Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:17

Wat vervelend Fabster :( Hopelijk zijn ze snel weer in orde.

Wat leuk Selka een jonge kat, en ook nog familie.

Oscar, onze Duitse Herder is wel goed waaks. Maar heb hem wel geleerd dat onnodig blaffen niet mag. Heb echt een pest hekel aan blaffende honden die maar niet ophouden. Hij blaft alleen als er (onbekend) volk het erf op komt. En 's avonds gaat de waakmodus aan, dan gromt ie er ook nog bij.
We hebben een hond in de straat die soms non stop blaft, om niks. Ik kan dat beest soms wel schieten.
Maar die wordt/is ook niet opgevoed...

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:23

Ah jakkes Fabster, kreupelheden waar je net de vinger niet op kan leggen zijn ook zo rot...

Ik had Zanzi afgelopen zomer van de ene op de andere dag stokkreupel. Hoefzweer waarschijnlijk. Vervolgens (te) ver uitgesneden en hij heeft nog tijden wat gevoelig gelopen omdat het hem gewoon zeer deed. Inmiddels weer de oude en opgepakt, maar ik kijk hem zelf gewoon kreupel, hopeloos.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 18:15

Je moet t ook niet in de grote rassen zoeken. Die kleine rotzakken blaffen goed. JR is super waaks en die heeft dat mooi aan de Duitse Dog geleerd. Ideaal. Zodra er iemand de oprit op komt volgt er een blaf alert en dat stopt pas als ik dat vraag. Maar wat afschrik effect betreft kun je natuurlijk beter een grote hebben :D jagen op muizen en mollen kun je weer beter aan de Jack toevertrouwen.

Jeetje Fabster wat rot! Hopelijk komt er niks ergs uit de foto’s.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:41

ClauH. Vertel ook eens aan Melle dat ie best met een los teugeltje kan rondstappen.

Hier blaft de Duitse herder ook bij de bel en vreemd volk.
En de bulldog heeft dat overgenomen.
Ze zijn ook vaak zo weer stil.

Mooi ruk Fabster, hopelijk valt het mee.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:07

Sterkte Fabster!

Hier een Heidewachtel die goed blaft. Nadeel is wel dat hij er heel erg in kan blijven hangen. Als ik hem uiteindelijk na ssst, aankijken, afleiden, mond vasthouden of wat dan ook, stil heb zegt hij 100x sorry maar de keer erop doet hij het gewoon weer. Iemand tips?

ClaudiaHS, de kleine volte op 1 teugel al geprobeerd? Deed bij mij wonderen... Had ik dat eerder gevonden had het ons beiden een hoop frustratie gescheeld.

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:27

Ah Balen Fabster....hopelijk valt het alsnog mee....

Blaffende honden die niet stoppen zijn zoooo irritant. Onze jack blafte gelukkig ook alleen als (hij dacht) dat er iets aan de hand was. Op het moment nog steeds geen nieuwe hond. We hebben het zo druk met werk, school, clubjes ect dat ik het niet leuk zou vinden voor de hond. Maar ik mis het af en toe wel.

Chasey (geloof ik) heeft me geinspireerd. Afgelopen veijdag ook maar eens de kids te paard van school gehaald. Er waren wat enge dingen, overweg, springende kinderen ect. Maar het was eigenlijk heel goed gegaan.

De laatste tijd vrij veel gereden, maar dan slijten de hoeven toch wel erg hard. Toch nog maar eens op zoek de DE hoefschoen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:07

Wat super leuk Zoefie!!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:29

Melle is gewoon niet relaxed, nooit, Clau.
Hij had wel eens goede dagen hoor, dan kon ik alles ermee (in de bak op pension dan).
Sinds we hier wonen en de paarden aan huis staan, staat hij stil.
Heb hem een aantal keer 'gelongeerd' dat betekende:keihard in galop de bak door, de longeerlijn uit mn hand rukken en dan de weilanden door vliegen.
Echt jammer want op goede dagen kon hij echt fantatisch sjouwen, hij zou makkelijk een M proefje kunnen. :(

Leuk Zoefie, ben jaloers :D

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:39

Dat ziet er heerlijk uit Clauh!
Ik had die van mijn ook eindelijk zooo lekker lopen.. voor ik zwanger werd en verhuisde..
Hij heeft alleen een vaste regelmaat nodig en kom er bijna niet meer aan toe.
Ach komt wel weer!

Vandaag is de dierenarts geweest voor de keuring en helaas is de pony niet goedgekeurd.... balen!
Wel blij dat ik hem heb laten keuren.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:49

Wat jammer mentjuh, maar verstandig inderdaad dat je een keuring hebt gedaan.

Claudia, wat lastig is dat he! Heb je nog wel wat anders om te rijden of vind je het wel prima zo?

Mijn merrie heeft sinds we hier wonen alleen maar haast! Soms wou ik dat ik een slome duikelaar had om extra veel van de omgeving te genieten. Maar ik ben te dol op mijn dappere dodo, kan er na een jaar niet rijden zo weer opstappen, ze zal nooit steigeren of bokken en is nergens bang voor. We komen dus overal, we gaan alleen altijd als snelwandelaars weer naar huis :')
Bijkomend voordeel is dat ik met haar nooit de weg kwijt zal raken.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:19

Mentjuh wat jammer!!
Waar is hij op afgekeurd?

Nee MM ik heb verder niks te rijden.
Melle zal ook nooit steigeren of bokken, maar hij is zo onvoorspelbaar.
Het nadeel is dat als hij schrikt, hij knetterhard gaat en oncontroleerbaar is.
Dat is gevaarlijk.
Hij is nu 10.
Onverkoopbaar, maar wel mijn liefste mietje en gewoon een hele dure grasmaaier :')
Ik denk dat als er als er iets met hem zou gebeuren waardoor ik torenhoge dierenarts kosten zou krijgen, hij een spuitje krijgt.
Egoïstisch... misschien, maar hij schrikt soms nog van een geluid wat hij zelf maakt.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:31

palousa_boy schreef:
Wat is eigenlijk het idee erachter om daar subsidie voor te geven? Voor opslag van hemelwater oid?
Gewoon interesse hoor ;)

Dit schrijven ze:
20 september 2018 - De eigenheid van het landschap van ** wordt grotendeels bepaald door de aanwezigheid van kleine landschapselementen: moerasbermen aan sloten, houtwallen, bloeiende slootkanten, knotwilgen of geriefhoutbosjes (hout voor eigen gebruik). Er is nu een proef met subsidie en advies om deze bijzondere landschapselementen aan te leggen of te herstellen.

Biodiversiteit
Landschapselementen zijn niet alleen belangrijk voor de kwaliteit van het landschap, maar ook voor de biodiversiteit. Ze verbinden natuurgebieden en vormen belangrijke leefgebieden voor zowel planten als dieren. In moerasbermen van sloten vind je kikkers en salamanders. Kleine bosjes en houtwallen vormen ideale leefomstandigheden voor zangvogels en geven luwte aan libellen en vlinders. In een goed beheerd weiland broeden grutto’s, kievit en houtsnip en in natuurvriendelijke slootkanten wemelt het van opgroeiende visjes en vinden weidevogels voedsel en schuilplekken.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:33

ClauH schreef:
Antheman, heb jij nog iets bijzonders gedaan om de speelheuvel heel te houden of lopen ze het niet kapot?
Ik heb al een heuvel maar het is daar nog een zooitje, dat willen we deze winter opruimen en de omheining veilig maken.
Ik ben bang dat ze de heuvel stuk lopen?


Ik heb best een grote heuvel, er zijn 2 vrachtwagens vol aarde voor aangeleverd. Ze lopen er ook geregeld niet. De kurkdroge zomer waren ze in lagere weilanden.

Ze staan altijd op de heuvel. Het is ook een heel fijne plek, ik mag er zelf ook graag opstaan en om me heen kijken.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:35

ClaudiaHS schreef:
Melle is gewoon niet relaxed, nooit, Clau.
Hij had wel eens goede dagen hoor, dan kon ik alles ermee (in de bak op pension dan).
Sinds we hier wonen en de paarden aan huis staan, staat hij stil.
Heb hem een aantal keer 'gelongeerd' dat betekende:keihard in galop de bak door, de longeerlijn uit mn hand rukken en dan de weilanden door vliegen.
Echt jammer want op goede dagen kon hij echt fantatisch sjouwen, hij zou makkelijk een M proefje kunnen. :(

Leuk Zoefie, ben jaloers :D

Jeetje, dat was vast niet je droom toen je hier ging wonen.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:41

Hij kwam helaas niet goed door de buigproef.
Voor beide gevoelig Links achter echt kreupel... ook flink stijf dravend op het harde met LiA, DA dacht aan beginnende spat. Heel jammer, t is een schat van een pony.

Gelukkig leent onze kayne zich ook een beetje als kinderen”pony” haha
Afbeelding

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:49

Jammer Mentjuh. Er komen echt heel veel ponies voorbij. Dat is altijd als de herfst eraan komt en men geen plek meer heeft voor de pony/paard. Schrale troost voor nu natuurlijk.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:52

Nog een vraagje mbt een poel.

Hier is ijzerrijk water en is t drinken ervan dus eigenlijk niet zo handig. Is dat te meten? Vast wel, maar hoe organiseer ik dat?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:55

Dat is jammer mentjuh!

Heerlijk MM, zo'n paard met GPS.

