blij dat ze buiten konden blijven lopen maar nu twijfel ik er dus een beetje over. Hij is dus echt al twee keer geschoren en nu zowat al aan een derde beurt toe. Hij mag écht niet te dik haar hebben ant dat is funest bij een jacht (het jachtseizoen is nu weer begonnen!) en hij wordt gewoon dof. Hij loopt bij zn vriendjes en dat vindt ie vast wel leuk, maar op stal staat ie ook met zn allen, tevreden. Ik kan hem wel een dikkere deken op doen, maar zoals ik al zei, het tempverschil tussen stal/binnen is flink groot, dus daar zit ik ook een beetje over in

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers