Afstand weidepalen met stroomdraad

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pillow

Re: Afstand weidepalen met stroomdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:50

Ik heb van dat ronde nylondraad 5mm en de palen op 6,60 meter afstand Dat kwam het mooiste uit over de hele lengte. Blijft prima strak.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:55

Koper schreef:
Het ligt er maar aan hoe handig je paarden zijn in uitbreken, hoe groot ze zijn en hoe veel lagen koord/lint je hebt hangen. Als ik die van mij achter een afrastering wil houden is de maximale afstand een meter of twee. Dat is met 2 rijen koord. Anders duiken ze er onder- of tussendoor.

Heb je er wel stroom op dan. Om de 2 meter is wel heel overdreven. Ik heb overigens wel 2 draden van 6mm onder elkaar met 50 cm ertussen. Daaronder nog een 2 mm draadje, omdat ik ook schapen heb. Zoals gezegd 6,60 m tussen de palen en alles blijft binnen en strak. Ik doe voor de paarden aan strook begrazing met 2 cm breed lint en prikpaaltjes om de 8 meter. Rond de paddock heb ik de palen om de 4 meter omdat ik daar 4cm lint op heb en dat gaat idd wapperen bij meer ruimte tussen de palen

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:41

Koper schreef:
Natuurlijk heb ik er stroom op. Maar hoe groter de afstand hoe meer mogelijkheid om tussen het lint door te sneaken.

Als het zulke uitbrekers zijn kun je beter schapengaas met een stroomdraadje er voor zetten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie