Verhuizen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:54

Wat jammer dat je gevoel niet meer zo goed is door deze zaken, ik kan me dat goed voorstellen.

Overigens terwijl ik je verhaal zo lees, herken ik de ergernissen van de staleigenaresse wel heel goed want zulke dingen zeg ik letterlijk ook over de Fjord die met Rena samen achter ons huis staat, en van het gezin van mijn neef is. Met alle respect is dat ook gewoon een lomp, log ding met lompe platpoten die de hele boel verrot ploegen en dat schijt en pist waar die maar staat, sneller dingen kapot of vies maakt, al-tijd zo log in de weg staat te staan en niet even opkrast als je er aan komt met de kruiwagen en meer van dat soort irritante dingen vergeleken met mijn paardje dat veel makkelijker en netter is wat onderhouds-dingetjes betreft. (die heeft uiteraard weer andere zwakke punten :P )

Het enige verschil is: eigenaar van dat beestje is het volledig met me eens dat het een lomp ding is :+
Maar moraal van het verhaal: misschien heeft ze wel een beetje gelijk in wat ze zegt? Dan kan je je best gaan ergeren aan zo'n dier en heeft ze misschien niet zo goed in de gaten dat ze zo negatief doet, en de positieve kanten wat weinig benoemt tov de mindere dingen ;)

Maar goed.

Sowieso is het wel handig als je even op gewoon vriendschappelijke, begripvolle toon aan haar vraagt van hee, vind je het nog wel goed dat *naam paard* hier bij jullie staat? Je lijkt het niet meer zo fijn te vinden. Als je liever hebt dat ik een ander plekje zoek dan kan je het gewoon zeggen hè. Of zijn er dingen die je liever anders wilt zien, hoe kunnen we het leuker voor je maken? :)

En dan niet op een botte of boze toon, maar gewoon heel begripvol want het kan en mag best zo zijn dat je het niet leuk meer vindt.

Maar gezien wat je allemaal voor hen doet en hoe je het verder omschrijft wat ze zegt / zeggen neem ik aan dat ze graag willen dat je blijft. Maar dan is zo'n gesprek zeker goed zodat je even duidelijk krijgt wat ze nu eigenlijk wil, of ze wil dat er dingen veranderen of gewoon...wat het probleem nu eigenlijk is en wat jij / jullie daar aan kunnen doen :)


pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:07

Ach ze hoeven niet op je neer te kijken toch? Ieder zijn keuze :j

Als ze zegt "ja hoor waarom denk je dat?" dan zou ik gewoon zeggen van nou het valt me op dat je wat meer moppert dan voorheen en ik wil niet dat je je aan ons ergert, het moet wel voor iedereen leuk blijven :) Zijn er soms dingen die je graag anders wilt zien...?

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:55

Ach, wij zijn gewoon eerlijk naar elkaar toe over onze paarden en de rest, en dat werkt al jaren prima :j
Het zou een stuk vervelender zijn als we nooit even zouden mogen ventileren over elkaars paard dat irritant doet :P

Maar daarom zeg ik ook: als je alleen maar moppert over de mindere dingen, dan komt het heel wat rotter over dan als je ook regelmatig de positieve dingen benoemt. Want die heeft elk paard natuurlijk ook. En daarom zeg ik dat ook regelmatig...over die logge platpoot ;)

En het kan dus prima zijn dat de stal eigenaresse het niet zo in de gaten heeft dat ze meer moppert over de minder leuke dingen, dan dat ze zich positief uit over de dingen die ze wel heel fijn vindt.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:50

Ook dat kan ik me goed voorstellen. Hier hebben we ook geen harde afspraken over wie / wat / wanneer doet. Enige afspraak die we hebben is dat we allebei een bepaald bedrag per maand in de "spaarpot" van de ponies leggen, waar we alles van betalen.

We weten en zien allebei welk werk er gedaan moet worden, en zo af en toe gooien we een balletje op van zullen we dit of dat kopen / doen / maken / ik ga op vakantie / enz. En eigenlijk gaat dat al heel wat jaren goed.

Wij huren de wei, stal en voorzieningen zijn van ons dus puntje bij paaltje zijn wij de baas. Maar op dat punt zijn we gelukkig nooit terechtgekomen. We zorgen gewoon samen voor de ponies en het hele spul. De ene keer doet de 1 wat meer, de andere keer de ander.

Het zou voor ons in ieder geval niet goed werken als we alles vast zouden leggen want je hebt niet altijd evenveel tijd en veel dingen kan je best een dagje of weekje overslaan.

Kan me ook goed voorstellen dat ze geen geld willen hebben maar het fijner vinden dat TS een helpende hand biedt want dat is natuurlijk ook goud waard als je het werk een beetje kan verdelen :j

En als je geld krijgt voor "pension" dan krijg je sneller de situatie dat er bepaalde verwachtingen en eisen komen, zo van "ik betaal ervoor dus ik moet dit & dat krijgen" en kan me voorstellen dat ze dat niet willen.

Dat is hier eigenlijk ook de insteek: zij zijn absoluut niet onze pensionklanten, maar we leggen samen geld in de spaarpot en doen samen de verzorging. Dat lijkt misschien hetzelfde (want ze betalen voor dit plekje) maar het voelt toch veel prettiger :j

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:07

Maarja, zo'n overeenkomst dat wil de staleigenaresse niet, dus die optie is er niet :)

Ze wil geen stallen verhuren. Ze wil gewoon een wederzijdse vriendendienst. En ik snap dat wel.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-09-18 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:10

Daarom TS, gewoon even vragen of ze misschien liever dingen anders zou willen omdat je het idee hebt dat ze wat mopperig is de laatste tijd en je je daar zorgen over maakt of het aan jou ligt :)

Als je dat gewoon op vriendschappelijk toon vraagt, zonder boosheid of oordeel in je stem, dan kan in principe niemand daar over vallen. Zou je denken :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ik_is_Ik, JJ4 en 82 bezoekers