Verveling op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 17:28

Hoi! Heeft iemand ideeën wat ik kan maken om verveling op stal tegen te gaan? Het liefst gratis hihi


Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 20:15

Vjestagirl schreef:
Lianne_xxx schreef:
Hoi! Heeft iemand ideeën wat ik kan maken om verveling op stal tegen te gaan? Het liefst gratis hihi


Meer buiten zetten met soortgenoten. Kost niets, en gaat absoluut verveling tegen


Ze kunnen niet vaak op de wei want ze zijn beetje te dik

Paardenfan25 schreef:
Idd meer buiten zetten. Of grotere stal met vriendje erbij.
Genoeg ruwvoer om te kunnen knabbelen.

Hoe merk je dat hij zich verveelt?


K merk het niet perse, maar ben bang dat hij zich verveelt

edith2 schreef:
Is er een reden dat je/het paard momenteel veel op stal staat?


Hij is beetje te dik haha
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-08-18 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd met de wijzig knop

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 20:17

Paardenfan25 schreef:
Idd meer buiten zetten. Of grotere stal met vriendje erbij.
Genoeg ruwvoer om te kunnen knabbelen.

Hoe merk je dat hij zich verveelt?


Zn vriendje staat stal ernaast, kunnen elkaar zien enzo door een gat in de muur

Sunnda schreef:
Dan zet je hem op de paddock ;)


Doe ik ook maar snachts en s'avonds staat hij op stal
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-08-18 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd met de wijzig knop

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 20:20

Mizora schreef:
Hoe staat hij op het moment exact gehuisvest? Bodembedekking, ruwvoer, krachtvoer, tijd buiten de stal En dan bij vrije beweging: hoe groot is het oppervlakte en staat hij dan alleen of met anderen;
bij aan de hand: wat doe je dan: poetsen, wandelen, kunstjes oefenen, echt trainen aan de hand of aan de longe (en hoelang stap/draf/galop);
bij trainen onder de man: hoe lang per keer, hoe vaak per week en hoelang stap, draf en galop, verder nog verzwarende dingen?

Hoe oud is hij (of zij?) en wat voor ras is het?
Is er een medische probleem?


Ps. kleine tip: zet geen hihi achter je berichten, het doet klinken alsof je het eigenlijk niet serieus meent.


Bedankt voor je tip :)

Het is een Welsh A pony, en staat aan huis met een ezel vriendje. Ik doe eigenlijk alles met hem aan de hand. (Vd, vrijspringen, grondwerk noem maar op) ze hebben een paddock, wei (kunnen ze niet vaak op want ze zijn wat te dik) en dus allebei een stal. Maar ze staan naast elkaar in de stal met een gat in de muur zodat ze elkaar kunnen zien enzo

KellyR schreef:
Hoe lang staat hij uiteindelijk binnen?
Heb je al aan een slowfeeder gedacht? Dan blijft hij wat langer bezig met zijn eten.
Een jollybal, die is niet gratis maar kunnen ze wel mee spelen.
Tientallen, wel oppassen dat hij zich er niet aan kan bezeren in stal.

Een stal genootje stopt altijd een wortel in het ophangingsgat van de lolly bal. Deze blijft dan vast zitten en daar is hij meestal een tijd mee bezig.


Verschilt vaak. Soms staat hij langer binnen dan normaal. Maar eigenlijk hele avond en de nacht tot sochtends 10 uur ong.

Bedankt!

Sunnda schreef:
Hoelang zijn dan de feitelijke uren dat hij buiten komt?


