Wie heeft het ook? "Onbruikbare" paarden in volpension?

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:11

Ik heb mijn 16-jarige Quarter met EMND ook in volpension met alle faciliteiten. Nu heeft hij toevallig dit jaar een goede zomer achter de rug waardoor we wel weer een beetje iets zijn gaan doen, maar dat is nu ook weer over, en ik ga er niet vanuit dat dat nog een keer gaat gebeuren.
Ik vraag me regelmatig af of we niet beter af zouden zijn op een andere plek. Goedkoper voor mij, en misschien zelfs beter voor hem. We hebben nog zo lang te gaan en blijven betalen voor voorzieningen die ik niet gebruik is alles bij elkaar veel weggegooid geld.

Maar ik heb al op veel stallen gestaan en weet dus dat het nergens perfect is. Op sommige plekken is het juist veel slechter dan je aanvanklijk dacht. Op mijn huidige stal weet ik wat ik heb, het is dichtbij, en ik vind het er gezellig. Ook niet onbelangrijk.

Daarnaast zou het verhuizen van mijn paard ook een risico zijn voor zijn gezondheid. Extreem afvallen ligt altijd op de loer en ik moet nu al alle zeilen bijzetten om dat niet te laten gebeuren. Een verhuizing zou een groot risico zijn. Door zijn ziekte is het ook extra moeilijk voor hem om een plekje te verwerven in een groep. Hij heeft nu een redelijke plek in zijn huidige groep, en ik wil het hem niet aandoen om zich weer een nieuwe plek te moeten veroveren.

Kan/wil ik mijn huidige stal niet meer betalen, dan zal het slacht worden.

Das leben ist kein Ponyhof.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie