Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:14

Jeetje wat schrikken Azmay.. Gelukkig valt het allemaal mee maar je schrikt je dood op zo'n moment...

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:17

xJitskee schreef:
Jeetje wat schrikken Azmay.. Gelukkig valt het allemaal mee maar je schrikt je dood op zo'n moment...

Ja nou, zit nu nog steeds op spanning. De deur was er met lomp geweld uit geslagen en toen staken de lange sroeven dus gewoon uit in de deuropening met bloed eraan. Diva een dik ei op haar neus, overal schrammen, dikke kogel met een wond erop.
Moet vroeg in de ochtend gebeurd zijn, al het bloed was droog en het hooinet zat vol bloed wat betekend dat ze erna nog hooi hadden.

Ga nog eens een dagje weg #)

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:41

oei Azmay, schrikken zeg. Enige idee waarom dit gebeurt is?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:46

Lynn_Nikita schreef:
oei Azmay, schrikken zeg. Enige idee waarom dit gebeurt is?

Nee absoluut niet, denk dat ze eerst de strobak aan de kant hebben geduwd. Daarvan is het 6mm dikke oog waarmee hij in de muur gezekerd zat volledig omgebogen en het touw geknapt. Toen stond ze dus bij het voer enzo en is ze in paniek(?) terug door het dichte deurtje gegaan waarbij ze verschillende schroeven uit het hout heeft gesloopt.
Lomp geweld in ieder geval. Ben wat gewend aan ongein van die pony maar dit was niet zomaar een beetje klooien.

Ze zijn normaal toch echt nergens bang voor, zeker Diva niet. Kim heeft een gespannen bekkie en kauwt niet helemaal lekker lijkt (of ik zie gewoon spoken, zou me ook niets verbazen) maar heeft verder nog geen schrammetje.

Karin_deB

Berichten: 8247
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:48

Jeetje wat heftig en schrikken Azmay.
Gelukkig hebben de paarden geen hele grote schade!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:16

Jeetje, die laten je zo flink schrikken!
Aangezien het hooinet onder het bloed zat, heb je haar tong gecheckt?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:17

Ethelate schreef:
Jeetje, die laten je zo flink schrikken!
Aangezien het hooinet onder het bloed zat, heb je haar tong gecheckt?

Nee nog niet, krijg de mond ook niet zomaar open.
Dadelijk even proberen nog.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:18

Lisette1205 schreef:
Maar dan heb je bijvoorbeeld op je 30e een paard... Terwijl dan denk ik ik zie zoooo veel mensen van 16 tm 23 ofz die een eigen paard hebben, hoe komen zij dan al aan een eigen paard?


Je helemaal te pletter werken.
En alles aan het paard besteden

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:26

Geen inwendige bloeding en daardoor juist gaan spoken? Wat naar!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:33

Jeetje Azmay, dat is schrikken. Zou het mondje goed in de gaten houden.
Misschien omdat je weg was een ander ritme voor ze dat ze onrustig zijn geworden?? Het hoeft maar uiets kleins te zijn geweest wat een domino effect heeft veroorzaakt.
Hoe gaat het met je pup? Zal je onderschrift lezen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:47

Ethelate schreef:
Jeetje, die laten je zo flink schrikken!
Aangezien het hooinet onder het bloed zat, heb je haar tong gecheckt?

Inmiddels gekeken, beide paardenmonden zien er prima uit.

Chasey schreef:
Geen inwendige bloeding en daardoor juist gaan spoken? Wat naar!

Ik zou het niet weten, ze huppelen nu weer vrolijk op de wei alsof er niets gebeurd is dus dat is wel fijn. Flink sprintje getrokken. Diva is heel licht onregelmatig maar goed die heeft ook een jaap(je) op haar borst en een flinke plek op haar kogel :roll:

superpony schreef:
Jeetje Azmay, dat is schrikken. Zou het mondje goed in de gaten houden.
Misschien omdat je weg was een ander ritme voor ze dat ze onrustig zijn geworden?? Het hoeft maar uiets kleins te zijn geweest wat een domino effect heeft veroorzaakt.
Hoe gaat het met je pup? Zal je onderschrift lezen.

Ik ben wel vaker weg eigenlijk, vriend zorgt dan voor ze en ideaal is dat niet maar dat overleven ze normaal best. Krijgen ze in de ochtend wat meer hooi en doen ze het verder maar op wat wilg en stro. Is op zich niets schokkends voor ze. Zou het echt niet weten en denk niet dat ik er ooit achter ga komen :o

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:09

Misschien heeft er een beest gezeten? Groot insect ofzo.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:32

Soms zou het fijn zijn als ze konden praten...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 13:43

Dat is schrikken!! Beetje bloed met water gemend ziet er ook super eng uit natuurlijk. Misschien dat het daarom mee valt terwijl je veel bloed ziet? Hopelijk zijn de wonden snel weer genezen.

Ik zit in het zonnetje naar de paardjes op de wei te kijken. Heerlijk. Ben thuis omdat ze de keuken aan het plaatsen zijn. Over 2 1/2 week gaan we er echt wonen i.p.v. de garage. Gek idee.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:48

Heerlijk (voor)uitzicht Selka! Zowel het kijken naar je paarden als straks echt in je nieuwe huis wonen.
Ik zit nu uit het raam te kijken naar de paarden die in de wei staan te doezelen. Helaas administratie te doen en daarna pas naar buiten...

Karin_deB

Berichten: 8247
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:55

Mooi vooruitzicht Selka, eindelijk!

Mn kinderen zijn uit logeren bij opa en oma dus ik heb al alles gemest etc, een deel van mn tuin aangeharkt/geveegd en mn huishouden gedaan.
Nu lunchen en dan de paardjes longeren/rijden.
Mn bak wordt zo gesleept :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:55

beatje schreef:
MiniMeLona schreef:
Zat er idd 1 in chasey, pisbuis was erom heen vol met grijzig smegma en voelde idd iets hard in dat gaatje zeg maar. Daar haalde ik dus boon uit idd. Ik ben aan buitenkant ook met baby olie ad gang geweest, zal maar niet zeggen waar het voor een buitenstaander op leek... :Y) .

Had daar zelf ook aan zitten denken, maar verklaart het plots stil staan en trillen vd spieren in achterhand toch niet? En niet rad lopen?

Even binnenvallend.Is zijn vit E en selenium gechekt in zijn bloed? Mijn volkomen gezonde paard begon ineens te krampen en tijdens het rijden,ik was toen net alleen op buitenrit ,enorm te rillen,trok haar achterbeen onder zich en haalde die een paar maal hard uit naar achter.Ik schrok me wezeloos en dacht dat ze dood ging vallen,was er dus gelijk afgesprongen en ben toen het ergste voorbij was te voet naar huis gegaan waar ze weer volkomen normaal was.Ik ben toen in een periode beland van onregelmatig kreupel en de kramp en tril aanvallen tot een da slim genoeg was en op het te kort van vitE en selenium kwam.Het schijnt te maken te hebben met het gras .In ieder geval suplementen bij gevoerd die van de DA kwamen vrij duur en van stal gewisseld dat kwam zo uit wij konden de wei bij huis kopen,maar sinds dien nooit geen last gehad.Mijn wei word ook meer voor paarden onderhouden terwijl we toen bij een koeieboer stonden.


Ontzettend bedankt voor je reactie! Nee dat heb ik idd nog niet gecontroleerd, was eigenlijk meer bezig met spierwaardes, omdat het sb leek en ook weer niet, omdat hij net als die van jou, het te snel afwisselt met goed lopen. Ik ben trouwens wel zelf op onderzoek aan het gaan en idd vit E en eiwitten aan het bijgeven nu, maar ben er ook al weer achter dit ik ondanks dat ze het als natuurlijke vit. E verkopen, het dat niet blijkt te zijn. Dus het volgende potje, wordt ook dat stervensdure spul... Als het weer gebeurd, zal ik die waardes eens zal laten controleren. Dank je wel.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 14:23

Bah administratie maar wel met super uitzicht. :)

Lekker bezig Karin! Je verzet bergen als de kinderen uit logeren zijn haha

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:35

Anke schreef:
Lisette1205 schreef:
Maar dan heb je bijvoorbeeld op je 30e een paard... Terwijl dan denk ik ik zie zoooo veel mensen van 16 tm 23 ofz die een eigen paard hebben, hoe komen zij dan al aan een eigen paard?


Je helemaal te pletter werken.
En alles aan het paard besteden

Inderdaad dit :') En geen vriendje nemen, die kosten geld zei mijn vader altijd, nooit naar geluisterd trouwens haha!

Fijn Selka!

Goed bezig Karin :))

Azmay schrikken zeg! Niet leuk -O-

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:54

Hebben jullie paarden het ook zo warm? Die van mij staan al de hele dag in de schaduw. Ze hebben ook al een beetje wintervacht, gisteren voor het opzadelen was mijn merrie al klam, we hebben een heerlijk stap ritje gemaakt :)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:10

Ja hier hebben ze het ook warm...
Heb ook maar niet gereden en de shet ook niet gelongeerd.

Net voer gehaald, zijn alle 2 de zakken beschimmeld... Kon ik weer terug naar de winkel.
Dag vrije middag...

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:25

Balen :( ik haat dat soort dingen altijd!

Hier heeft alleen de Shet het warm. Die wordt dan ook zsm geschoren zodat we met haar verder kunnen. Ze kan nu gelongeerd worden en reageert goed in de lange lijnen <3

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:30

Ze hebben het nog niet warm, maar wij hebben wel veel schaduw plekken. De merrie van 25 en de shet hebben een dikke vacht en daar heb ik zondag ene stuk uit de hals geschoren, omdat het weer zo raar is. Ze staan ook niet te zweten. Mn new forest zweet niet en doet ook niet veel meer. De quarter zoon heeft de minste vacht en zweet zo ook niet. Vorige week met rijden wel wat.

De merrie kan nog weleens donderjagen en dan wel zweten, maar nu niks.

Ik heb ze eigenlijk even laten staan, maar meer omdat ik het weer echt wat te warm vindt in verhouding. Heb donderdag nog wel in de schemer de zoon gereden en de shet gemend. Maar midden op de dag doe ik niks.

Normaal zou ik het wel doen en zet ze ook zo terug, maar het weer is gewoon net even te warm en dan maar even zo. Dus ik zou heel vroeg of laat wat doen.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:02

Azmay jeetje wat schrikken!!!
Dat wil je zo niet aantreffen. Gelukkig lijkt de schade mee te vallen...

Hier had alleen de tinker het zaterdag warm. Kenny is geschoten en sjaak maakt weinig vacht aan. Als hij het kouwd heeft zet hij heel erg zn haren omhoog dus heeft t niet snel warm.
Nu heeft kayne t ook niet warm maar die is ook al weer even aan het ruien.

Tot nu toe gaat het heel goed met Kenny en kayne samen. Sjaak reageer soms nog wel heftig bijv als die 2 elkaar staan te kriebelen dan is meneer echt jaloers! Maar de scherpte begint er ook al wat vanaf te komen dus hopelijk komt t goed..

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:09

Citaat:
Kenny is geschoten


Nee toch :')