Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:49

Heel veel sterkte!


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:50

Blij te lezen dat we niet de enige zijn met rare katten. Onze jongste van 1,5 jaagt enorm, dus tuin helemaal afgesloten. Hij is niet bang en achter het bosje achter ons huis, loopt wel een straat en hij gaat rustig middenop de weg liggen.

Een tijdje geleden hadden we de deur open gelaten zodat ze tuin in en uit konden en het was nog heerlijk weer. Wij liepen rondje bos met honden, maar waren verdwaald en konden de auto niet meer vinden.
Komen we thuis, hele woonkamer onder de veren.........en in de hoek een dood vogeltje. Niet leuk :(

Azmay, wat fijn zo een ritje.
Ik zou ook kijken of het shetje al samen staat met andere paarden en dus sociaal is. Als ik mn NF laat inslapen, zou ik er ook over nadenken, maar wil dan geen hele jonge meer, omdat die van ons 20 is. Wel fit en bijv nog nooit bevangen geweest. Heb die al 18jr. Hij heeft ook negatief getest op ppid, dus dat soort problemen heeft ie niet. Wel mist hij inmiddels alle tanden vanwege eotrh, maar dat gaat super.
Hij is gewend aan de d/e maat.
Op zich breekt hij niet vaak uit, maar is weleens door draad gelopen als aan de andere kant gras was. Op ons weitje een klok gezet en daar gaat ie niet meer door.
Je merkt het denk ik ook wel aan hoe hij gehouden wordt een aangeboden wordt, of het goed verzorgd is en netjes ontwormt, geent etc etc.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:38

Spannend azmay. Onze shet is 20 en eet ook gewoon onbeperkt hooi mee, maar is vroeger gereden en daarne gemend, dus denk dat dat wel scheelt. Hij heeft geen kromme benen, maar dat zou je nu ook niet zo 1,2,3 zien met al dat haar :)

Wij hebben op het bestraatte plein een drinkbak met vlotter en bal. Die is vorig jaar geen 1x bevroren. Wel begint de vlotter wat slecht te worden, maar ja.......voor de eigenaar tot actie overgaat.
In de stallen zijn automatische drinkbakken en die gebruiken ze echt nooit. Die bevriezen wel.

Op ons vorige adres hadden ze het water op temperatuur en zou het niet bevriezen. Maar hij bezuinigde teveel daarop, want het was duur vond hij. Water zelf bevroor niet, maar het laatste koppelstukje naar de drinkbakken wel. Wij hadden dus een brander liggen en ontdooide de bakken 's avonds. Buiten sloegen we kapot of deden de paarden dat zelf.
Daar was 1 kraan hele jaar rond open en vulde ik zo een zak voor in de kruiwagen en liep 2x op en neer.
We hebben ook 4 yerry cans van 25liter als er echt nood is, maar 100liter op 4 paarden is niet zoveel.
Als je zorgt dat de boel niet kapot vriest, kan je vaak overdag wel wat aftappen en valt het wel mee hoeveel dagen je echt loopt te klooien. Maar dat is altijd achteraf, tijdens de kou denk je daar anders over.

Morgen ritje Z-Limburg, even 2,5 uur rijden. Maar wel gezellig :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:56

Wij hebben 3 halve ibc vaten, wel laag vanwege shet. Wij hangen overdwars een xl net van ej. Voorheen aten ze die gewoon leeg.
Nu hebben we ook een hooihuisje en laten ze het natte hooi liggen. Het weidehooi pikken ze er nog wel tussenuit, maar het graszaadhooi, laten ze lekker liggen.
Nu doe ik dan overdag die bakken vullen met wat minder hooi en eten ze die echt leeg. In huisje ligt dan alleen graszaadhooi met stro dat er altijd wat te knabbelen is, maar ze gaan eerst over paddock en track hun voorkeurs hooi eten.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:11

Wij hebben ze laag en maar 1 of 2 randen metalen frame. In de bodem gaten, maar die doen vrij weinig in zand. In de hoeken blijft wat gruis liggen en dat wordt vies, dus ik maak de bakken schoon. Meestal kieper ik ze om en sla op de bodem. Dan pak ik met vlasvork alles op en gaat op mesthoop.

Toen ze overdag buiten stonden en 's nachts op stal aten ze het wel op.

Nu hebben ze wel een sterke voorkeur voor het weidehooi, dus denk dat ze dat nog wel nat zouden eten, maar het graszaad hooi gaat sws al erg moeizaam.

Ik heb ook wel gezien dat mensen de witte bak in zijn geheel plaatsen en dan op elke zijde een groot gat waar ze met hun hoofd door kunnen. Je vult ook via die gaten.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:43

Leuk Azmay! Hopelijk komt die andere ook goed terecht. Zo zonde soms, shetjes zijn gewoon heel leuk.

MiniMeLona, Als het goed voelt, lekker gaan en elke goede ervaring is er eentje!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 01:28

MiniMeLOna, wat super zeg! Je klinkt ook heel positief, dus dat komt goed.

Kirr, fijn dat jullie uiteindelijk de shet hebben gekregen. Bijzonder verhaal, ik denk dat hij zijn eigen huisje heeft gekozen dan.

Lynn, spannend. Jij woonde ook in Limburg?

Kvulden, leuk optrekje..............:)

Karin, fijn als je een beetje hulp erbij hebt. 17 is ook wel een mooie leeftijd daarvoor, denk ik. Op die leeftijd als ze nog paarden willen verzorgen, dan willen ze wel echt vaak.

Wij zijn even op en neer naar Z Limburg geweest, Half 12 afgesproken, maar dan moeten wij even na 9 al weg.
Als ik dan eenmaal in heuvelachtig gebied kom, ben ik weer helemaal verliefd. Wat zou ik daar graag wonen, maar ja..............ML ook en die zei ook al; we gaan hier onze oude dag slijten :)
Waar we waren was het wel wat vol bebouwd naar mijn smaak en zag wat nieuwbouw waar ik dan weer op afknap, maar goed............Ik hou van landschap, groen, heuvels en of bergen etc.
Terug was het al donker, dus morgen voor 2 dagen uitmesten. Gelukkig moeten we naar de tandarts en is mL ook vroeg thuis en doen we het even samen. Komt goed uit zo.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:59

Ja, dat is vaak zo. Wij gingen in Drenthe wonen en pas als je ergens woont, kom je ook de nadelen tegen. Dingen worden ''gewoon''.
Net als hier. Ik vind de veluwe mooi hoor en loop elke dag in het bos, maar blijf toch in de buurt meestal en het is op een gegeven moment toch wel een beetje elke dag hetzelfde, ook als je een ander stuk bos/hei kiest.
Het wonen zelf, dus hoe het hier is qua mentaliteit etc valt me dan weer erg tegen. Maar we wonen nu nog in een woonwijk. Buitenaf is dat weer compleet anders.

Gister in Z-Limburg dan zijn wij ook echt toeristen, terwijl ze het daar zelf allemaal heel normaal vinden. Ik vroeg nog of ze het even naar boven niet gek plat vinden dan? Ik heb dat zelf wel als ik na vakantie terug rij naar Nederland tussen landerijen.

De weilanden etc liggen ook gewoon zoals ze liggen. Ik denk dat we in andere gedeeltes van Nederland toch snel alles rechttrekken. Dat zeiden ze ook, deze kant op worden weilanden vierkant afgezet.

Maar qua omgeving voel ik me gewoon heel erg fijn als ik bijv in de Ardennen of Eifel ben.

De kust vind ik trouwens ook prachtig, maar heb klanten gehad uit Zandvoort en die klaagde erg over de wind, het zand, de vocht etc.
Familie kocht er een appartement en toen hebben we ook even gekeken. Ik zei altijd; nu een boerderijtje en dan met onze oude dag een appartement in Zandvoort. Maar er zijn heel wat appartementen aan ze met behoorlijke vocht problemen. Maar de duinen vind ik echt helemaal geweldig.

Ik heb dat geloof ik al eens gezegd; Ik denk dat we daarom nog steeds geen huis gevonden hebben. Je kijkt en zoekt naar huizen in landelijke gebieden, maar een huis met grond zit dan toch vaak in een ''kaal'' gebied. Ik word dan niet verliefd.
Willen ook heel graag in het bos rijden, maar dan komt het op dit moment met de gestegen prijzen wat boven ons budget vaak.

Omdat er volgend jaar toch een en ander gaat veranderen, moeten we nu gaan doorzetten en misschien wat wensen opzij zetten of ons voorbereiden op 2 verhuizingen in de komende jaren.

Het is wel spannend als er veel kijkers komen. Je wordt ook doodgegooid met de huizen die alleen te koop zijn na een kijkdag en met inschrijving etc. Boven ons budget rondkijken en denken dat er nog wat af te krijgen is, doe ik al niet eens meer.

We waren met een auto van man's werk gister. Zoonlief had andere auto mee, dus ik moet gewoon met de fiets, wat ik elke dag doe. Maar ik was al de hele ochtend mn sleutels kwijt, ggrrr. Dacht echt dat ze in de bus van het werk waren blijven liggen, maar kreeg net een ingeving, dus kan eindelijk naar stal, pffff. Moet zo nog naar tandarts, maar denk dat ik niet meer kan douchen tussendoor.

Libera, wat leuk. Altijd weer leuk om een nieuw project te hebben. Ze ziet er vriendelijk uit!!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:49

kvulden schreef:
Euh jullie snappen wel dat dat niet mijn huis is toch? Toen het te koop stond zijn we wel gaan kijken. Het ligt schuin tegen over ons. Als is mijn huis groot en noemden onze kinderen het vroeger een kasteel. Is mijn huis wel wat kleiner als dit. Haha.


Hahaha, iemand woont er, dus had jij kunnen zijn :D

Ik denk als je rijbak goed is aangelegd en je hem netjes bijhoudt, het wel meevalt. Maar het ligt ook aan het aantal paarden wat je erin laat lopen, of ze er echt 24/7 lopen etc.

Laatst kwam ik een huis tegen en zouden ze door de bak moeten of die open moeten houden. Maar als het dan op de route ligt, staan ze er niet 24/7. Ik geloof dat ik er niet in zou voeren. Wij hebben 2 ibc vaten met hooi op het zand staan en ondanks hooi in het net zit, vind ik alles ernaast bloedirritant en toch lastig goed uit zand te verwijderen. Misschien als ze bijv aan 2 kanten bak in en uit kunnen dan daar hooi plekken maken? Dan kunnen ze erin rennen, rollen, spelen, maar niet eten.

Op ons bestraatte plein lopen ze wel veel zand op, dus daar komt zand ook rond hooihuisje, maar haal dat wel bijna elke dag weg. Als het nat is, is het wat zwaarder.

Selka, je hebt helemaal gelijk. Ik denk ook dat als we een fijn huisje hebben, de paardjes goed staan etc, de rest wel went. Ook de Ardennen zijn na een tijdje gewoon thuis en niet altijd even praktisch, dus zal je ook tegen dingen aanlopen.

Zag gister mensen fietsen in Z-Limburg en dan denk ik wel; die hebben het toch iets zwaarder :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:34

Wat raar Selka. Geknipt zou je zien aan de haren. Hoeft niet recht te zijn, maar je ziet het wel. Een hele staart in 1 dag opeten is ook wel veel, maar je weet het soms niet....

Azmay, hebben jullie ook zo een harde wind? Misschien was het wel een grassprietje dat extreem bewoog :) Maar het is nooit leuk als ze echt aan de kletter gaan.

Stro vind ik als vloerbedekking niks. Heb het wel gehad en potte dan flink op, dan vermijd je die lucht wel. Maar ik vind het uitmesten, zeker in zo een dikke laag echt extra werk. + je hebt veel meer afval.

Wij hebben vlas en er ligt al meer dan een pallet in de stallen inmiddels.

Het waait echt hard, dus ik geef het blad ruimen maar even op. Ben benieuwd of er echt al wat sneeuw gaat vallen :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:11

Karin, spannen! Als ik een keer ooit weg ga, maak ik wel een lijstje en dat geeft mij een rustig gevoel.

Djoena, dat is incl je mest toch? Ik zou dat op een eigen plek ook wel willen. Nu hadden we een kleine mestcontainer en die was elke 5 weken wel vol. Nu een grote en die kleine was halfvol. Maar als je het een tijd laat staan, zie je het goed inzakken.
Zelf zat ik te denken aan 2 mesthopen, de ene de oude die mag composteren en dan daarnaast een nieuwe. Oude dan weg en daar weer een nieuwe opbouwen, zodat je om en om nieuw en oud hebt. Maar wij zullen niet veel weide hebben en dat is dan wel een dingetje.

ClauH, Vlas valt enorm mee. Ze lopen stallen in en uit en voor de stallen is helaas nog 2m2 zand, dus loopt het ietsje op, maar echt te verwaarlozen. Ik vind de stallen wel schoner met vlas dan zonder iets. Liggen wel matten onder. Heel af en toe ligt er eentje, maar meestal liggen ze buiten. Ik wil wel dat ze de keus hebben. Ook vanwege leeftijd en voor mn ruin is eerste jaar zonder dekens.

Ik wilde weg, hoorde gerommel, dus dacht dat onze jongste kat toch tuin uit geklommen was. Hij had al paar keer ene plekj gevonden, die we dan weer dicht hadden gemaakt. Maar hij heeft in het circus gestudeerd denk ik....Kan hem nergens vinden, dus roepen, koekjes pakken, hoor ik hem.....Zat ie op de linnenkast. Hoe hij daar toch op komt?? Hij kan zich ook zo vreselijk lang maken en is echt super handig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:19

Ik vind het idee goed, maar je moet wel genoeg ruimte hebben op wei of grote moestuin om alles zelf te gebruiken.
Die bakken van Djoena vind ik mooi, maar zijn zo vol bij ons ben ik bang.

Aan het eind van onze paddock waar de track loopt staan bomen en daar gooi ik het meeste blad onder. Momenteel paar kruiwagens per dag.
Blad rond de mest pak ik mee en komt op mesthoop. En ook verspilde hooi. Bij ons ligt er een zeil over de mest en vooral paddenstoelen zijn erg blij met ons.

Doen jullie er ook je eigen GFT afval bij? Dat had ik ook ergens gelezen, maar niet alles mocht er dan op.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:34

ZE haalden bij ons op stal asbest weg van een schuur en moesten paarden ook op x aantal meters er vandaan. Heb toen 's ochtends om 7 uur een draadje gespannen en water gevuld. Ze mochten dus niet bij de stallen, het pleintje komen en waterbak. Wel de gehele paddock en track. Heb de waterbak toen ook ingepakt.
Ik mocht echt pas komen toen ze klaar waren. Gaat echt heel streng, alles wordt afgezet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:08

Ow jeetje Karin, weet je nog wanneer je hem wel om had? En zat ie zo los dat hij tijdens werkzaamheden kon afvallen of denk je dat ie gebroken is?
Ik heb best een aantal ringen om en nog nooit kwijtgeraakt gelukkig. Maar ik heb op stal wel vaak werkhandschoenen aan.

Ken je iemand met zo een detector ding?? Heb wel al een aantal keren gelezen dat er zo een kostbaar sieraad teruggevonden is. Misschien op fb oproepje of iemand zoiets heeft.

Paarden laten het denk ik wel liggen in de voerbak. Hier wel althans. Ooit ging een stal werkzaamheden uitvoeren en toen ik op stal kwam, lagen er nog schroeven en ringetjes in mn voerbakken, maar hadden ze keurig omheen gegeten. Zijn veelvraten, maar zie nog steeds dat ze wel iets laten liggen als het bijv niet in het hooi hoort.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:21

Wij hebben zo een vlotterbak met bal op de grond staan op het pleintje en die bevriest nooit. In stal 2 automatische bakken en die gebruiken ze niet. Die bevriezen wel. Alles zit op grondwater aangesloten.

