bladblazer vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

bladblazer vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 13:59

Wij huren een plek met veel bomen. Deels ernaast van gemeente en deels ernaast van de eigenaren. Beiden ruimen niks op, dus alles waait onze paddock in.

We hebben ene stuk bestraat en een grote zandpaddock en een breed pad rond wei en een pad tussen enkele bomen.
We kunnen het niet afzetten, want dan blijft er echt niks over qua ruimte en het waait alle kanten op.

Nu wil ik toch eens kijken naar een bladblazer/zuiger. De sterkste kunnen niet zuigen zag ik. Op snoer, ga ik denk ik niet de achterkant redden of moet 2 verlengsnoeren gebruiken.

Op accu zuigen maar kort en niet zo krachtig.

Het meeste blad ligt dus in zand. Krijg je het daar goed uit? Dat is de reden dat ik aan zuigen dacht. Dan heb ik wel om de 10min een zak vol, maar goed....
Of is het de moeite een sterkere blazer te nemen die alles uit zand blaast op een hoop?

Ik wil ook geen gedoe met verhuurders over lawaai, dus niet teveel lawaai en niet uren bezig.

Doe nu alles met een bladhark, maar fysiek niet elke dag te doen.

Vraag gewoon tips, is het niks, begin ik er niet aan.



superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: bladblazer vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 16:04

Ik heb weleens met een zware Stihl gewerkt, maar dat was op een bestraat plein.

Ik moet echt blad uit de paddock krijgen. Is een soort mini pp, dus geen kleine paddock. Een deel ligt wel langs bestraatte plein, maar dat kan ik ook blazen evt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 23:43

suffie schreef:
Wij hebben een zware bladblazer van Dolmar op benzine, die je draagt op je rug. Blazen is echt appeltje eitje met dit ding. Maakt herrie, maar je blaast toch overdag lijkt mij?
De paardenbak heb ik in 10 min. helemaal bladvrij. Ik kan zelfs mijn Teckel ermee laten vliegen. Die liep er een keer voorlangs :=

http://tuinmachine-service.com/dolmar-bladblazers/


Die kwam ik tegen! Mooi ding.

Hahaha, arme teckel :D }>

Tja, het is apart volk, met wisselende regels en eisen....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 12:40

PPPeet schreef:
Misschien kan je een demo machine bij een dealer lenen om te testen thuis?
Mijn vriend heeft een bedrijf in de verkoop van tuinmachines en leent regelmatig demo-machines uit. Waar woon je? Misschien woon je bij ons in de buurt?


Zitten op de veluwe, dus uit de buurt.


liekensancho schreef:
hier met de electrische is het super te doen, gewoon simpele bosch. bijelkaar blazen en weer opzuigen, alleen als het nat en in zand getrapt is... beetje moeilijker/ alsnog losharken.. idd dan voor een goede benzine gaan :-).


Er zijn zelfs youtube filmpjes van mensen die ze testen zag ik, hahaha Het is wel jammer dat die zware benzine dingen niet kunnen zuigen, want die kracht heb je juist nodig. Of niet, want dan zuig ik ook zand mee natuurlijk....

Het probleem is dat ik verder van het stroom af het blad wil verwijderen en daarom naar accu of benzine keek. Omdat het 80% zand is bij ons, moet je dan genoeg kracht hebben. Blazen is lastig, want waar moet ik het heen blazen? Op een hoopje en dan weggooien misschien.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: bladblazer vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 00:47

Ik antwoord even alles bij elkaar.

We huren en de bladeren komen van de bomen van de eigenaar. Die doet niks.

We hebben een soort mini pp en maar stuk bestraat plein en dan vrijwel alles zand. Met snoer kom ik met 2 verlengsnoeren nog niet achterin en over het pad.

Vandaag alles met de bladhark gedaan en het is echt heel pittig. Maar meeste komt er nog aan.

Zand is een probleem vanwege de hoefafdrukken waar blad en eikels etc in gaan zitten. Vandaag dat ik dacht aan opzuigen ipv er overheen wegblazen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wendyh en 120 bezoekers