Precies aantal uren weet k niet, maar meestal gewoon de ochtend en hele middag

Ik hoef trouwens geen tips over de wei en paddock enzo, ik weet echt wel wat ik doe en wat het beste is voor mijn pony ;)

Wat ik hier vooral probeer te bereiken is om ideeën te krijgen om speeltjes zeg maar zelf te maken
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-08-18 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 20:27

Sunnda schreef:
Dat is niet veel.
Ik begrijp dat ze aan huis staan?
Waarom niet de deuren van de stallen naar de paddock openlaten?
Dan kunnen ze zelf beslissen of ze buiten of binnen willen staan.
Het hek naar de wei kan dan open als je dat zelf wilt. :)


Bedankt voor de tip :) maar dit topic draait nu vooral even om speeltjes voor in stal aangezien in de winter ze ook niet 24/7 buiten kunnen want daar kunnen ezels niet tegen aangezien ze een bepaald stofje niet hebben in de huid

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 20:42

KellyR schreef:
Ezels kunnen niet tegen regen, wel tegen kou;)

Je vraagt om oplossingen tegen verveling, dit zijn een paar hele goede. Vooral als je ze zelf aan huis hebt staan.
Als ze naar buiten kunnen vervelen ze zich ook niet.

Daarbij geef ik net tips van bijvoorbeeld een slowfeeder.

Als je van de stal geen uitloop wil maken kan je ook kijken of je ze pas om 8 uur naar binnen kan halen.
Of kijk of je het tussenschot van de stal weg kan halen.
Dan staan ze gezellig samen.



Tussen de stallen is t beton ;) en samen in 1 stal vind de pony leuk maar de ezel niet. Want de pony eet liever al t eten zelf op en dan krijgt de ezel niets. Mijn pony is onwijs lief maar kan aardig fel zijn.

Dus daarom 24/7 buiten en de stallen oplaten is geen oplossing aangezien de ezel dan vrij weinig te eten krijgt

Mensen, mijn pony heeft genoeg beweging, heeft een super grote stal, groter dan al die stallen op maneges en pension stallen.

Mijn vraag is of jullie ideeën hebben voor speeltjes te maken. En niet om helpen beslissen hoelang ze buiten en binnen staan.

Ze staan soms heel lang buiten en soms wat korter,maar beweging hebben ze genoeg
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-08-18 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd


Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 20:53

Amber_anne schreef:
De stal zal altijd saai zijn voor een pony omdat ze alleen opgesloten staan in een kleine ruimte. Een een lagere muur tussen de stallen helpt dan kunnen ze elkaar zien en aanraken. Maar 2 voerplekken met slowfeeders lost ook je probleem met eten op en dan ook je stal probleem.


Ze kunnen elkaar zien en aanraken.
Als ik 2 hooinetten ophangt werkt dat niet want mijn pony trapt dan alsnog omdat hij t allebei zelf wilt ;)

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 21:55

Hilary schreef:
Over het algemeen werken die speeltjes ook niet echt, want ze voldoen niet aan de basisbehoefte van een paard. Een hond gaat in de weer met speeltjes omdat dat het jachtinstinct aanspreekt. Een paard heeft geen jachtinstinct, dus kun je met speeltjes ook een stuk minder. Een speeltje moet iets lekkers opleveren om verveling tegen te gaan, maar als je pony wat te dik is, heeft iets met voer dus geen zin.

Anderen geven uitstekende tips om verveling tegen te gaan: deuren van de stallen open zodat ze naar buiten (en naar binnen) kunnen wanneer ze dat zelf willen. Hooi voeren in slowfeeders, zodat ze langer over hun hooi doen. Met wat creativiteit, aanhangernetten van de Action en een klos touw kom je een heel eind. Op pinterest zijn ook andere leuke slowfeeders te vinden, bijvoorbeeld een klein tonnetje met gaten aan een touw ophangen en hooi in het tonnetje doen. Door het slingeren kost het moeite om het hooi te pakken.
Je zou ook bijv. wilgentakken kunnen geven, deze worden door onze pony's vaak helemaal van blaadjes, zijtakjes en bast ontdaan.


Dankjewel!

Maar blijkbaar denkt iedereen hier dat mijn pony de hele dag op stal staat,maar hij staat alleen s'avonds en snachts op stal. En snachts wil ik ze gewoon in stal hebben dus geen deuren dicht.

Bedankt voor je tips!

NRJ schreef:
Je hebt bijvoorbeeld een hay play ball, hier kun je ca. 3 kg hooi in doen. Of een voerbal, zodat de pony langer bezig is met zijn eten.
Maar ik denk niet dat je dit echt zelf kunt maken...
Toen het zo warm was heb ik wel iets leuks gezien. Ijslollies voor paarden :D met fruit. Deze waren wel zelf gemaakt.
Wilgentakken zijn inderdaad ook een goed idee!


Haha ja ik had ook paarden ijsjes gemaakt haha
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-08-18 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 21:59

Amber_anne schreef:
Ik denk helemaal niet dat ze de hele dag binnen staan maar wel iig de helft van de dag. Een speeltje is niet een permanente oplossing voor dit probleem want uiteindelijk is die daar ook klaar mee. Ik denk dat veel mensen je hier tips geven voor permanente oplossingen en niet tijdelijke, die jij blijkbaar wel wilt

Delphi schreef:
Je kunt zo'n hayplay kopen. Dat is zo'n bal met gaten waar hooi in kan. Of hooi uit een slowfeeder geven zodat hij langer bezig is met eten. Stro op de bodem om lekker op te knabbelen. Een speelbal en verder houdt het een beetje op vrees ik.

Je wilt geen tips over de huisvesting en ik vind het jammer dat je daar niet voor open staat. Een uitloop naar buiten betekend niet altijd op de wei … dus eten …. dus een dikker paard.

Ik zou er voor kiezen om een inloopstal te maken zodat ze zelf kunnen kiezen. Dan krijgt je pony automatisch meer beweging. Voerprobleem kun je aanpakken door er voor te kiezen om 3 of 4 voerplaatsen met hooi te maken. En dan proberen die plaatsen zo ver mogelijk uit elkaar te zetten. Dan heeft de ezel altijd ergens de kans om te eten.

Andere optie is om aan beide stallen een uitloop naar buiten te maken en die uitlopen van elkaar te scheiden. Dan hebben ze nog meer ruimte, kunnen lekker buiten rondkijken en elkaar zien, maar ze kunnen niet bij elkaar. Als je dan bij beide zowel buiten als binnen een hooinet hangt bewegen ze meer dan alleen op stal.
Je zou dan in de uitloop zand kunnen storten. Dan kunnen ze ook lekker liggen en rollen in het zand. Of gewoon een deel van de paddock hiervoor gebruiken als dat mogelijk is.

Zelf heb ik twee shetlanders die zich echt vervelen als ze op stal moeten. Met oud en nieuw staan ze op stal. Ik zorg dan voor lekker veel ruwvoer en daarbij staan ze samen. Normaal kunnen ze 24/7 naar buiten en de inloopstal in. Ik voer op 4 plaatsen hooi om ze in beweging te houden. Ze mogen maar een uur per dag de wei op of ik maak gebruik van strookbegrazing.
Verder lopen ze op een breed zandpad rondom de wei. Een paddock Paradise. Een erg leuke manier om je pony's aan huis te houden vind ik!



Dankjewel! Ja mijn stallen kunnen gewoon openstaan aangezien ze vastzitten aan de paddock. Maar ze staan alleen s'avonds en snachts op stal verder niet. En snachts wil ik ze gewoon binnen hebben

Amber_anne schreef:
Ik denk helemaal niet dat ze de hele dag binnen staan maar wel iig de helft van de dag. Een speeltje is niet een permanente oplossing voor dit probleem want uiteindelijk is die daar ook klaar mee. Ik denk dat veel mensen je hier tips geven voor permanente oplossingen en niet tijdelijke, die jij blijkbaar wel wilt



Ze staan minder dan de helft van de dag op stal. Het valt hartstikke mee met hoelang ze binnenstaan, op een manege etc staan die paarden heel wat langer binnen in een veel kleinere stal.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-08-18 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 22:26

Bellatrix schreef:
Ben ik de enige die een ezel en paard eigenlijk niet samen vind gaan? :o Het is niet hetzelfde soort dier dus spreekt het niet dezelfde taal. Ze kunnen wel samen maar dan 2 van elk. Toch?
Sorry als je dit soort berichten niet wil maar ik wilde het even kwijt.

