Paard aan huis; aanschaf van maatje(s)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tantejeanne
Berichten: 61
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Nederland

Paard aan huis; aanschaf van maatje(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 08:17

Wij overwegen om ons paard aan huis te gaan zetten. Een van de dingen die daarbij moeilijk in te schatten is, is de aanschaf van een of juist meerdere maatjes. Graag jullie ervaring!

Situatieschets;
Momenteel een erg relaxte ruin, staat in een grote kudde, is op zichzelf maar heeft wel de behoefte aan spelen met andere paarden. Kan ook alleen op stal, weg van de kudde zonder dat hij de tent afbreekt.

Bij een evt extra paard zou de voorkeur weer om zon relaxte gaan , speels wel, als passend maatje voor ons huidige paard. Of juist een schetlander als maatje. Ruin, merrie?

Maar hoe gaat het dan als je met een van de twee gaat rijden, gaat de ander dan wel de tent afbreken? Heb je daarom nog een ander paard erbij nodig voor diegene die thuis blijft?
Maar wat dan als je met zn tweeen op pad gaat? Heb je dan een vierde paard nodig om de derde weer rustig te houden?

Ik snap dat het karakter afhankelijk is maar ben op zoek naar ervaringen. Wellicht heeft zon kleine kudde ook gevolgen voor verlatingsangst bij ons huidige paard en zou dat ook om kunnen slaan als hij alleen wordt gelaten(ookal is dat nu op de huidige stal niet).

Hoe meer paarden hoe meer zorgen, dierenartskosten etc. Zou onze voorkeur niet hebben in principe.

Hoor graag wat ervaringen!



Tantejeanne
Berichten: 61
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 09:58

Azmay schreef:
Hier had ik er 2 aan huis die echt enorm aan elkaar hingen. Als de ene achter de muur van de schuilstal stond kreeg je soms al een hinnek dat ze elkaar kwijt waren.
Inmiddels is moeders verkocht, maar in het begin brak dochter echt de tent af ookal is ze 1,5 jaar gespeend geweest. Ze ging dwars door de draden. Hier heb ik op mijn gemak aan gewerkt en uiteindelijk konden ze beide alleen mee op buitenrit.

Moeders had al eerder alleen gestaan en vond het allemaal wel prima zolang ze maar eten had als ze achter bleef. Dochter stond uiteindelijk te roepen maar was wel rustig.

Heb nu enkel dochter nog en daar komt er weer maar 1 bij nu.


Hoe heb je het uiteindelijk voor elkaar gekregen dat het lukte? Je geeft aan langzaam aan gewerkt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, fdalebout, GrapeshotBot, lovelance en 134 bezoekers