Stalgenoot met borderline

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Stalgenoot met borderline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 10:43

Hey beste mensen! :P

Om een lang verhaal kort te maken - ik ben het echt zát op stal. Ik ben erg actief aan het zoeken naar een andere plek omdat ik er ook gewoon niet blij ben (omwille van een heleboel redenen naast deze) maar tot ik een plek vindt die paardvriendelijk is of gewoon een weide, moet ik roeien met de riemen die ik heb. :(

Het stalgenootje waar ik over spreek is de eerste klant van de pensionstalling geweest, dus zij krijgt automatisch voorrang op alles. Iedereen betaalt 125 euro per paard, exclusief hooi, voer, water, werk, etc., op twee volpensionners na die 300 euro betalen. Echter, het paard van deze stalgenoot staat samen met één volpensionner en een andere van 125 op het grootste stuk waar nog wat gras op groeit, maar weinig. De volpensionner krijgt hooi, maar omdat er anders een gevecht is voor hooi krijgen de andere twee warmbloeden dus ook gratis "volpension" hooi bij. Zij moeten dus niet betalen voor extra voer - ik wel, en ik moet het overigens allemaal zelf geven.

Nu is het probleem dat dit stalgenootje mij niet zo fijn vindt omdat ik anti vierkant beslagen paarden ben bij mijn paarden als ze zich niet kunnen gedragen. In het begin vallen er altijd een paar gewonden, maar die arabier van haar is nogal gestoord en vliegt op mijn merrie zodra hij ze in een hoek kan drijven. Hij heeft ze een keer goed mank getrapt, en nu ook een andere merrie die bij hem staat.

Ik ben het niet eens met de eigenaar dat mijn paarden niet op het gras mogen van hem omdat ze 'toch te dik' zijn, en niemand zei er wat over, dus ik vroeg of we om de dag eens konden wisselen van weide met de warmbloeden. Zo gezegd, zo gedaan. Tot ik blijkbaar op de voeten trapte daarmee van dit specifieke stalgenootje en ik op het werk zat - ze stuurde iedereen een gelukkig berichtje dat ze alle paarden samen op de weide had gegooid. Staat mijn merrie toch niet onder de schrammen, zeker. :(:)

In de winter gaf ze drie volwassen paarden 2 plakjes hooi (in totaal, 1x per dag) van een klein 17 kilo botje. Omdat ze vond dat die van mij te dik stonden.

Toen we nog een voederschema hadden waar we elkaars paarden voederden om de paar dagen om het werk te delen, gaf ze mijn shet consequent meer dan nodig. Dus die werd terug moddervet.

Ze is al compleet bezopen de paarden gaan voeren, en laat dan alles openstaan.

Een paar dagen geleden begon ze tegen mij te klagen dat ze mijn klein vuilbakje had schoongemaakt in mijn zadelkamer (er zijn er twee, en er is een klant weg, dus nu heb ik er eentje voor mij alleen) en dat het degoutant was wat erin zat. Ik kan je verzekeren dat je niets kon ruiken, daar zat echt gewoon plastic in en een zakje druiven dat de pensionklant die weg was gegaan erin had gesmeten. Ik vroeg haar ook niet om dat bakje schoon te maken - ik doe dit regelmatig zelf.

Mijn zadelkasten hebben beiden een sleutel die er permanent op zit (dit was om het voor bijrijders gemakkelijker te maken, maar nu is dat ook gedaan dus ik neem de sleutels mee) en op een dag kwam ik toe om te vinden dat iemand de sleutel van mijn zadelkast had afgebroken. Zó hard gewrongen aan de sleutel dat die afgebroken was in het slot. Toevallig was zij de enige op stal, en ik wist dat ze in mijn zadelkamer kwam vanwege dat vuilbakje. De eigenaar was op zijn werk, en er waren geen andere pensionklanten die kwamen die dag.

Ze herlegt dingen, verstopt dingen van mij, en nu kwam ik een paar dagen geleden toe om mijn slowfeeders te vullen. Ik heb aan de hoeken musketonhaakjes hangen omdat dat gemakkelijker draagt + ik kan ze snel in de haakjes hangen die ik in de weide heb gemonteerd. Al mijn musketons waren verdwenen, foetsie. De musketons waren er aan elke slowfeeder afgehaald en mijn netten waren netjes terug - zonder musketons - aan de haken gehangen.

Mijn andere slowfeedernet lag die dag op de grond, omdat ik te lui was deze op te hangen, maar dat was een eindje verder de weide in en je ziet die musketons niet bepaald vanop een afstand. Je moet al weten dat ze eraan hangen.

Je zou kunnen zeggen dat er een dief rondloopt, maar mijn kasten zijn letterlijk open, en ook mijn nieuwe musketonhaken die ik op voorhand had gekocht voor dit soort situaties waren weg. Die lagen bij het voer, dus ver van de weide vandaan. Voor de rest was er helemaal niets verdwenen, geen dure dingen, geen ander klein grut. De poorten stonden wagewijd open, de elektriciteit was afgezet, en aan haar paard te zien had ze duidelijk gereden die avond, dus als ze zoveel vergeten was weg te leggen was ze weer in een van haar gestoorde borderline buien. Ze heeft me ook zelf verteld dat ze borderline heeft, toen we elkaar nog konden uitstaan, voor ze mijn paard uithongerde.

Ze is erg goed in een fake smile opzetten en doen alsof er nooit een vuiltje aan de lucht is geweest. :j

Tips, tricks? Ik kan niet van de een op de andere dag mijn boeltje pakken namelijk, ik heb twee koetsen, in deze regio is alles qua paarden schaars of erg opgesloten. Ik doe mijn best :') Voor zowel mijn gemoedsrust als die van mijn paarden.


n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Stalgenoot met borderline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:50

Confronteren. Niet laten gebeuren hoor, dit zijn gewoon jouw spullen!!! Wie weet kan je haar wel bang maken met het zeggen dat je verdere stappen zal nemen als ze ermee door gaat :p Wat een vervelend mens zeg, ik snap alleen niet waarom ze nou je musketon haken pakt?

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(

JustMeI2

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-05-18
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:51

pff valt niet mee!
Ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt dus sorry,kan niet helpen.
Ik denk dat je idd beter een nieuwe stal kan zoeken, voor jou en ook echt voor je paarden. Je wilt niet een broodmagere merrie en een shetlander met hoefbevangenheid :(:)
Heel veel succes!

Edit: Je kan haar idd ook confronteren, misschien werkt dat goed bij haar?

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:55

Jeetje wat naar ts -O- die zou je toch een flinke knal geven

Volgens mij is met haar het gesprek aangaan niet echt zinvol? Ik zou in ieder geval de eigenaar eens inlichten en hem vragen hier iets aan te doen want dit kan niet hoor. Het is zijn stal waar dit gebeurt en vind dat hij daarom degene eens flink moet aanspreken.

Laat dit niet gebeuren hoor! Kan echt niet

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Stalgenoot met borderline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:58

IMO is het hier aan de staleigenaar om in te grijpen gezien de paarden (poorten open, stroom af) ook in gevaar gebracht worden. Als ze werkelijk borderline heeft gaat het echter een hele moeilijke worden vrees ik.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:58

Camera in een donker hoekje ophangen. De enige manier om een borderliner op zijn of haar fouten te wijzen is keihard bewijs.

Anders blijven ze met excuses komen en dingen verzinnen.

Oh en reken er maar op dat er een paar woede en huilbuien aan te pas gaan komen van haar kant met de mededeling dat zij het toch niet was ondanks de camera beelden, daar moet je even doorheen prikken.

Spreek haar dan ook aan (met die beelden er bij). Tezamen met die stal eigenaar. Dan ziet die ook meteen dat dit niet door de beugel kan. Deur van de kamer waarin je haar aanspreekt op slot doen zodat ze niet weg kan lopen van de situatie. Want dan kan ze even later alles gaan verdrukken als of dat gesprek er nooit geweest is.

Dan na de confrontatie afspreken dat al jouw spullen, kastje, stal etc. gewoon verboden terrein is. Desnoods kleur je je spullen op een paar duidelijke stukjes met een permanent marker (geen gekleurde tape gebruiken dat trekt ze er zo af).


