Vallen paarden van granen af?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzanne F.

Re: Vallen paarden van granen af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:00

Die ervaring heb ik wel gehad, net als met wortels. Het klinkt heel stom, ik weet het. Maar heb het echt meerdere keren meegemaakt. Als je je paard wilt laten aankomen moet je geen wortels en granen voeren.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:07

Wortels werden toen echt gevoerd dus winterpenen en dan 2 x 2 grote handen. Dus dan praat je wel over 10-12 grote wortels denk ik? Per dag.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:09

xyzutu2 schreef:
Klinkt als een te grote suikerbom om zomaar te proberen, maar het zou wel geweldig zijn als het werkte...
Iemand zin om het te testen? :D

Zitten er zoveel suikers in wortels dan? In appels wel maar niet in wortels toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:43

xyzutu2 schreef:
Ik dacht zo'n 5% en dat valt best mee, maar ik dacht dat het suikergehalte ook samenhing met het moment waarop ze geoogst werden? Het is natuurlijk vooral water, maar bij insulineresistente paarden en co komen de suikers uit die paar kilo peen wel bovenop de suikers die ze al via het hooi/gras enz krijgen.
Ik heb nog nooit gehoord dat ze ervan afvielen, maar vind het wel een interessant idee.

Nou ik weet dat het stom klinkt maar heb echt die ervaring. Paarden die schraal bleven hebben we toen van de wortels afgehaald en die kwamen toen weer aan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:49

Heleennn schreef:
Suzanne F. schreef:
Wortels werden toen echt gevoerd dus winterpenen en dan 2 x 2 grote handen. Dus dan praat je wel over 10-12 grote wortels denk ik? Per dag.

Wow van het lezen alleen al zou mijn paard dikke benen krijgen... ik kan het enkel afraden om elke dag zoveel wortels te voeren.

Was toen heel normaal op een grote bekende dressuurstal. Praat ik wel over 15 jaar geleden. Ze kregen elke dag om 16.00 uur wortels als een soort extra voerbeurt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:16

Ik vind sowieso dat hij weinig voer krijgt. Als de Pavo condition iets opvoert komt het vast al helemaal goed. Hij mag zeker op de dagen dat hij werkt 2 x daags een kleine schep brok hebben. Dus als je in gram wilt afwegen toch zeker wel 2 x 750 gram is 1500 gram brok.
Granen voer je erbij, die hebben vaak geen complete vitamine mineralen verhouding. Daar zou ik een halve schep van voeren. Op een werkdag is 2 kilo krachtvoer echt niet gek.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie