Kosten transport fourage?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Kosten transport fourage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 00:28

Ik ben even benieuwd wat jullie betalen qua transportkosten aan je leverancier?
Voor levering van hooi op stal dus.
Dus de verkoper laad je bestelling, rijdt naar jouw locatie en lost daar (met jouw hulp).

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 05:34

10 euro, als hij het in 1 keer mee kan nemen. Volgens mij kan hij 50 balen in 1 keer rijden en ik heb er eigenlijk altijd 25. Ik weet trouwens niet of er een maximale afstand is, loonwerker woont minder dan 5 km bij mijn paardjes vandaan. Hij (en/of zijn vriendin) laadt de boel op, rijdt naar mij en samen stapelen we bij mij de baaltjes op de klamp. Het is iemand die zich heeft toegelegd op kleine gebruikers, mensen met 2 of 3 paardjes (of ezels, schapen, alpaca's e.d.)

Op mijn vorige wei betaalde ik niks voor het brengen, ik had hooi van de boer om de hoek (letterlijk om de hoek, ik fietste er langs als ik naar de paarden ging) en hij vond dat zo dichtbij dat hij er niks voor vroeg. Mensen die wat verder stonden met paarden moesten er wel voor betalen. Zijn dochter, die later een pony kreeg, kwam af en toe bij mij op stal, en ik bij dat gezin thuis. Heb ze ook wel eens geholpen toen die pony koliek kreeg enzo. Ze waren mijn buren, waar ik toevallig dan hooi van had. Met de loonwerker waar ik nu hooi van heb is er alleen een zakelijke verstandhouding, het is zijn broodwinning.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:04

Een loonbedrijf rekent uurloon van de chauffeur of verwerkt de kosten in de verkoopprijs van de balen.

Anderen rekenen bijvoorbeeld de reiskosten met een kilometerprijs, weer anderen kilometerprijs en tijd.

Dat verschilt heel erg. De afstand maakt uit, of het een paar baaltjes zijn of een volle vrachtwagen/grote kar...
Of het op een route gaat met meer klanten of dat ze er appart voor moeten rijden. Vraag prijzen op en vergelijk... Kijk naar totaalprijs ruwvoer plus vrachtkosten.

cowgirlsam

Berichten: 107
Geregistreerd: 30-06-08
Woonplaats: waalwijk

Re: Kosten transport fourage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:27

Wij hebben laatst de loonwerker onze balen voordroog laten vervoeren van a naar b, deze rekent inderdaad gewoon een uurloon. Wij waren hiervoor 90 euro kwijt, was wel ook een half uur rijden met de trekker. Beter is om direct van het land wat in te kopen dan zit je niet me5 vervoerskosten, dat doen wij volgend jaar.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Kosten transport fourage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 10:12

Ik heb nu hooi besteld (50 kleine balen) bij iemand 1 dorp verder en die vraagt hetzelfde bedrag als mijn andere fourageur die van 20 km verder komt en die gerust 5 balen van 350 kg met de hand helpt verslepen.
Beide vragen 50 euro.
Leek mij bij de fourageur van 1 dorp verder dus niet geheel terecht gezien het verschil in afstand en ook niet qua tijd en moeite.
Als ik het hier zo lees is het dat ook niet dus ik denk dat ik ga afdingen.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Kosten transport fourage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:22

Ik betaal per klein baaltje 25 cent en voor een 350kg baal 10 euro per baal. Hij moet daarvoor ongeveer 15 km rijden.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Kosten transport fourage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:28

Mijn hooi werd met 9 balen tegelijk vervoerd. Meer pastte niet op de aanhager.
Hij moest 17 km rijden en ik betaalde 30 euro voor het te laten bezorgen.

Mijn stro boer kwam van een paar km verderop. Hij kwam met de trekker met 2 a 3 balen en rekende een 10tje.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Kosten transport fourage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:34

Wij betalen €55 per uur bij de loonwerker.

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:30

BarbaLala schreef:
Ik heb nu hooi besteld (50 kleine balen) bij iemand 1 dorp verder en die vraagt hetzelfde bedrag als mijn andere fourageur die van 20 km verder komt en die gerust 5 balen van 350 kg met de hand helpt verslepen.
Beide vragen 50 euro.
Leek mij bij de fourageur van 1 dorp verder dus niet geheel terecht gezien het verschil in afstand en ook niet qua tijd en moeite.
Als ik het hier zo lees is het dat ook niet dus ik denk dat ik ga afdingen.


Die 5 grote balen worden er waarschijnlijk met de knijper zo opgezet. De 50 baaltjes, zijn die gebundeld, of moet hij ze alle 50 los laden?

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:34

De mijne heeft 35 minuten enkele reis, laad ze zelf en hier op locatie rollen we ze samen handmatig op de plek. Als ik minimaal 16 midibalen afneem rekent hij geen transportkosten. Hij komt dus gewoon eens per 2 maanden leveren en doet dat inmiddels al zo'n 2 jaar.
Hele fijne kwaliteit voor echt keurige prijzen. :j