ratten bij stal weg jagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

ratten bij stal weg jagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 14:42



beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 15:18

De niet herplaatsbare katten uit het asiel zijn aanwezig,evenals de jack russel die zowat een hartaanval krijgt omdat hij ze niet te pakken krijgt.De gif blokjes eten de krengen niet :-( en het voer zit in een enorme ijzeren kist. Dus eigenlijk geen idee wat die krengen er komen doen.Wel hadden ze een vliegenmuts tot nest omgebouwd >;)
Ik zit vooral met die gangenstelsels in want de vloeren gaan dus echt verzakken.We hebben landelijk agrarisch gebied,wat betekent dat de stallen gedoogd worden ivm dierenwelzijn in belgie.Dus eigenlijk mogen er geen schuilstallen staan maar doordat er paarden staan mag het weer wel.Maar je mag geen betonvloeren storten,maar wel tegels leggen.Maar die zakken schots en scheef weg door die gangen.
Van de gemeente zijn er buiten het terrein ook rattenverdelgers bezig dus ik neem aan dat het een groter probleem is dan alleen de stal.

Ik vraag me alleen af of dat ultrasone ding helpt? de paarden kunnen zelf binnen en buiten en de katten kunnen ook zelf binnen en buiten dus die hoeven niet in het geluid te blijven.De honden zijn er alleen als ik er loop.Maar ik vind het dan weer net te duur om zo maar te kopen.

Wat is het goede gif brainless?Want ik heb wel vrienden in het buitenland wonen misschien is het daar dan nog verkrijgbaar?


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 15:24

Even gegoogeld op Woelrat https://nl.wikipedia.org/wiki/Woelrat
Ik kende die niet wat schattig is die.
Maar dat zijn ze niet het zijn wel enorme ratten.
Ik heb zelf tamme ratten gehad en vind ratten dus ook gewoon schattig.Alleen de schade die ze toebrengen niet.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 15:26


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 15:42

Sclimpre schreef:
Zorgen voor veel beweging in en rond de stallen. Hoe meer je paarden in de stal staan, hoe minder welkom de ratten zich voelen.
Kan je de paarden niet een paar nachtjes op stal houden?

Nou daar zijn de ratten hier niet van onder de indruk.Ik stond eens met paard in stal op de dierenarts te wachten,had me zelf op een stoeltje er bij gezet en de rat zat me vanuit de andere hoek aan te kijken en vond eigenlijk wel dat ik in de weg zat.
Sterker nog als ik mijn herder bij me hebt lopen die in tegenstelling van de Jack niet jaagt,lopen ze gewoon voor zijn neus langs.Ok als ik bezig ben op stal zitten ze gewoon op afstand te kijken,ze hebben blijkbaar besloten dat ik niet gevaarlijk ben.
Misschien moet ik meer jack russels kopen en daar opsluiten :)* Daar hebben ze wel respect voor.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 15:58

Er is niks te eten voor ze,hoewel ik het idee heb dat ze de paardestronten uit pluizen,want die liggen iedere keer uit elkaar.
En ik denk dat ze mij wel heel gezellig vinden :+

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 23:20

Hevonen schreef:
Zorg dat je takkenhopen, houtstapels en andere schuilplaatsen verwijderd. Zorg dat je geen voer morst (of ruim het op) en gebruik eventueel vangkooien. Wij vangen de ratten soms en brengen ze weg.

Katten helpen wel goed, hun geur houdt ratten al op afstand.

Wij hebben in onze boerderij bij vlagen last van enorme ratten; de meeste worden echter gevangen door de steenmarters.

Onze wei grenst aan het bos,dus takkenhopen en schuilplaatsen genoeg.Waarom die krengen nu ook juist in mijn stal willen gaan zitten >;)
Van de katten zijn dus niet onder de indruk,ik heb zelfs het idee dat de katten ze eng vinden.
Uilen zitten er hier ook,dus zou niet willen dat die vergiftigd worden :oo Ik heb wel voordroog balen liggen tot nu toe zijn ze daar vanaf gebleven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Paardengek81, Team_Sublime, YandexBot en 111 bezoekers