Op onze vorige stal hadden we bakken in de stallen met warmte systeem. Helaas bespaarde stal daarop en zette hem overdag laag als de paarden buiten waren. Dan was de overgang van de buis nar de waterbak steeds bevroren 's avonds. Wij hadden zelf de buizen ingepakt, maar dat stukje konden we net niet voldoende ingepakt krijgen. Hadden een gasbrander op stal en ontdooide elke avond dat stuk toen. Was zeg maar precies dat bochtje/koppelstuk. Maar denk ook dat als temperatuur hoger blijft en de paarden er de gehele dag uit drinken, het systeem beter blijft lopen.

Voor buiten hadden we daar zo een zak in de kruiwagen, maar dat is maar 80 liter geloof ik.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:15


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:48

Die met bal is duur, maar zag hem een tijdje terug ergens gebruikt voor veel minder. Wilde hem bijna alvast kopen, want ik vind het echt een super investering. 1 nadeel, hij is wat lastig schoonmaken, maar het is wel prima te doen.

Wij hebben tattoo's, geen trouwringen, want mn man was ook bang hem kwijt te raken en mag hem bij werk sws niet om.
Ik ben oook erg gehecht aan mn ringen, ketting en armbandjes. Trouwringen van mn opa en oma en de armband van mn broer die ik hem zelf heb gegeven van mn gespaarde geld toen hij 16 werd. Een ring van mn zoon uit de lijn van m'mamoer ofzo? Beeld moeder en kind uit. De ring dat ik 18 werd. Een ring dat mn man gaf onze eerste kerst en de ring waarmee hij me heeft gevraagd. Handen vol, maar allemaal met betekenis.

Ooit was ik een oorbel kwijt, een ringetje. Had op kast gelegen. Toen hadden we thuis nog vloerbedekking. Toen we gingen verhuizen kwam hij onder de kast vandaan. Toch door de pollen van tapijt eronder gekomen ofzo.

Mer, wat balen zeg. Maar komt vast goed, je bent al een heel stuk op weg!

Greendragon, zonde, maar wie weet leert hij ervan. Ik moest ook eerst 100x zeggen dat echt elk kruimeltje mest uit paddock moet en het lijkt wel te werken..
Met spullen verzint mijn man allemaal rare plekjes. Of hij draait weer ergens een schroef in en hangt iets op als hij niet weet waar hij het moet laten.

Vandaag ook de shet laten springen :) Zo leuk. geweldige techniek heeft die kleine <3

ML en zoon zijn naar de queen film. Normaal kijken mn man en ik naar the Voice samen, maar dat kijken we morgen wel terug. Ik vind dat gewoon lekker luchtige tv.
Ben benieuwd wat ze van de film vinden. Zij gaan paar keer pj samen naar film. Ik heb daar te weinig geduld voor. En ik heb sws al vaker tussendoor wat moeder-zoon tijd.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:58

Ow, wat fijn als er weer wat asiel katten een fijn plekje krijgen. Zeker de zwarte, want die schijnen het moeilijkst een plekje te vinden.

Wij hebben een zwarte van een jaar en die was ook ''over'' en werd anders verdronken.

De rooie was ergens gedumpt en hebben wij meegenomen. Zag er niet uit en beet en haalde erg uit, ook naar de honden. Ik had wel even spijt, maar hij voelde zich wel echt thuis. Onze vorige rooie was ook een herplaatser en belachelijk lief. Nu 3jr later is deze ook echt belachelijk lief. Hij is ook echt vreselijk aanhankelijk geworden, tegen het vermoeiende aan, maar beter verwend dan verwaarloosd.