Goh... Nu ik dit zo teruglees... Valt het op dat ik met een borderliner te maken gehad heb? O:)

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 11:20

n_love_qwert schreef:
Confronteren. Niet laten gebeuren hoor, dit zijn gewoon jouw spullen!!! Wie weet kan je haar wel bang maken met het zeggen dat je verdere stappen zal nemen als ze ermee door gaat :p Wat een vervelend mens zeg, ik snap alleen niet waarom ze nou je musketon haken pakt?


Ik snap dat ook écht niet :') Dat zijn letterlijk haakjes van de action, die kosten haast niets. Ik kan er meteen nieuwe gaan halen, maar ik vind het gewoon zo'n kleuterstreek := Ik heb al met verdere stappen gedreigd, maar ze zweert bij hoog en laag dat zij nooit iets heeft gedaan ondanks dat ze me zelf tegenhield als ik bv. meer hooi wilde geven dan zij gaf, met de woorden "ze moeten maar twee plakjes hebben, ze hebben vet genoeg".


JustMeI2 schreef:
pff valt niet mee!
Ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt dus sorry,kan niet helpen.
Ik denk dat je idd beter een nieuwe stal kan zoeken, voor jou en ook echt voor je paarden. Je wilt niet een broodmagere merrie en een shetlander met hoefbevangenheid :(:)
Heel veel succes!

Edit: Je kan haar idd ook confronteren, misschien werkt dat goed bij haar?

Idd := Mijn shet staat momenteel ook echt op ontploffen, ondanks dat hij echt maar een handje optiform (eigenlijk ruwvoer met probiotica dus) in de avond krijgt met gewrichtensupplement doorheen. Van de weide kan het ook niet komen, want dat is echt gewoon een barre woestijn nu.

Confronteren zorgt bij haar helaas voor een lach op haar gezicht en "Maar ik heb helemaal niets gedaan? Wat haal jij je toch in je hoofd soms, te veel gestudeerd?" :n


Linde99 schreef:
Jeetje wat naar ts -O- die zou je toch een flinke knal geven

Volgens mij is met haar het gesprek aangaan niet echt zinvol? Ik zou in ieder geval de eigenaar eens inlichten en hem vragen hier iets aan te doen want dit kan niet hoor. Het is zijn stal waar dit gebeurt en vind dat hij daarom degene eens flink moet aanspreken.

Laat dit niet gebeuren hoor! Kan echt niet


Gisterenavond was mijn moeder er ook bij, zij heeft daarin een iets korter lontje en is ook echt wel uitgevlogen tegen hem erover. Ik was erbij tijdens die hele conversatie (het was niet met geroep ofzo, gewoon op een "dit kan echt niet" toon) en pitchte soms ook een eigen ervaring ermee in. Hij zweeg de hele tijd en vroeg zich af waarom er altijd zoveel drama was op een stalling op het einde. Hij zei niets over haar confronteren, niets over het op te lossen. Hij zei dat hij hoopte dat ze bovenkwamen, maar verder niets. In onze whatsapp groep herhaalde ik nog eens de vraag om gewoon mijn musketonhaken terug te leggen op mijn kast, wie het ook was. Hierop reageerde het stalgenootje in kwestie met "misschien moet je in een andere chat gaan zoeken naar de dader." De eigenaar reageerde dat hij wel musketonhaken zou kopen voor me, maar zo wordt het probleem niet opgelost. Hierop reageerde zij dan met een foto van een hoop musketonhaken op haar kast, en zei ze dat ik er zelf wat mocht uitkiezen dan als het me zo tegenstak.

Ik weet dat zij het was, want niemand komt zo laat nog op stalling behalve ik, we zijn in totaal met vier klanten inclusief ik. Een van de klanten kwam niet en is een vriendin van me, is ook gewoon correct en lief - geeft me ook altijd spullen :') - de eigenaar zat op zijn werk, de andere volpensionklant komt niet doordeweeks vanwege z'n werk, en de laatste klant met een warmbloed had iets voorgehad met haar hand en mocht dus niets doen, dus zat thuis.

