Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:02

Waarom plaats je er dan geen hek beatje? Hoeft niet op slot te zijn om mensen tegen te houden toch?
En de boeren met recht van overpad kunnen er dan gewoon door?

~Turbohoof Solutions ~


Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:04

Was laatst zoiets bij mr frank visser. Ze mochten gewoon een hek plaatsen (oh wacht jij woont in belgie toch?)

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:21

Hier ook een pad naast de schuur waar de boer gebruik van mag maken.
Maar dat doet hij niet want hij rijdt langs de andere weg.
Pad langs mijn schuur is vrij smal, en er staan veel bomen dus totaal niet handig om langs te gaan met een trekker
Heb ik er ook geen last van <<)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:31

ClauH schreef:
Waarom plaats je er dan geen hek beatje? Hoeft niet op slot te zijn om mensen tegen te houden toch?
En de boeren met recht van overpad kunnen er dan gewoon door?

Er mag geen hek staan,omdat de boeren dan uit hun tractor moeten en het hek open en dicht moeten doen.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn buren een hek hebben maar als ze thuis zijn staat dat open ,die hebben zelf een tuinkwekerij dus moeten vaak op en af rijden daar wandelen en fietsen de mensen ook gewoon op dan rijden ze tot het huis ,zien dat ze niet verder kunnen en draaien terug,dan denk ik ook wel eens zijn julie blind,je rijd langs een open hek een brievenbus en dan nog niet zien dat je een erf oprijd.

Bij ons zijn het vaak wandelaars die ons pad nemen,dan door de wei van de boer naar een andere woonwijk lopen.Ze knippen gewoon zijn prikkeldraad door.

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:44

Ik snap niet dat mensen het lef hebben om prikkeldraad open te knippen.
Er zullen daardoor maar koeien oid uit de wei ontsnappen en op een weg gaan lopen, levensgevaarlijk.

We hadden de balen vlas in een half uurtje gelost :D
Verder aardig wat werk kunnen verzetten dus wel blij mee.
Ben bezig met de paddock eikelvrij maken, als je naast het zeil staat lijkt het best een oppervlak en dacht ik he aardig wat voor elkaar, maar zo vanuit de stal is het maar een ienieminie stukje := ;(
Afbeelding

I love you to the moon and back

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:51

Als ze zijn prikkeldraad doorknippen vindt hij het misschien niet eens erg als je een hek plaatst?
De brutaliteit trouwens!! Blij dat het bij ons nergens naar toe gaat. Plus het metalen hek staat door een foutje onder stroom :') denk niet dat er iemand langs gaat.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:18

Gedoe zeg met zo een weg..

Pony staat gezellig op de wei!
Vrijdag word hij hier gekeurd en we hebben een proef periode om te kijken of het klikt met de andere 2 paarden.
Ze staan nu langs elkaar met een draadje er tussen. Het lijkt rustig! Op het begin even gillen en met de beentjes zwaaien allemaal haha.
Af en toe zie ik de dominantste even naar het draad toe rennen maar meest van de tijd staan ze lekker te grazen. Ik hou ze eerst even een dag of 4tot7 apart, even kijken hoe het gaat.
Als het definitief is plaats ik pas foto’s
Het is wel een kindermagneetje, al een aantal kinderen in de buurt die toevallig voorbij kwamen moesten toch echt even blijven kijken!
Het is ook wel een heel knap schimmel welshje.
Hij loopt al zonder halster zo achter je aan.
Lief ding!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:31

Hier lopen regelmatig kalveren op de weg, die duiken gewoon tussen het prikkeldraad door }:0 dan doen ze een rondje en gaan ze weer terug. De boer lijkt zich er niet echt druk om te maken aangezien het een doodlopende weg is.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:40

Ik heb er wel bezwaar tegen als het is om op het land te komen met grote machines bijvoorbeeld. Ik heb teveel meegemaakt bij andere dat ze als gekken op en neer rijden, ontzettend veel rotzooi maken etc. Ik heb absoluut niks tegen boeren, maar wij hebben nu nog de keus als we iets kopen en dan kiezen we voor geen recht van overpad op ons erf. We hebben hele relaxte paarden, maar ook honden en katten. Buiten dat verhuizen we ook een beetje voor onze rust. Echt wat pech gehad met de buren en geen zin meer in gedoe.

Ik vind niet uit de tractor willen stappen om hekken te openen en sluiten echt een slechte reden. Het is 2 tellen werk en we moeten allemaal wel eens wat extra's doen.