Denk idd dat het lastig wordt om iets te vinden wat verveling op stal tegen gaat...behalve dan de al genoemde opties die jij niets vindt...


Het zijn de beste vriendjes ;)

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 22:28

GamblersCup schreef:
Bellatrix schreef:
Ben ik de enige die een ezel en paard eigenlijk niet samen vind gaan? :o Het is niet hetzelfde soort dier dus spreekt het niet dezelfde taal. Ze kunnen wel samen maar dan 2 van elk. Toch?
Sorry als je dit soort berichten niet wil maar ik wilde het even kwijt.

Denk idd dat het lastig wordt om iets te vinden wat verveling op stal tegen gaat...behalve dan de al genoemde opties die jij niets vindt...

Ik ben het met je eens. Maar ik ga verder geen tips tegen verveling geven, ts moet eerst maar eens zorgen dat beide beestjes een beter leven krijgen. Dan is er geen verveling. Een ezel is GEEN goed maatje voor een pony en andersom ook niet. Als er meerdere per diersoort zijn kan het prima samen. Maar ik word alweer laaiend als ik de berichten van ts lees, dus ik stop met reageren. Ik zou alleen willen dat mensen eens na gingen denken, als het om het welzijn van hun dieren gaat.


Als je ziet hoeveel ze van elkaar houden zeg je dit niet. Je raakt me best wel dat je zegt dat ik ze dus verwaarloos.ik heb me pony gered waar hij eerst verwaarloosd vanaf zijn geboorte. Hij heeft een prima leven en m'n ezel heeft het ook hartstikke naar zijn zin.

Dit raakt me serieus

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 23:22

Mloes schreef:
Nou nou, vind de reacties wel wat overtrokken. Ja, ik ben ook voorstander voor 24/7 buiten maar ochtend en middag buiten en 's nachts op stal is nou ook weer niet echt mishandeling te noemen..

@TS: als je googlet op 'speeltjes paard' vind je misschien leuke ideetjes! Zo'n bal waad wortels uit steken, of waar brokjes uitvallen bijvoorbeeld. Sowieso is een slowfeeder (en dan echt slow) misschien een goed idee (mocht je dat nog niet hebben).


Heel erg bedankt! Iemand die t snapt haha ;)

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Re: Verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 23:24

Mensen, 1. Ze staan niet lang op stal. 2 ze zien er hartstikke goed uit. 3. Ze kunnen prima samen. Je ziet het super veel en in allerlei verzorgings boeken enz. staat ook dat het prima kan. Als je met me wil praten kan je een dm sturen naar t insta account @x_horsedonkey_x en dan zie je ook dat ze hartstikke gelukkig zijn.

Fijne avond allemaal!

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 09:35

ikke083 schreef:
Ik ben het met je eens dat er paarden zijn die het slechter hebben, dit betekend echter niet dat het voor je eigen dieren niet beter kan.
Ik vind het jammer dat je dit topic hebt gestart voor enkel ideeën voor speelgoed.
Ik ben het eens met de 24/7 buiten optie en het voer verdeeld over meerdere plekken zodat jou pony de ezel niet lastig valt. Daarom ben ik wel benieuwd naar de reden dat je dit niet wil proberen.
Daarnaast is wat iedereen hier boven ook al zegt een slowfeeder/hayplay een van de beste oplossingen, die je als je het zelf maakt redelijk goedkoop kunt maken. Daarnaast vinden sommige paarden het leuk om met een bal te spelen, als jouw paard dit ook leuk vind/ niet eng kun je dit ook proberen. Wat ook leuk is is een snoep ketting en ijsjes zoals eerder al genoemd dit is alleen wel veel werk om elke dag te doen en ik zou dit meer zo nu en dan als verrijking gebruiken.


Dankjewel!

Ja ik weet het dan 24/7 buiten goed is. Heb ik vaak geprobeerd maar de paddock is dus afgezet met stroomdraad en ookal staat dat onder stroom gaan ze er alsnog doorheen en heb er niet perse zin in om ze snachts van de weg te moeten halen ;)

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 09:38

Amber_anne schreef:
Op je Instagram zit je bokkers af te zeiken dat ze het allemaal beter weten. Als je al zo'n instelling hebt denk ik niet dat je open staat voor goed advies



Ik zeik jullie niet af, maar ik wordt er wel een beetje gek van dat sommige mensen hier doen alsof ze precies weten wat de situatie enz is. Niet alles kan bij iedereen,

Ik krijg gelukkig ook veel goede tips :)

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 11:21

CharmingS schreef:
Waar bemoeien sommige mensen zich toch mee, paardjes komen toch buiten en staan niet de hele dag opgesloten.. Ga lekker ergens anders je mening door de strot duwen. Lezen is niet moeilijk TS vraagt om tips om verveling tegen te gaan, ze had ook niks kunnen doen en ze op stal laten staan, ze doet haar best en krijgt 2 pagina's met verwijten naar haar kop.. Sjonge jonge..

@ TS: Op de sportstal waar ik heb gewerkt gaf ik de paarden die op stal stonden na een operatie oid ook speeltjes die ik zelf maakte.
Wat heb je nodig:
* Dik touw
*appel
*wortel
*haak aan het plafond dus dat het niet tegen de muur aan kan komen

Maak een gat in de wortels en appels en doe daar het touw doorheen en knoop ze vast zodat ze niet naar beneden kunnen glijden. Dat houd ze wel even bezig. Je hebt ook paarden ballen waar je snoepjes in kan doe die ze er zelf uit moeten rollen.. En hang vooral een hooizak op met droog eiwit arm hooi waar ze de hele dag van kunnen knabbelen.



Super erg bedankt! :D

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 11:40

Sclimpre schreef:
Mischien overheen gelezen, maar staat hij op stro? Een ruime stal met vers stro benadert nog het best het grazen, daar kunnen ze uren mee bezig zijn. Verder denk ik dat je goed voor je dieren zorgt en er over nadenkt wat voor jouw 2 dieren het beste is, dat is niet noodzakelijk hetzelfde als het theoretische ideaal.
Een zoutsteen aan een touwtje kan nog (een heel klein beetje) helpen.
Kan je eventueel schuiven met de uren? Zodat ze bv. 2 kortere periodes op de wei hebben ipv 1 langere? Dat geeft toch weer een beetje meer afwisseling.
Als ze graag iets te zien hebben zou je voor de stalkat (als je die hebt) een voederplek in het zicht van de pony kunnen maken. Of een voederplek voor vogles. Of kippen houden in het zicht van de stal.
Speelgoed is meestal een teleurstelling. Behalve misschien de hay-bal, maar op stal rolt dat dan ook door de mest.


Hallo! Ze hebben stro in de stal maar dat eten ze niet. En ik kan ze nu wel 2 korte tijden op t gras maar als ik weer naar school ga kan dat niet. En ze staan bij ons op de boerderij dus genoeg dieren haha en er zitten vogelnestjes in stal

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 12:10

mirriejj schreef:
Hoi Lianne,

Ik denk dat het voor Tim wel goed zal zijn om meer buiten te komen, ik denk dat je daarmee niet enkel verveling op stal voorkomt, maar ook de probleempjes die je af en toe met hem hebt met werken.

Je doet je uiterste best om het beste voor ze te regelen, maar het is nooit verkeerd om voor de meningen van andere open te staan.

TS is nog erg jong en ik vind dat er erg hard naar haar toe gereageerd wordt.


Hallo! U bent zeker van mylittlejimmy? Bedankt voor je reactie, maar Tim en Diederick komen super veel buiten, maar t is toch logisch dat ze s'avonds en snachts op stal staan? Met werken gaat het al een stuk beter :)

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 12:14

Dorine92 schreef:
Mijn eerste idee was inderdaad ook dat paard en ezel niet ideaal is. Jij kunt ook vriendjes zijn met een hond, maar je kunt er niet mee praten en dat wordt op de langere termijn wel een gemis voor je.
Wat ik ook bijzonder vind, is dat je het allemaal maar stom gezeik vindt wat iedereen hier zegt, want jij weet zelf wel alles het beste over jouw pony enz. Punt blijft alleen wel dat je nog niet zo ervaren bent met paarden als de meesten hier op bokt, en dat je pony zich verveelt. Blijkbaar is een aantal uur per dag buiten en een ezelvriendje dus toch niet helemaal de ideale situatie voor jou pony. Anders zou hij zich niet vervelen. Wél goed dat je hebt opgemerkt dat hij zich verveelt. Dat getuigt wel van oplettendheid bij jou.
Ik zou ze toch echt langer buiten houden (dus ook de avond), nacht op stal is prima als jij dat graag wilt. Buiten moeten ze wel voer hebben. Ik zou zeggen onbeperkt overjarig hooi om te knabbelen. Zo nu en dan wat wilgentakken. En toch een ponyvriendje erbij. Wellicht kun je er nog wat pensiongeld mee vangen ook als je niet zelf een pony erbij neemt, maar een pony van een ander erbij doet.
Op stal zal de verveling ook minder worden als er een pony vriendje bij komt te staan


Hallo! Waarschijnlijk begrijp je me verkeerd want hij verveelt zich niet maar ik wil het voorkomen.

Ik heb genoeg ervaring en idd niet zoveel als sommige volwassenen hier, maar ik heb mijn pony vanaf 11 maanden oud,en hij is nu 5. Ik heb hem alles geleerd aangezien hij verwaarloosd is geweest en er zijn natuurlijk af en toe tegenslagen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik genoeg ervaring heb nadat ik een pony zelf helemaal heb opgeleid :)

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Re: Verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 12:58

Hallo allemaal, bedankt voor jullie ideeën en reacties.

Je mag mij een dm sturen op mijn insta account of hier een privé berichtje sturen als je wilt zeggen wat je denkt dat het beste is voor mijn pony en ezel. Met de stal en paddock enz

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 23:39

Gini schreef:
Ik moet zeggen dat ik vaak de eerste op Bokt ben die begint te zagen over dat paarden naar buiten moeten, maar dit keer zag ikzelf echt geen probleem. Pony staat alleen 's nachts op stal, ik snap niet dat er zo hevig gereageerd wordt? Zó weinig komt de pony toch ook niet buiten?

TS, ik zou eerder gaan voor een slowfeeder zodat ze langer over het hooi moet doen. Echte speeltjes vinden paarden niet echt iets aan. Ik heb een jollybal in de stal van mijn paard hangen, maar die wordt eerder als schuurpaal gebruikt dan dat er daadwerkelijk mee gespeeld wordt. :+


Dankjewel!

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 17:06

manonevita schreef:
Mijn paarden staan altijd met een Hooinet op stal zijn ze lekker lang mee bezig een liksteen vinden ze vaak ook fijn een bal heb ik ook geprobeerd maar deze vonden ze niet intressant. Vlak voor dat ik naar bed ga vul ik hem altijd weer opnieuw en mischien een tip als ze te dik zijn zou een grasmasker geen optie kunnen zijn? Werkte bij mijn pony altijd goed .

De reacties zijn wel een beetje raar als ik eerlijk ben mijn paarden staan ook snachts lekker op stal en dat vinden ze allemaal prima naar mijn idee maar jullie zullen alles wel beter weten ....


Dankje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers