Stallingsprijzen rijzen de pan uit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:36

Ik vind de hooiprijzen ook wel een beetje het probleem van de stallingshouder. Bij een heel goed jaar ga je ook niet minder betalen dus waarom wel meer gaan betalen na een slecht jaar.

Ik heb het er met mijn stallingshouder over gehad en die geeft aan dat er pas een verhoging aankomt als er een aantal slechte jaren achtereen zijn.


_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Stallingsprijzen reizen de pan uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:49

Precies, die supermarktprijzen dalen ook weer. Er wordt hierboven al aangegeven dat de stallingsprijzen dat waarschijnlijk niet doen. In de vette jaren maak je meer winst die je apart zet voor de magere jaren.

Zo werkt het toch ook voor de koeienboer? In magere jaren kan de boer niet opeens meer vragen voor de melk.

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:44

En precies om die reden ben ik een groot voorstander van een kale huurprijs en een aparte afrekening service en hooi/stro. je weet zo precies wat je hebt en wat het kost. De stallingshouder loopt weinig risico want hij kan de kosten van inkoop hooi/stro netjes doorrekenen aan de klant en voor de klant is het inzichtelijk wat hij betaald. Risico dat er gevoerd wordt met de hand op de knip is klein omdat de klant zelf bepaald hoeveel er gevoerd wordt.

Misschien zit ik ook gewoon in de verkeerde regio om hier goed over mee te kunnen praten. ik sta op vol-pension met uitloopstal en paddock+rijbak voor 200euro + onbeperkt goede kwaliteit hooi van eigen land.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xDaylight en 109 bezoekers