Het klinkt toch een beetje als mijn merrie ClaudiaHS. Zulke paarden kunnen moeilijk stress afbouwen waardoor hun emmertje eigenlijk altijd vol is en het minste er al voor zorgt dat het overstroomt.

Ik weet wel iemand die kan helpen maar volgens mij woon je ver weg en ik zou me ook kunnen voorstellen dat je je er bij hebt neergelegd.

Mijn merrie is naast dit ook ontzettend eenkennig. Ik heb ook al gezegd, die gaat nóóit meer weg. Of ze krijgt een spuitje of ze mag tzt met pensioen in een natuurgebied. Verkopen is gewoon geen optie.

Hoe groot is groot Antheman ? Zal eens zoeken of ik een foto heb van mijn heuvel...

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:57

Klink allemaal wel logisch idd, promotie van groen aan de ene kant, opslag van water aan de andere kant..

Als ik kijk naar het dorp waar ik opgegroeid ben, daar is inmiddels 90% volgebouwd. Weilanden en bollenvelden verdwijnen en de huizen schieten overal uit de grond en oude woningen gaan tegen de vlakte om plaats te maken voor nieuwbouw.
Dat is dan wel in de randstad maar gok dat het niet de enige plaats is ;)

Hier krijgen boeren ook subsidie voor struikgewas.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:59

ClaudiaHS schreef:
Mentjuh wat jammer!!
Waar is hij op afgekeurd?

Nee MM ik heb verder niks te rijden.
Melle zal ook nooit steigeren of bokken, maar hij is zo onvoorspelbaar.
Het nadeel is dat als hij schrikt, hij knetterhard gaat en oncontroleerbaar is.
Dat is gevaarlijk.
Hij is nu 10.
Onverkoopbaar, maar wel mijn liefste mietje en gewoon een hele dure grasmaaier :')
Ik denk dat als er als er iets met hem zou gebeuren waardoor ik torenhoge dierenarts kosten zou krijgen, hij een spuitje krijgt.
Egoïstisch... misschien, maar hij schrikt soms nog van een geluid wat hij zelf maakt.


Zo 1 heb ik er ook. Maar die steigert er dan ook nog bij. We zijn al eens samen bijna achterover gegaan. Ik kwam toen goed weg, gelukkig. Geen hele ernstige schade. Ik rij er wel op. Maar alles alleen als alles helemaal klopt :') . Maar ik
Doe veel aan de hand. Ook leuk. Toevallig bijmijn buurvrouw pas geleden haar pensionpaard met eigenaresse samen achterover gegaan. Bij haar kwam het paard wel boven op haar terecht. Leeft wel, maar haar bekken ligt in puin. Dat sla ik liever over..... Dus dan maar niet veel rijden op hem.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:09

Heel erg jammer mentjuh maar er komt vast een leuke pony op jullie pad.

Indd Clau, zo is Melle. Altijd stress en vreselijk eenkennig.
Maar hij is met regelmaat ook bang voor mij hoor.
En ik heb nog nooit wat geks met hem gedaan.
Wilde van de week de vliegdeken er af halen maar hij komt gewoon niet omdat ie weet dat ik wat wil. Mafkees.
Hoefsmid moet ook nog komen.
Dan mag ik hem smorgens wel vast vangen want als hij alleen dat busje al ziet komt ie nooit meer.
Ooit komt er hier een paard, wat 500% braaf is. Liever lui als moe. Ooit.


Die subsidies lijken interessant. Wij willen graag alle dennenbomen kappen naast het huis.
40 stuks.
Ze geven vreselijk veel troep en halen als het licht uit onze woonkamer.
Maar ik wil er wel wat voor in de plaats.
Iets wat niet 15 meter hoog wordt.
Verder hier alleen landbouwgrond dus echt 'prachtig' is het hier niet haha

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:15

[quote="ClauH"
Hoe groot is groot Antheman ? Zal eens zoeken of ik een foto heb van mijn heuvel...[/quote]

Het is niet goed te zien, maar hij is zeker 2 meter hoog en ong. 12 meter doorsnede.
Afbeelding

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:52

O die van mij is ongeveer hetzelfde!
Leuk, dan heb ik goede hoop dat ze hem niet stuk lopen ;-)

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:18

ClauH schreef:
O die van mij is ongeveer hetzelfde!
Leuk, dan heb ik goede hoop dat ze hem niet stuk lopen ;-)

Nadat er is ingezaaid, heb ik wel een keer of 8 gemaaid, behalve op de heuvel, daar durfde ik niet overheen :D
Daarna mochten ze op de wei.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:36

Mijn heuvel is ook 2 meter hoog, hoger mocht niet van de gemeente.
Van mij mocht ie nog wel hoger :P

Je kan er inderdaad slecht een foto van maken. Lijkt dan net een molshoopje. ;)