Ervaringen bak aanleggen op zandgrond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Ervaringen bak aanleggen op zandgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:22

We hebben de grond gekeerd. zwarte aarde onder en geel zand boven. daar heb ik vijf jaar heel veel plezier aangehad, toen ging het niet meer bleef te veel water staan. eerst de ene kant van de bak gedraineerd. Zelf sleuven getrokken etc. en het jaar daarna de ander kant. totaal zes buizen. en ik heb een put ernaast die ik open en dicht kan zetten of ik het water afvoer naar de sloot. werkt best Oke. Ik kan bijna altijd rijden. en owja de bak ligt bij ons op het hoogste punt van het land.


riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Ervaringen bak aanleggen op zandgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:59

@ yess, dat durf ik niet te zeggen, moet ik aan manlief vragen, maar ik denk wel meer als een meter.

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:02

FCSA schreef:
Dank voor je bericht! Denk je dat de drainage nodig was omdat het gekeerd was (ipv aarde afgegraven)?



hmmm lastig, ik denk dat het bij ons vooral kwam door de leem die er in zat en die zorgde voor een dichte niet water doorlatende laag. De drainbuizen liggen nu in het drainzand, maar daar moet ook niet teveel van in gaan, want dat zand ''gaat niet zitten'' dan blijft het zakken.

Als ik het nog een keer zou doen, zou ik proberen op een cheape manier een eb en vloed bodem na te maken. Kun je met de pomp de boel regelen. Lijkt me fantastisch.

Ik vind dat er nog best een hoop werk aan zit om een bodem goed te houden. wij hebben alles zelf qua trekkers en machinery. En dan nog maar niet zwijgen of het beregenen, want net als de afgelopen maanden is het met een klein pompje niet te doen. water verdampt terwijl je er naar kijkt.


riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Ervaringen bak aanleggen op zandgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:26

@Yess ik heb het even nagevraagd en ligt bij ons 1.5 tot 2 m. zand op.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flettie en 120 bezoekers