@Absolem, haha, het lijkt er inderdaad zo'n beetje op he :D

Ik zal het zeker proberen! Het enige probleem (naast alle problemen van die pensinstal :') ) is dat de deur van mijn zadelkamer niet dicht kan. Die zit letterlijk geblokkeerd met een steen omdat een of andere slimmerik die deur scheef heeft gehangen en hij niet in het slot past. De eigenaar doet er niets aan ondanks hem te vragen, omdat hij simpelweg geen handige harry is en er geen geld aan wilt verkwisten.

Ik ga al die tips zeker meenemen! Zo heeft ze zeker en vast al gereageerd, zeker toen ze alle paarden bijeen had gegooid, dat was echt een heisa. Gillen, mij niet aanspreken, "Er is toch niets gebeurd" etc.

friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Stalgenoot met borderline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:24

Kan je niet zelf iets aan die deur doen dan? Ik snap dat jij er ook niks aan uit wilt geven maar het is waar je meer moeite voor wilt doen. Je kan nu of een andere stalling gaan zoeken of ervoor kiezen, als het verder te handelen is en het bevalt verder, om het die stalgenoot zo moeilijk mogelijk te maken om van jou te jatten etc.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Flipper11
Berichten: 151
Geregistreerd: 31-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:32

Als ik het als buitenstaander zo lees is er eigenlijk maar 1 probleem, en dat is dat jij je achtergesteld op haar voelt. In jouw beleving krijgt zij meer voor elkaar dan jij bij de pensionbaas en dat steekt je.

Daar moet je wat aan doen, en dat zit echt in je zelf en niet in haar.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:34

Ik vind dat je wel heel erg overtuigd bent van je eigen gelijk, ik lees nergens harde bewijzen als ik eerlijk ben.
Pak een paar haken van haar kast, bouw een slot op je kast en ga met de staleigenaar in gesprek over de hoeveelheid voer.

Edit : flipper11 verwoord het ook goed

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:36

Flipper11 schreef:
Als ik het als buitenstaander zo lees is er eigenlijk maar 1 probleem, en dat is dat jij je achtergesteld op haar voelt. In jouw beleving krijgt zij meer voor elkaar dan jij bij de pensionbaas en dat steekt je.

Daar moet je wat aan doen, en dat zit echt in je zelf en niet in haar.

Ah het stelen en geen zeggenschap hebben over hoeveel voer je eigen knol krijgt en een paard dat stuk is zijn geen problemen?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:37

Dit soort dingen komt op veel stallen voor. Ik zou er niet voor weggaan,maat toch de pensionhouder inschakelen. Hij is daar toch de baas.

mylittlejoy

Berichten: 3289
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:39

Ik begrijp dat er nogal wat frustraties bij je zijn TS, maar probeer het even rustig te behappen allemaal.

Dat zij voor dingen niet hoeft te betalen en jij wel, is niet haar probleem. Dit dien je dus met je stalhouder op te nemen. Net zoals dat ze wel of niet te dik zouden zijn volgens de stalhouder.

Ik begrijp dat je je paarden liever niet in de wei hebt staan bij trappende paarden die rondom beslagen zijn. Het lijkt me dat het prima te doen moet zijn om te zorgen dat jouw paarden niet bij haar arabier in de wei staat in dat geval.

Ook voor de rest van jouw beschuldigingen aan het adres van je stalgenootje vind ik het persoonlijk nogal ver gaan om haar zo af te schilderen op internet. Je hebt geen bewijs tegen haar, alleen een sterk vermoeden. Tuurlijk is het helemaal ruk dat al die dingen gebeuren en dat je nu mot hebt met haar, maar je komt op mij nu voornamelijk gefrustreerd over en ik weet niet of ik nu bijzonder goed op je zou reageren als je zo tegen mij zou doen.

Probeer gewoon rustig het gesprek aan te gaan, desnoods met de stalhouder erbij als dat vanwege haar borderline nodig zou blijken te zijn. Uit jouw stukje begrijp ik dat er ook al redelijk wat frustratie richting je stalhouder is en dat deze neigt om haar "kant te kiezen". Als dit betekent dat het niet opgelost kan worden, zou ik verhuizen. Genoeg andere plekken waar je het wel naar je zin kan hebben.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 11:46

Flipper, huh? :') Alle warmbloeden krijgen voorrang, niet gewoon zij. Het feit is dat de eigenaar gewoon niets aan haar problemen wilt doen. Er verdwijnen dingen van me, ze ondervoedde mijn paarden, ze heeft zelfs al wateremmers omgeschopt toen ze boos op me was nadat ik was vertrokken, ze zet mijn merrie bij een paard dat haar mank schopte en telkens weer op haar invliegt,... dat droom ik allemaal niet hoor :P Ze vertelde het me ook gewoon trots op het moment zelf. Voor het ondervoeden, mijn mank paard, spullen die weg waren. De staleigenaar was drie maanden weg en de enige manier om een paard te ondervoeden is ze letterlijk te weinig te geven.

Zij krijgt overigens even weinig gedaan van de eigenaar als ik. Niemand krijgt daar iets van gedaan - daarom hebben ik en mijn moeder bv. onze stallen zelf moeten uitwassen waar nog mest lag van vijf jaar terug, zelf moeten verven. Ik heb zelf een heleboel palen in de grond gestoken en omheiningen gemaakt of afgespannen. Hij heeft van zijn hele leven nog nooit een paal in de grond gestoken daar hoor. :') Zij klaagt er zelf ook continu over dat als je hem iets vraagt, het (heel misschien al) zes maanden erna opgelost is. Dat is gewoon een "probleem", niet "mijn probleem". Dat is ieders probleem daar, en iedereen gaat er anders mee om. Maar dat is echt gewoon offtopic en heeft niets te maken met wat zij allemaal uitsteekt :')

friendly, ik heb inderdaad al aan mijn vader gevraagd of hij me kan helpen met de deur, dan kan hij tenminste op slot. :j God knows dat het anders niet zal gebeuren :') De stal bevalt voor de rest ook totaal niet, maar ik moet natuurlijk alles een beetje in ere houden tot ik weg kan.

Ayasha, dat, eigenlijk, ja.

Ik kreeg letterlijk een sms van háár dat ze mijn paarden bij de hare had gesmeten nadat ik uitdrukkelijk gezegd had dit niet te doen. Ze heeft me vertéld dat ze zo weinig hooi gaf. Ik heb van een andere stalgenoot gehoord dat ze extra handjes voer gaf (deze stalgenoot is niet fan van confrontaties dus gaat ook niet echt leugens verspreiden, ze vond bv. dat de borderline stalgenoot gelijk had). Er is ook echt verder niemand op stal telkens er iets gebeurt. Ik heb meer dan gewoon een vermoeden :')

Ik ben ook niet super gefrustreerd ofzo, dat van de staleigenaar wist ik al langer en dat is mijn eigen probleem om op te lossen, maar zij is op dit moment gewoon een apart probleem geworden. :) Daar vroeg ik ook ervaringen naar, niet naar de stalling, want daar weet ik al wat te doen.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:50

Ik zou vertrekken.
Niet om haar maar om de waardeloze pensionhouder.
Die laat deze dingen gebeuren.
Verwaarloosd de stallen, de zadelkamer zodat deze niet te sluiten is.

Een stal loopt goed als er duidelijke afspraken zijn die voor iedereen gelden.
En daar zal de stalhouder toch mee moeten komen. En ja bij sommige klanten die zich als kleuter gedragen bovenop moeten zitten.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 11:53

enjoymyhorse schreef:
Ik zou vertrekken.
Niet om haar maar om de waardeloze pensionhouder.
Die laat deze dingen gebeuren.
Verwaarloosd de stallen, de zadelkamer zodat deze niet te sluiten is.

Een stal loopt goed als er duidelijke afspraken zijn die voor iedereen gelden.
En daar zal de stalhouder toch mee moeten komen. En ja bij sommige klanten die zich als kleuter gedragen bovenop moeten zitten.


Dit zeker ja! Daarom vertrek ik er ook zodra ik een plekje heb :j Het is duidelijk dat na vele discussies het niet echt op te lossen valt, de eigenaar is ook geen paardenmens en houd niet van drama. (wie wel, eigenlijk :') )

Maar tot dan, eventjes zwemmen dus :P En alles proberen op slot te houden. Hopelijk gebeurt er gewoon niks met mijn paarden in die tijd...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:57

Polly schreef:
Ik vind dat je wel heel erg overtuigd bent van je eigen gelijk, ik lees nergens harde bewijzen als ik eerlijk ben.
Pak een paar haken van haar kast, bouw een slot op je kast en ga met de staleigenaar in gesprek over de hoeveelheid voer.

Edit : flipper11 verwoord het ook goed

Ik heb dat gevoel toch ook een beetje.Kan je het voer niet klaar zetten in emmertjes Hoeft niemand wat te pakken en krijgt ieder paard het juiste.Koop bv een blauwe voor de shet en een rode voor het paard.

Zorg gewoon dat je een voorraadje haken heb liggen of vul gewoon je eigen slowfeeders en verder heb je zo een nieuw slot op je kast gezet vijs er 2 ogen in en een hangslot er op.En probeer zo weinig mogelijk op haar te reageren of in te gaan,zulke mensen kosten je energie en je plezier in paarden.

senna21

Berichten: 11749
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:00

Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar in je boosheid ga je dit niet oplossen.
Anderen beschuldigen helpt ook niet in het vinden van een oplossing.
Los het probleem zoveel mogelijk zelf op. Doe niet mee aan het speculeren.
Een slot op je deur is niet zo'n kunst, begrijp ik uit je woorden. ga dan niet wachten op 'handige harry'.
Meningsverschillen uitvechten via de App en via-via gesprekjes is geen goed idee.
Je hebt geen regie over anderen, maar wel over je eigen gedrag en gedachten.
Succes. Ik hoop dat je snel een andere stal vindt.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:01

Ik mis hier vooral een pensionhouder die zich misschien eens als pensionhouder op moet gaan stellen.

Van ongelijke regels en privileges krijgt je altijd gezeur. Dat is denk ik het grootste probleem.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 12:07

beatje schreef:
Polly schreef:
Ik vind dat je wel heel erg overtuigd bent van je eigen gelijk, ik lees nergens harde bewijzen als ik eerlijk ben.
Pak een paar haken van haar kast, bouw een slot op je kast en ga met de staleigenaar in gesprek over de hoeveelheid voer.

Edit : flipper11 verwoord het ook goed

Ik heb dat gevoel toch ook een beetje.Kan je het voer niet klaar zetten in emmertjes Hoeft niemand wat te pakken en krijgt ieder paard het juiste.Koop bv een blauwe voor de shet en een rode voor het paard.

Zorg gewoon dat je een voorraadje haken heb liggen of vul gewoon je eigen slowfeeders en verder heb je zo een nieuw slot op je kast gezet vijs er 2 ogen in en een hangslot er op.En probeer zo weinig mogelijk op haar te reageren of in te gaan,zulke mensen kosten je energie en je plezier in paarden.


Feit :') Een tijd geleden heb ik haar al van mijn voederschema afgehaald, zodat ik alles zelf doe, kan er ook niet mee gefoefeld worden, zo hebben ze ook al sinds ik er sta hun eigen emmers :j Ik vul ook al maanden mijn eigen slowfeeders. Daarom was het vreemd dat opeens die stomme haakjes verdwenen waren. Het is zoiets onnozels, maar na al de rest is dat gewoon idioot :')


Snorlex schreef:
Ik mis hier vooral een pensionhouder die zich misschien eens als pensionhouder op moet gaan stellen.

Van ongelijke regels en privileges krijgt je altijd gezeur. Dat is denk ik het grootste probleem.


Dat is inderdaad zo. Hij is ook gewoon altijd afwezig, of mengt zich niet.


senna21 schreef:
Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar in je boosheid ga je dit niet oplossen.
Anderen beschuldigen helpt ook niet in het vinden van een oplossing.
Los het probleem zoveel mogelijk zelf op. Doe niet mee aan het speculeren.
Een slot op je deur is niet zo'n kunst, begrijp ik uit je woorden. ga dan niet wachten op 'handige harry'.
Meningsverschillen uitvechten via de App en via-via gesprekjes is geen goed idee.
Je hebt geen regie over anderen, maar wel over je eigen gedrag en gedachten.
Succes. Ik hoop dat je snel een andere stal vindt.


Dankjewel! Ik vecht ook niets uit op whatsapp, ik vroeg gewoon om de spullen terug te leggen waar ze hoorden, ik ben er ook gewoon niet boos over ofzo, misschien komt het zo over, maar het is gewoon een stom incident. Gemakkelijk op te lossen met die spulletjes terug te leggen, en klaar. :)

Ik vraag ook niets aan andere klanten, de andere kwam zelf met die informatie. Ik speculeer niet, ik heb voor mijn mank paard/mijn bijeengesmeten paarden/mijn verwond paard/mijn mager paard/spullen die verdwijnen ook gewoon bewijs hoor :')

Nogmaals, het was vooral voor tips in deze situatie, ik ga zelf ook geen ruzie zoeken, dat heeft geen nut, vooral niet bij haar. :j Ik ziet hier volkomen kalm achter mijn scherm en bij de paarden hoor, het lijkt hier precies of ik kook van woede :') Ik ben het gewoon zat dat ik altijd moet gaan zoeken achter gerief of mijn paarden weer iets voorhebben. Niet van "Dat dom wicht", maar "Pfff, dit is vermoeiend, ik heb hier geen energie voor." ;) Om dat toch even op te klaren. Emoties komen slecht over op een beeldscherm.

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:12

Pensionhouder moet je blijkbaar niet op rekenen. Kan je zelf zorgen voor een deur voor je zadelhok die je met een ferm slot kan dichtdoen zodat er niemand nog in kan?
Ben je afhankelijk van haar voor de verzorging van je paarden? Anders zou ik ook een slot op de weide van je paarden hangen zodat er gewoon niemand nog in of uit kan. Bij voorkeur met de stroom er zo boven / op dat ze er ook niet kan overklimmen (handvaten in een kastje geleiden waar ook een slot op zit?)

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Stalgenoot met borderline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 12:18

Duhelo, Yes! Ik ga er over een paar dagen met mijn vader heen zodat de poort recht komt te hangen en ik hem dicht kan doen met een hangslotje op :j Ik ben niet afhankelijk van haar, maar "mijn" weide grenst aan de weide waar zij voor de paarden zorgt. De poorten van de weides zijn ook gewoon stroomdraden met handvaten aan, en de elektriciteit is gemakkelijk af te zetten, natuurlijk. Op de helft van mijn weide staat zelfs geen stroom, omdat dat stuk nog niet heromheind is geweest en door die draad geen stroom kan lopen. Alle weides zijn aan elkaar verbonden, dus als een weide geen stroom heeft, heeft de rest ook geen stroom.

Die handvaten in een kastje is ook een idee! :j

Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Re: Stalgenoot met borderline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:26

Ik zou inderdaad en slotje doen en met de staleigenaar maar begrijp dat dat inderdaad lastig is. Lijkt me heel naar om op een stal te staan waar je het niet zo naar je zin hebt! Op welke basis sta jij als je niet volpension staat?


Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:30

Ik zou inderdaad echt naar een andere plek gaan zoeken, want of je verdenkingen kloppen of niet, je voelt je er niet goed en je hebt het idee dat het ook niet ideaal is voor je paarden. Ik weet dat het moeilijk kan zijn buiten plekjes te vinden voor je paard, maar er zijn een aantal hele goede facebookgroepen, waar bijna altijd wel iemand een plek weet als je ernaar vraagt. Succes!

pien_2010

Berichten: 42817
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:35

Vertrekken dus vind ik een goed advies!
Jij en je paard worden en zijn hier niet gelukkig.

Ik vind het wel stevig dat je jouw stalgenoot hier als een borderliner wegzet, waarbij het borderline als een scheldwoord klinkt en niet een psychiatrische storing die heel ernstig is voor de persoon zelf en de nabije omgeving en soms lastig kan zijn voor de verdere omgeving.

Ik merk dat ik als ex-hulpverlener, dit echt niet prettig vind over komen. Een bordeline storing vaststellen is niet eens zo simpel en voorbehouden aan psychiaters.

Begrijp me goed, jouw hele situatie vind ik zeer vervelend voor je en het is duidelijk dat dit daar niet opgelost gaat worden. Dus wegwezen zsm is in mijn ogen het enige haalbare advies om weer plezier in je sport en je paard te krijgen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, gillian, Mark0919, saphire en 33 bezoekers