juistheid van meetlint voor gewicht

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cilianne

juistheid van meetlint voor gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 14:39

Hoi allemaal,

Ik heb in juli een (toen serieus aan de stevige kant) IJslanderruin van 12 gekocht.
Ondertussen is er door training wat vet verdwenen en wat spieren bijgekomen :) .

Nu wil ik graag die evolutie wat juister opvolgen en heb ik een meetlint voor zijn buikomtrek gekocht waarmee je zijn gewicht kan bepalen.

Mijn vraag is of dit meetlint echt correct werkt (met als voorwaarde natuurlijk dat je het juist gebruikt :) ) of dat ik toch niet teveel mag vertrouwen op dit hulpmiddel EN of er nog mensen zijn die zo het gewicht van hun paardje in het oog houden?

Groetjes,

Cogito ergo sum < equito ergo vivo

Cilianne

Re: juistheid van meetlint voor gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 18:46

Het lint geeft - dacht ik - gewoon het gewicht aan, of dit gewicht ok is voor het gemeten paard staat er niet op :D .
Een lint met de mededelingen 'er mogen wat kilootjes af' of 'jij mag wat extra brok krijgen' , zou natuurlijk wel handig zijn (maar uiteraard niet realistisch ;) )

Ik ga dus wel is nakijken welk lint het juist is, er staan nl 2 meeteenheden op waaronder 1 in kg. Dankjewel voor de tip.

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 10:10

Dat is ook een goede tip Shanna.
Het is idd de evolutie die ik wil volgen.

En dat verklaart wel waarom ik dacht dat zijn achterhand er na een stevige wandeling er beter uitzag dan ervoor :D

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 22:38

Dankjulliewel voor de tips en info :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie