Kosten transport fourage?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 04:34

10 euro, als hij het in 1 keer mee kan nemen. Volgens mij kan hij 50 balen in 1 keer rijden en ik heb er eigenlijk altijd 25. Ik weet trouwens niet of er een maximale afstand is, loonwerker woont minder dan 5 km bij mijn paardjes vandaan. Hij (en/of zijn vriendin) laadt de boel op, rijdt naar mij en samen stapelen we bij mij de baaltjes op de klamp. Het is iemand die zich heeft toegelegd op kleine gebruikers, mensen met 2 of 3 paardjes (of ezels, schapen, alpaca's e.d.)

Op mijn vorige wei betaalde ik niks voor het brengen, ik had hooi van de boer om de hoek (letterlijk om de hoek, ik fietste er langs als ik naar de paarden ging) en hij vond dat zo dichtbij dat hij er niks voor vroeg. Mensen die wat verder stonden met paarden moesten er wel voor betalen. Zijn dochter, die later een pony kreeg, kwam af en toe bij mij op stal, en ik bij dat gezin thuis. Heb ze ook wel eens geholpen toen die pony koliek kreeg enzo. Ze waren mijn buren, waar ik toevallig dan hooi van had. Met de loonwerker waar ik nu hooi van heb is er alleen een zakelijke verstandhouding, het is zijn broodwinning.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie