Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:51

Zijn leuk.
Ik vond er van de week 1 in de schuur. Stiekem bij de kattenbrokjes :')
Katten vonden het beest doodeng haha

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:16

Ik had zojuist ook even een probleempje met buitendieren.
Zag poes voor voorbij lopen voor en zei afwezig "succes met jagen".
Heb ik geweten :')

Een paar minuutjes later:
Afbeelding

Dankjewel poes _O-

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:24

_O- _O- Die kop van je poes...…

Oh dit heb ik ook zo vaak gehad, kat neemt muis mee naar binnen en laat hem dan los :j . Sinds we een hond hebben neemt hij ze niet zo vaak meer mee naar binnen, want de hond wil natuurlijk ook een stukje muis en daar is de kat niet van gediend.

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:30

Whahaha ook goeiemorgen!

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:42

Dat doet die van mij indd ook.

Wat een kou vanmorgen. Het heeft me wel een idee opgeleverd. Ik heb last van al dat koude gereedschap. Dus tadaa. Afbeelding

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 10:52

Ahw egel!! Ik heb er ook een aantal "rondhobbelen" ze liggen in mijn takkenbos/hoop. Speciaal voor ze laten liggen.

Nouja zeg. Poes vindt het volgens mij niet ok dat haar vangst zo weggehaald wordt.

Slim idee BB :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:00

Poes vond het eigenlijk niet zo heel erg, heb haar maar verteld dat ik niet hoef te leren jagen :+

Haha ik doe gewoon handschoenen aan :')

Dadelijk wil ik kijken of Diva een rondje mee wil, kan 2 kanten op dus is best spannend. Of ze is mega braaf, of ze is helemaal onhandelbaar omdat ze bang is dat Kim stiekem terug komt in haar afwezigheid B-)

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:03

Handschoenen had ik al aan. Ben echt een koukleum.

Hopelijk is ze braaf

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:00

Het is ook wel ineens weer koud :brr:
En heel mistig hier vanmorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:06

Sterkte met het verlies van Kliek :(:)

Aaah die egel <3 Ik vind ze leuk om te zien, maar eigenlijk zijn het best wel rotbeesten _O- Wij hadden er een aantal in de schuur, onder de pallets. Tijdje geleden de schuur opgeruimd, ik heb nog nooit zo'n bende gezien := Nu zit er eentje in de hooiopslag. Op zich niet zo'n ramp dus ze mag er wel blijven :')

Leuk bedacht BB, gelukkig hier geen last van koud gereedschap, maar ik ben ook niet zo'n koukleum. Het was hier vanmorgen heeerlijk! Nog wel -2 maar ik had geen last van de kou. Zorgt altijd wel voor prachtig uitzicht <3

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:40

Uitzicht was inderdaad mooi, gevoelloze vingers altijd wat minder :Y)

Diva vond het eerste stukje spannend maar daarna wilde ze niet meer naar huis :)F
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:47

Jeetje nathalie wat een vreselijk nieuws van Kliek, heel veel sterkte met dit verlies....

Ik heb geen egels op stal, wel muizen, we hebben wel wat buurtkatten die wat vangen, maar die 2 katten kunnen niet op tegen de vele muizen kolonies bij ons :=

MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:53

Damn jullie gaan echt hard :oo

Maken egels zo'n bende ja?
We hebben er eentje in de voortuin lopen, geen idee waar hij verblijft...hij (of zij) komt incidenteel te voorschijn.

Sterkte met het verlies van Kliek Y;( wat kl... ;(

We hebben een kat wat in ons vorig huis toch best een buitenkat was. Maar in dit huis komt ie amper buiten joh! :oo ik heb hem gisteren gewoon naar buiten gestuurd, effe frisse neus halen (en de muizen laten zien dat ze vooral weg moeten blijven!) Hij heeft rondom de achterdeur gehangen en na een uur kwam hij me in de stallen halen :roll: hartstikke schrik van paarden en laat nou net Smoothie bij mij staan en dat zwart mormeltje wel interessant vinden hihi kat rende met dikke staart snel weer op afstand om zich vervolgens om te draaien en luidruchtig te verkondigen dat hij onderhand wel weer naar binnen wilde ~~}> toch maar weer binnengelaten en meneer heeft de rest van de dag uitgebreid het huis binnen onveilig gemaakt :') zucht wat zijn katten toch......apart 8)7

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:23

De jongens mochten even in het weitje thuis voor de aardigheid. Gelukkig heeft de wei nog tot april om weer bij te trekken.... :')

Afbeelding

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:20

Sterkte met verlies van Kliek! Altijd moeilijk, afscheid nemen...

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:30

Hier is het weideseizoen ook zo ongeveer wel op, gisteren nog een uur erop gestaan maar elke stap gaf flinke schade aan de grasmat..

Misschien nog heel goede tips voor me? Ga morgen bij een shetje van 18 kijken, zocht eigenlijk wat jongs maar aan de andere kant kan een shet best ruim voorbij de 20 raken zonder teveel problemen. Vind het doodeng om er een bij te kopen moet ik zeggen :x
Wil kijken hoe ze de omheining hebben, of er een hengst bij is geweest, geen vervilte vacht of geschuurde manen, heb een hoevenkrabber in mijn jaszak, uiteraard even in de mond kijken. Moet me verder vooral aanspreken.
Anders nog iets?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:50

Blij te lezen dat we niet de enige zijn met rare katten. Onze jongste van 1,5 jaagt enorm, dus tuin helemaal afgesloten. Hij is niet bang en achter het bosje achter ons huis, loopt wel een straat en hij gaat rustig middenop de weg liggen.

Een tijdje geleden hadden we de deur open gelaten zodat ze tuin in en uit konden en het was nog heerlijk weer. Wij liepen rondje bos met honden, maar waren verdwaald en konden de auto niet meer vinden.
Komen we thuis, hele woonkamer onder de veren.........en in de hoek een dood vogeltje. Niet leuk :(

Azmay, wat fijn zo een ritje.
Ik zou ook kijken of het shetje al samen staat met andere paarden en dus sociaal is. Als ik mn NF laat inslapen, zou ik er ook over nadenken, maar wil dan geen hele jonge meer, omdat die van ons 20 is. Wel fit en bijv nog nooit bevangen geweest. Heb die al 18jr. Hij heeft ook negatief getest op ppid, dus dat soort problemen heeft ie niet. Wel mist hij inmiddels alle tanden vanwege eotrh, maar dat gaat super.
Hij is gewend aan de d/e maat.
Op zich breekt hij niet vaak uit, maar is weleens door draad gelopen als aan de andere kant gras was. Op ons weitje een klok gezet en daar gaat ie niet meer door.
Je merkt het denk ik ook wel aan hoe hij gehouden wordt een aangeboden wordt, of het goed verzorgd is en netjes ontwormt, geent etc etc.

_ENGEL_Jarig

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:47

Azmay schreef:
Hier is het weideseizoen ook zo ongeveer wel op, gisteren nog een uur erop gestaan maar elke stap gaf flinke schade aan de grasmat..

Misschien nog heel goede tips voor me? Ga morgen bij een shetje van 18 kijken, zocht eigenlijk wat jongs maar aan de andere kant kan een shet best ruim voorbij de 20 raken zonder teveel problemen. Vind het doodeng om er een bij te kopen moet ik zeggen :x
Wil kijken hoe ze de omheining hebben, of er een hengst bij is geweest, geen vervilte vacht of geschuurde manen, heb een hoevenkrabber in mijn jaszak, uiteraard even in de mond kijken. Moet me verder vooral aanspreken.
Anders nog iets?




Ja zeker! Vraag hoe de shet gehouden word of hij op gras staat en hoe lang. Ivm met de suikers. Een shet met verleden van hoefbevangen zal hier altijd vatbaar voor blijven. Toch is het handig om te weten. Hier ook een shet die gevoeliger is voor suikers dan mijn tinker.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 18:57

Hb is een belangrijke inderdaad. Ik moet met die van mij oppassen in het voorjaar. Verder zou ik ook kijken naar hoe ze m voeren. Die van mij kan onbeperkt mee-eten en ik zou niet blij zijn als de shet apart moet eten ofzo.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:21

Onze shet eet apart en kan niet meer mee op de weide. Al staan ze nu wel op een kapot getrapte weide omdat mijn trapveld nu omgebouwd wordt tot rijbak / paddock, de graafmachines zijn ermee bezig, dit weekend gaat de drainage erin, dinsdag eerst drainage zand om de geulen weer dicht te gooien en een laagje te maken, daarop het worteldoek en dan nog eens 140 kuub m3c zand... := paarden lopen dus 1 weide helemaal stuk...

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:46

_ENGEL_ schreef:
Azmay schreef:
Hier is het weideseizoen ook zo ongeveer wel op, gisteren nog een uur erop gestaan maar elke stap gaf flinke schade aan de grasmat..

Misschien nog heel goede tips voor me? Ga morgen bij een shetje van 18 kijken, zocht eigenlijk wat jongs maar aan de andere kant kan een shet best ruim voorbij de 20 raken zonder teveel problemen. Vind het doodeng om er een bij te kopen moet ik zeggen :x
Wil kijken hoe ze de omheining hebben, of er een hengst bij is geweest, geen vervilte vacht of geschuurde manen, heb een hoevenkrabber in mijn jaszak, uiteraard even in de mond kijken. Moet me verder vooral aanspreken.
Anders nog iets?




Ja zeker! Vraag hoe de shet gehouden word of hij op gras staat en hoe lang. Ivm met de suikers. Een shet met verleden van hoefbevangen zal hier altijd vatbaar voor blijven. Toch is het handig om te weten. Hier ook een shet die gevoeliger is voor suikers dan mijn tinker.


Dit.
Vragen hoe hij gehouden wordt en kijken hoe de hoeven er uit zien.

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:51

Alle tips omtrent hb al gegeven zag ik.
Succes morgen!
Ik heb bij aankoop van deze shet eerst foto's van de voorvoeten laten maken maar dat is omdat ik met mn vorige shet zoveel ellende heb gehad met hb.

Een van mn katten is vandaag in de vijver gedonderd _O-
Ik hoorde kabaal, zag mn andere kat schrikken en vervolgens een 3/4 natte witte waas voorbij vliegen :=
Hij zit al de hele dag te zeurpieten bij het raam en ging net maar in de stal van de paarden liggen haha.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:12

hahaha Karin, niet zo handig van poezebeest
Helaas zijn alle katten overleden in vrij korte tijd na elkaar ( iets met allemaal oude beestjes) en wil ik graag 2 nieuwe maar manlief wil nog even wachten. Ik ook, tenzij dat huis doorgaat, dan "lopen "er ineens 2 kittens aan }:)

Azmay succes, tips zijn al gegeven. Ow en die foto is geweldig!

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:17

Ik heb in de wei 2 ibc tanken staan met water. Daarop aangesloten 2 tuinslangen die naar een waterbak lopen met flotter. Dit is het eerste jaar. Dus ook de eerste winter. De slangen zullen wel snel bevriezen denk ik. Hoe bereiden jullie je voor op de vorst.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:22

Wij hebben binnen in de stal een warmte en rondpomp systeem op de geïsoleerde waterleidingen. Voor buiten kan ik die leiding makkelijk afsluiten, als ik dan overdag de waterbakken wil bijvullen dan zet ik de buitenleiding even open.

Alleen als het dus zo hard vriest dat het water bevriest zodra het de kraan uit komt weet ik het ook nog niet.

Overigens drinken ze nu met zijn drieën voor mijn gevoel maar 10% van wat ze op een warme zomerdag drinken.