Rijden zonder rijbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Rijden zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:46

Ik heb geen rijbak waar mijn paarden staan... In de zomer rijd ik in het land en gaat het prima. Maar nu het natter wordt, is de grond erg nat en glibberig.
Ik ben benieuwd hoe bokkers zonder rijbak dit oplossen?
Ik zou evt kunnen rijden in een slecht onderhouden bak van de buren, maar die is ook nat en erg zwaar.
Of in een stukje land wat onlangs gebruikt is voor mais, maar ook dit is vrij zwaar...

Kortom, hoe lossen jullie dit op?

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Rijden zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:00

Ook hier een bak die lastiger is te berijden winterdag.
Te nat met name

Hier is de afspraak dat we dan buiten rijden

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Rijden zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:01

Hier geen rijbak, halfuurtje naar het bos stappen en lekker 2 uur bossen 3x per week is mijn oplossing. In de winter kan ik nou eenmaal niet veel. Of bij wat korter tijd lekker de polders in. :Y)

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:02

Buitenritten maken of anders in de trailer naar een goede (binnen)bak in de buurt om te rijden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:03

Maar kun je dan tijdens het licht rijden?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Rijden zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:11

Is er een vereniging in de buurt? Wellicht op stap afstand of anders met de trailer.

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:13

Hier kleigrond en geen bak.. We rijden in de wei indien mogelijk. Sowieso wordt de training aangepast, als het glad is galopperen we niet en is het veel stapwerk. Daarnaast veel grondwerk, rijden staat in de natte periodes altijd op een laag pitje.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:20

Ik zou dan toch kijken of er een goede bak op redelijke afstand is die je kunt huren of mag gebruiken.
Zou zelf geen risico willen lopen op blessures door glibberig land of veel te zware bak.
Bak huur voor een uurtje is meestal €7,50-10,00 dus best te overzien. Of misschien wel een rijvereniging in de buurt? Dan kun je als je lid bent gratis van de bak gebruik maken.

9jinte9

Berichten: 505
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:25

Hier een vergelijkbare situatie. Geen rijbak en kleigrond. Dit alles samen met een donker buitengebied en smalle weggetjes. Daarom hou ik sinds enkele jaren een winter stop.

En dat bevalt ons allen prima. Waar ik eerst een hekel had aan de winter kan ik er nu weer van genieten.

In het voorjaar bouwen we weer op en genieten we weer volop van de buitenritten.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Rijden zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:36

Toen ik vroeger geen bak ter beschikking had deed ik vooral stapwerk in de weide. Als de grond niet zompig is maar gewoon nat is dat prima te doen, kan je lekker werken op schouders verplaatsen en zijgangen.
Nu heb ik wel een bak ter beschikking maar die is door slecht onderhoud van staleigenaars dit jaar niet meer bruikbaar, ik probeer een keer per week naar de binnenpiste te gaan voor wat basiswerk en verder doe ik tijdens de week wat grondwerk.
trainen doen we wel weer intensief in het voorjaar. :D

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Rijden zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:59

Bij ons wel een rijbak, maar rijd er nooit in. Lekker het bos in, ok we steken de weg over en zitten dan ook in het bos. Maar sl de grond te nat is of whatever, rijd ik gewoon niet :)