Dat mensen gewoon draad open maken en open laten of prikkeldraad knippen, is echt schandalig. Maar ik was altijd wat naief. Ik hou van dieren en ben heel precies met ze. Nu we buren hebben en ook huren van mensen die absoluut niet van dieren houden, was ik echt verbaasd. Had geen idee dat er mensen zijn die gewoon niet van dieren houden en het gewoon echt geen bal kan schelen.

Buiten dat, vind ik gewoon dat een verkoop advertentie eerlijk moet zijn. Ik vraag info, omdat we er een stuk voor moeten rijden en dan is het netjes de juiste info te geven.
Maar ze plaatsen hele oude, mooie foto's bij advertenties, vertellen niks over schade, recht van overpad etc etc.

Karin, goed gewerkt.

mentjuh, klinkt goed. Hopelijk wordt hij goedgekeurd en kan je daarna koppelen.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:07

Wat voor waterbakken hebben jullie.

Vanmorgen wederom een waterballet. -:(- qua aansluiting vanalles geprobeerd dus enkel de waterbak kan nog het probleem zijn.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:11

Twee speciekuipen :)

Oy with the poodles, already

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:14

Afbeelding
Een 520 liter vat.

~Turbohoof Solutions ~

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:14

Hilary schreef:
Twee speciekuipen :)

Ik ook maar wil het eigenlijk anders. Nu vullen is niet zo erg maar in de regen en kou is het minder leuk het in de gaten te houden. Ben daar ook erg slecht in dus het overstroomt nogal eens :+

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:31

Maar niet in de stal
Toch?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:40

Drie speciekuipen, normaal twee maar vanwege de hete zomer er één bij gezet die er eigenlijk nog steeds staat. In de stal automatische bakjes. :)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:46

Wij hebben voor in de wei ook een grote bak waar ik dan 2 IBC vaten bij zet zodat ze even vooruit kunnen.
Afbeelding

Maar in de wei thuis is bijna altijd bronwater aanwezig dus daar hoef ik ze alleen bij extreme droogte neer te zetten.

In de stal krijgen ze een speciekuip, voor die paar dagen per jaar ga ik daar geen moeite doen :+

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:04

Zowel wei als stal speciekuipen. Maar dat is voornamelijk vanwege de shet.

I love you to the moon and back

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:11

Wij hebben ook speciekuipen. Ik heb ook 2 IBC vaten die we één keer per week kunnen vullen. Daar vullen we de speciekuipen dan weer mee ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:13

Bij ons staat deze. Hij blijft echt hele winter vorstvrij. We moesten het ze even uitleggen, maar daarna ging het prima. Staat op bestraatte pleintje, dus ze komen altijd terug om te drinken en er komt vrijwel geen zand en hooi in. Enige nadeel is dat hij iets lastiger schoon te maken is.
We hebben ook nog een ibc vat staan. Zouden we regenwater in opvangen, maar jaar later is nog steeds geen dakgoot aangelegd. We doen daar leidingwater in, maar slepen dan wel met 100liter.

http://drinkbak.com/thermo-quell-model-630/

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:30

Iemand ervaring met verlichting van de paddock door middel van lampen op zonne-energie?
Ik hoef geen fel verlichte baan, ben al tevreden (denk ik) met 4 tot 6 lampen, als ik maar net kan zien waar ik ben ;-)
Niet te prijzig...

~Turbohoof Solutions ~


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 15:02

Voor jouw prullekes gaat dat best toch Karin?! Leuk klusje eikelvrij maken haha
Wat leuk Mentjuh! Hopelijk wordt ie goedgekeurd.
Irritant Belle_Boef :( die van mij slopen niks dus ik heb gewoon standaard vorstvrije bakken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:46

Mooie paddock Selka, ligt er strak bij <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:49

Afbeelding

Bij onze buren werd er een ballon opgeblazen. De paardenzijn duidelijk errug onder de indruk :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:57

Niet eerst even bij je gemeld dat ze dat ging doen Fab?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:26

MiniMeLona schreef:
Niet eerst even bij je gemeld dat ze dat ging doen Fab?


Nee. Voorgaande keren wel. Maar nu nemen ze blijkbaar aan, dat t wel ok is :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: divided, Geertema, Joanne_, Monody, Monster, StonedRomy, xYaartje en 121 bezoekers