Hoe bereid jij je voor op de hooicrisis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 19:53

Wij hadden vorig jaar een topjaar. En ik was van de winter te lui om die balen op marktplaats te zetten. Gelukkig maar.... :Y) Dus nu voeren we daar lekker op door en met de baaltjes van dit jaar erbij en weidegang gaan we het wel redden, denk ik.



Anoniem

Re: Hoe bereid jij je voor op de hooicrisis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:17

Wij gaan er nog een snit afhalen. Zal wel meer als kuil dan als voordroog de folie in gaan, maar het zij zo. Erop laten staan is ook zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:58

Lusitana schreef:
Portugal kwam een paar leer voorbij en dus wil ik me er wel even mee bemoeien.
We voeren hier ook gewoon hooi.
Er wordt hier niet in de winter gehooid, maar gewoon in het vroege voorjaar. Gewoonlijk maar 1 snee. We hebben zomers in het zuiden haast geen gras, alles verdort, maar het midden en noorden blijven gewoon het hele jaar door groen want daar regent het net zo veel als in Nederland, alleen anders verdeeld.
Het meeste hooi is van ongecultiveerd gras en grover. Wat je in Nederland uit natuurgebieden haalt, zeg maar. Met diverse langstengelige grassoorten en veel kruiden.
Er wordt ook wel stro gevoerd.


Leuk om te lezen. Vroeg me al af hoe dat in de meer mediterrane landen ging. Ben benieuwd hoe onze toekomst eruit ziet in dat opzicht. Zouden wij ook drogere en hetere zomers krijgen? Of toch anders? En hoe zorgen we dan voor voldoende en kwalitatief goed ruwvoer?

Manlief is nu aan het schudden. Het gaat niet eens heel slecht qua drogen. Woensdag komen ze persen. Ronde midibalen. Onze loonwerker heeft een nieuwe pers, dus ik ben benieuwd.

Anoniem

Re: Hoe bereid jij je voor op de hooicrisis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:08

Gisteren balen geperst, maar het viel me nog tegen wat eraf kwam.... Maar goed, je kunt het maar binnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:01

Popstra schreef:
Olikea schreef:

Ik rol ze dan helemaal uit op zolder. Dan blijft het goed.
En tegen hooi knoeien kun je een slowfeeder net gebruiken.

Dus jij sleept een zware baal BESCHIMMELDE kuil helemaal naar zolder Om hem vervolgens daar uit te spreiden :') :')


Zou ze ook kunnen bedoelen dat ze dat doet vóórdat het beschimmeld is? Ze schrijft niet voor niets ‘dan blijft het goed’, lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:36

PPPeet schreef:
Ik zag vanavond bij elkaar geharkt gras liggen maar daar hadden ze stro over heen gedaan waardoor het gras gemengd met stro in de baal komt. Nog nooit eerder gezien.....


Dat heb ik 30 jaar geleden al gezien. Strooi noemden we dat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Liiesjjj, lina1998, maaaikkee, Rainer en 114 bezoekers