Vallen paarden van granen af?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

troi

Re: Vallen paarden van granen af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 01:48

Hoe is het weiland eraan toe? Bij ons staat er weinig voedzaams meer op en zouden ze nodig hooi overdag in het weiland ook enorm gaan afvallen. Tussen 9 en 17 geen ruwvoer (hooi) is wel echt heel lang namelijk.

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:51

Gizeppie schreef:
troi schreef:
Hoe is het weiland eraan toe? Bij ons staat er weinig voedzaams meer op en zouden ze nodig hooi overdag in het weiland ook enorm gaan afvallen. Tussen 9 en 17 geen ruwvoer (hooi) is wel echt heel lang namelijk.

Het weiland is niet super meer helaas..

Dan heeft hij dus honger tussen 9 en 17, nogal een logische verklaring voor het invallen. Kunnen ze geen hooi bijvoeren buiten?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:00

fransje23 schreef:
troi schreef:

Er is wel een verschil tussen geen ruwvoer hebben en op een arm weiland staan.

Bij ons in de regio, op de groningse klei waar de droogte relatief nog meeviel, is er geen weiland meer waar nog meer op staat dan wat sprieten. Lekker om een beetje te snacken maar geen volwaardig ruwvoer meer. Overal wordt er ook hooi bijgevoed en dat wordt gretig gegeten. En paarden eten echt geen ‘saai’ hooi als ze vol raken van lekker gras. Ik zou echt, desnoods als experiment, hooi in het land leggen. Als dat opgegeten wordt dan weet je voldoende...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie