Regels en ervaringen rondom accommodatiegebruik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanald
Berichten: 115
Geregistreerd: 03-05-07

Regels en ervaringen rondom accommodatiegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 19:16

Sinds 3 jaar maak ik gebruik van accommodatie bij een grote pensionstal tegenover de boerderij waar mijn paard staat. Sinds enkele maanden is er veel verwarring ontstaan over de regels. Regels die ik overigens nooit zwart op wit heb gekregen.

Drie jaar geleden ben ik gebruik gaan maken van de accommodatie waarbij ik dagelijks met mijn paard daar heen ga om te rijden of longeren. Ook mag er 1 bijrijdster met mijn paard gebruik maken van de accommodatie. Deze regels lijken mij nog redelijk. Echter gaan er geruchten dat elke combinatie het accommodatiegebruik moet gaan betalen. Dus om mijn paard daar dagelijks te kunnen rijden zouden ik, en mijn bijrijdsters allemaal de volle mep moeten betalen. Terwijl het paard er maar 1 x per dag komt voor max 1 uur. Dat is dus 3 x vangen terwijl het paard toch echt maar 1 x per dag een uurtje komt rijden/longeren en niet 3 x met een verschillende ruiter op 1 dag.

Ik zou graag willen weten hoe de regels bij andere pensionstallen/maneges zijn voor het gebruik maken van accommodatie voor ruiters van buitenaf.



Tanald
Berichten: 115
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Regels en ervaringen rondom accommodatiegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 14:30

Dank voor de reacties.

Voor alle duidelijkheid: ik betaal per half jaar 360,- euro om elke dag gebruik te mogen maken van accommodatie. ik mag dan zelf met mijn paard gebruik maken van de accommodatie en 1 bijrijder. Dit gaat tot nu toe prima, en heb ik vrede mee. Ik vroeg me enkel af hoe het elders geregeld was omdat er sprake zou zijn dat de bijrijder nu ook 360,- per half jaar moet gaan betalen. In mijn ogen is dat dubbel geld ontvangen terwijl de belasting op de accommodatie hetzelfde blijft, namelijk maximaal 1 uur per dag. Dat vind ik wat buitensporig veel worden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 20 bezoekers