Greendragon; wij hebben 3 cavaletti's. Zijn balkjes in een kruisje, dus kan ze op 3 standen zetten. Onze shet kochten we voor onze zoon toen hij 3 was en de shet was 2. Eerst wat op gezeten, gepoetst en mee gewandeld. Later echt veel mee gereden, tegen het serieuze aan, dus stond ook wel goed aan de hulpen.
Ik deed wel veel longeer en dubbele lijnen om te ondersteunen. Vrijspringen deden we ook altijd al en hij sprong altijd al hoog met mooie techniek. Verder nam ik hem echt altijd mee aan de hand naar het bos naast mn andere ruin. Later ook mn merrie of alle 3/4 mee.

Hij is western gereden, kan ook wat kleine dingetjes. Toen onze zoon te lang werd, wat stil gestaan qua werk en toen op een stal geholpen met aanspannen voor de sulky. Dat ging echt zo snel en shet was altijd heel enthousiast.
Ze springen meestal samen vrij, maar nu mn ene ruin niet meer mag, springt hij vaak samen met de quarter merrie van 25 die er ook enthousiast van wordt.
Gister ook een in-uitje gelegd.

Shet springt ook vrij makkelijk over eigen hoogte (95cm) Maar nu vanwege leeftijd, doe ik max 2 cavaletti's, maar niet altijd. Als hij er 1x over is geweest, blijft hij zelf gaan.

Vanwege de dieren kijk ik ook anders naar huizen. Nu is onze tuin afgesloten en blijven katten in de tuin. Straks zou ik ze liever loslaten ivm voer enzo, maar teveel huizen liggen dicht aan een weg. En kwam er gister eentje tegen aan een spoor, dus dan haak ik alweer af.
Onze zwarte rent als een gek, klimt als de beste, maar gaat na een gekke bui gewoon midden op de weg liggen, dus dat is echt niks of moet deze 2 echt weer binnen houden, stuk tuin afzetten en iets anders verzinnen tegen de muizen.

Nu zijn er overigens ook geen katten tegen de muizen. Zie weinig muizen en er zijn wel buurkatten, maar toch.....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:44

Maar katten zijn wel raar. We hebben altijd gewone huiskatten gehad. Aantal jaren terug een rooie herplaatser en die was abnormaal lief.

Nu een rooie die gedumpt was, maar wel hoogst waarschijnlijk ooit huiskat is geweest. Ik kon hem goed aaien, maar hij haalde ook flink uit. Hier thuis ook heel wisselend. Haalde echt uit, maar lag wel heerlijk languit te slapen en trok zich verder nergens wat van aan.
Hij wilde wel geaaid, maar eindigde eerst steeds in blazen en meppen. Ook naar de honden.
Toch werd hij snel steeds liever en liever. Hij luistert als je hem roept, je kan hem pakken, medicatie geven, in reismand zetten, hij komt op schoot. En op schoot geniet hij echt, maar na 5minuten gaat ie op enige afstand naast je liggen en wil geaaid.

Onze zwarte van 1 jr komt van een boerderij en was daar alleen binnen geweest, omdat ze de kittens wel in de gaten willen houden en als huiskatten verkopen.Maar niemand wil zwart en wij vinden zwart helemaal prima.
Ondanks dat hij van half binnen-half buiten moeder komt en daar binnen had gezeten, is hij wel enorm fel. Wilde als kitten wel languit bij je liggen, maar werd steeds minder. Hij wil wel opgepakt, maar niet te lang. Kan wel knuffelen, maar ook niet te lang. Het is echt een jagertje. Maar hij is ook nog erg jong en wil wel ontzettend graag bij je zijn. Moet mee naar badkamer en mag de tuindeur niet dichtdoen, dan blert hij de hele boel bij elkaar.
Hij zal naar ons verder echt nooit uithalen.

Ik schat het weer steeds verkeerd in. Zit ik thuis en pak me al aardig in, want ik heb een e-bike en is best koud. Maar ben ik op stal, heb ik het totaal niet koud.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 00:22

Mer, wat sneu. Ik zou ze apart zetten even in een stal ofzo en dan herplaatsen. Wel belachelijk dat mensen zo hun beesten dumpen.

Lynn, Gefeliciteerd!! Wat goed. Klinkt ook super, zoiets zoeken wij ook. Van 3000m2 kan ik wel wat leuks maken en aan bos staat echt heel hoog op mn lijstje.

greendragon, wat een stoute shet. Beetje aan het werk zetten denk ik?? Onze shet wordt juist wat lusteloos van niet werken, want shetjes willen echt graag werken.

Noordje, jammer. Je vraagt je dan af hoe ze het gebouwd hebben en andere mensen daar hebben gewoond.

Dat heb ik sws weleens. Fam heeft een huisje in Noord Italie en als je dan door de bergen rijdt denk je echt; hoe dan??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:11

Wat leuk Azmay!!! Heerlijk als dat samen meteen goed gaat. En ik vind shetlanders geweldig. Die van ons is echt super super braaf met alles.
Waar we staan wilden ze eerst steeds met hun kind aaien. We zijn er niet bij, maar ik merkte het aan hem. De mensen hebben geen verstand van paarden en hun kind is erg verwend, veeleisend, en druk/huilerig etc, noem het maar iets. Hij liep ook steeds vaker weg, dus ik merkte dat echt aan hem.
Is nu weer helemaal over, want kind mag geen paarden jongetje worden, dus opgelost :)
De anderen trouwens zelfde. Ze zijn nieuwsgierig, maar denk vaak weggestuurd, omdat ze de shet wilden aaien en vasthouden. Hoorde al dat mn vos oren naar achter deed als ze erin liepen. En mn merrie liep ook een tijdje weg van ons.

ClauH, wat leuk. Als die beestjes het zouden weten....Die weten niet wat ze overkomt, lekker ruimte.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:38

Marlies, Spannend!!

Onze rooie die dus gedumpt wat kijkt nog steeds zo, ook als hij ligt te genieten en spinnen. gewoon alsof hij nog elk moment kan uithalen, maar dat doe hij echt niet meer.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:09

Ow, dat is wel fijn Selka. Laatst op tv zag ik een klein stukje van een huis waar het echt gevaarlijk was.

Pff, ik word zo moe van de huidige woning markt. En boos op mezelf dat we wat gemiste kansen hebben door geen knopen door te hakken.

Maar goed, kom een woning tegen die te koop gaat via een open huizen dag. Dat is zoveel steeds. Alsof je voor elke open dag vrij kan nemen. Mensen mogen inschrijven en je hebt geen enkel idee wat een ander biedt, dus het is gewoon maar wat gokken.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:21

Lynn, is ook zo hoor. Denk wel dat we willen kijken, maar mijn man krijgt niet zomaar even vrij binnen een week. Hij staat al helemaal ingepland.
En als je dat elke keer moet doen, ben je zo wat huizen verder. Je hebt geen idee wat anderen gaan bieden en of het wel uberhaupt nut heeft allemaal.
Ik snap dat de markt zo is, maar het is geen fijne manier van kopen meer. En ik vind de aanpak ook echt vervelend als je werkt.
Wat moet je bieden? Straks bieden we 10.000 boven vrpr, terwijl anderen eronder gaan zitten of 1200 euro erboven bijv. Dan snij je jezelf toch flink in de vingers eigenlijk.

Het is ook elke keer bij de huizen waarvan ik denk; ja, deze is wat voor ons.........

Lynn, had je nu ook grond aan huis eigenlijk??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:02

Lynn, dan ga je er alleen maar op vooruit.

MM, WE gaan er niet aan mee doen. Huis dat we zagen zit ook wat werk aan. Zit ruim binnen ons budget, dus we kunnen van alles bieden, maar ik weet dat er een en ander aan moet gebeuren en je krijgt amper tijd om dingen goed uit te zoeken op deze manier.

Djoena, ja zoiets is echt mazzel.
Op ons huidige huis hebben we ook flink wat ''winst'' gemaakt ongeacht voor hoeveel we het verkopen. Maar dat is ook bijna niet meer te doen verwacht ik.
Heb wel gedacht we kopen een 2e keus, knappen het op en kijken na de ergste woning gekte weer verder, maar kan ook verkeerd uitpakken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers