Vallen paarden van granen af?

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:55

Mizora schreef:
De afgelopen paar weken is het ook veel kouder en natter geworden. Houd daar welkom rekening mee. Hier beginnen de shetten, zonder dat er een rantsoenverandering of trainingsverandering heeft plaatsgevonden, weer wat af te vallen/terug in model te komen. Het viel ons afgelopen weekend op.

Dit dus. Ik merkte dit ook al bij die Fries van mij. En bij hem kan ik het dus echt niet permitteren dat hij nu al gaat invallen, hij moet nog de hele winter! Er kwam ook al een fixe wintervacht op ondanks de 100 gram deken waar hij nog net niet onder stond te zweten en de tl balken in de stal die nog tot laat aan staan. Ik heb 'm gisteren maar geschoren en een dubbele portie hooi gegeven . Ik zit echt niet te wachten op een paard wat alle energie moet gaan verspillen aan groei van z'n wintervacht en het afkoelen na het rijden. Dus ik moet wat verzinnen om dat patroon te doorbreken

Mijn punt is. Misschien kost het jouw paard ook enorm veel energie om nu een wintervacht aan te maken.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie