Sudocrem tegen vliegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 09:59


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:04

ik heb het geprobeerd en een stalgenoot van mij ook.

En het werkt beter dan andere middelen.

Er komt wel eens een vlieg op maar vele malen stukken minder dan zonder of de vliegenspray

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:06

Ik heb het nog niet geprobeerd omdat onze wei extreem zanderig/stoffig is nu natuurlijk en ik bang ben dat er van alles in blijft hangen en plakken. Heeft iemand hier al ervaring mee? Daarbij worden ze ook bijgevoerd met hooi dus hoe handig is het als hij z'n hoofd erin steekt en alles vol hangt met creme..

furious

Berichten: 7109
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:08

Heb inderdaad ook goed resultaat gezien.

RianneH

Berichten: 28235
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:10

Het plakken, behalve dan zand, lijkt me erg mee te vallen. Maar ik vraag me vooral af of het niet gaat branden, als je kijkt naar de ingrediënten dan is het op een olie- en alcoholbasis en ben je verder van huis als de neus met die zon verbrand..
Ben dus zeker benieuwd naar ervaringen uit de praktijk!

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:13

Mm, ik heb nog wel een ongebruikt potje sudocreme staan..
Maar hoor ook graag ervaringen van anderen die het al hebben gebruikt.

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:16

RianneH schreef:
Het plakken, behalve dan zand, lijkt me erg mee te vallen. Maar ik vraag me vooral af of het niet gaat branden, als je kijkt naar de ingrediënten dan is het op een olie- en alcoholbasis en ben je verder van huis als de neus met die zon verbrand..
Ben dus zeker benieuwd naar ervaringen uit de praktijk!


Hmm, ik had vroeger een paard met een roze neus. Advies van de dierenarts was toen om juist goed in te smeren met sudocreme...

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:30

Bambelien schreef:
RianneH schreef:
Het plakken, behalve dan zand, lijkt me erg mee te vallen. Maar ik vraag me vooral af of het niet gaat branden, als je kijkt naar de ingrediënten dan is het op een olie- en alcoholbasis en ben je verder van huis als de neus met die zon verbrand..
Ben dus zeker benieuwd naar ervaringen uit de praktijk!


Hmm, ik had vroeger een paard met een roze neus. Advies van de dierenarts was toen om juist goed in te smeren met sudocreme...

Sudocreme is wit, branden doet t niet. Ik gebruik het ook tegen zonneband in de kootholtes.

Vanavond neusje insmeren. Is zeker de moeite waard om te proberen

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 10:33

wel apart dat het zo goed werkt, zou het verdund dan ook beter werken dan de andere vliegensprays en wat zit er dan in waar vliegen zo'n hekel aan hebben?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:35

Ik smeer het inderdaad op roze neus en kootholtes.
Tegen vliegen nooit gebruikt en ook niet echt in de gaten gehad dat dat verschil maakt, ik zal er eens op letten.
Denk er wel aan dat echt echt een vieze bende wordt als ze in een droge paddock staan, dan plakt al het stof er aan...

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:35

Even een snelle gedachte zonder verder uit te zoeken: ik neem aan dat er iets van zinkoxide in sudocreme zit, en dat is ook een belangrijk bestanddeel van minerale zonnebrand, dus wat dat betreft zou het wellicht ook tegen verbranden kunnen helpen :)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:35

Het is wit, je krijgt hetzelfde resultaat met stoepkrijt... Ik ben geen voorstander van sudocreme, dat wil nog wel eens branden.

RianneH

Berichten: 28235
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:55

EmptyWords schreef:
Bambelien schreef:
RianneH schreef:
Het plakken, behalve dan zand, lijkt me erg mee te vallen. Maar ik vraag me vooral af of het niet gaat branden, als je kijkt naar de ingrediënten dan is het op een olie- en alcoholbasis en ben je verder van huis als de neus met die zon verbrand..
Ben dus zeker benieuwd naar ervaringen uit de praktijk!


Hmm, ik had vroeger een paard met een roze neus. Advies van de dierenarts was toen om juist goed in te smeren met sudocreme...

Sudocreme is wit, branden doet t niet. Ik gebruik het ook tegen zonneband in de kootholtes.

Vanavond neusje insmeren. Is zeker de moeite waard om te proberen


Als iets wit is maar wel iets bevat dat verdampt of juist op warmt kan het nog steeds (ver)branden. Ik las bij één van de FB comments ook dat de paarden een kale neus leken te krijgen, dat dus de haren los lieten.
Hier smeer ik dus ook geen sudocreme of zinkzalf in de kootholtes tijdens de zomer, omdat ik bang ben voor verbranden ;)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:04

Wat ik begreep is dat sudocreme een sunblocker is en ze er niet van verbranden.
Als je 'gewone' sunblocker gebruikt is dat ook een soort vet goedje.
Ze kunnen denk ik wel kaler worden, is ook als je zonder zon bijv. vaseline smeert, dus dat heeft een andere reden.
Ik heb een vrij lage vliegenkap, dus ik hoef sowieso praktisch geen haar in te smeren.
Ga het vandaag testen!

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:18

Ik smeer het altijd bij mijn merrie die snel plekjes op haar hoofd krijgt. Op de plekken een flinke laag, dan komen de muggen er niet aan. Heelt altijd supermooi, nooit geweten dat de muggen er ook voor wegblijven, dus dubbel profijt zo :D Nooit iets van verbranding kunnen ontdekken in al die jaren :D

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:24

Zag het filmpje vanmorgen ook voorbij komen!
Weet iemand ook hoe lang het blijft zitten/werkt?
De neuzen van mijn paarden zitten helemaal vol met vliegen _-:( als ik ze insmeer met antivliegenspray blijven de vliegen wel even weg maar moet dan om de paar uur smeren.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:07

Het werkt super goed. Mijn paard zijn zwarte neusje zat de afgelopen week helemaal onder de vliegen. Na het zien van het filmpje heb ik zijn neus ingesmeerd met Sudocreme. Ik heb het goed uitgesmeerd, dus niet perse een witte neus gemaakt. De hele dag geen vliegen erop gehad. Vanmorgen ook nog steeds niet. Straks ga ik weer naar ze toe en dan zal ik het er opnieuw opsmeren, indien nodig.

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:21

Bij mijn paarden werkt het helaas niet.. jammer, was ideaal geweest voor de opfok buiten. Mijn laatste hoop is Aloe Vera, gisteren besteld.

Izanami

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-07-18
Woonplaats: Klundert

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:06

Bij ons gaat het vandaag ook uitgeprobeerd worden, ben enorm benieuwd of er minder vliegen op de neusjes zitten als ik vanavond op stal ben.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:25

Hier ook een pot gekocht (dat beetje dat we hebben is zo op). Maar niet voor de neus, daar heb ik ze amper zien zitten. Maar onder zijn buik, kale plekjes etc. Zitten ze wel, dus ben benieuwd. :D

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:27

Ik heb het toevallig van de week ook geprobeerd maar hier weinig resultaat.. Misschien doe ik iets fout :Y)

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:30

Geprobeerd op mijn zwarte paarden die onder de vliegen zaten, uurtje later zaten ze er nog hoor.... hier werkt het dus niet

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:32

Monique1963 schreef:
wel apart dat het zo goed werkt, zou het verdund dan ook beter werken dan de andere vliegensprays en wat zit er dan in waar vliegen zo'n hekel aan hebben?

Niet verdunnen, reden werking (mits dik gesmeerd) heeft meer te maken met het verstoppen van zuigmondjes en het niet af te vegen zijn, dus vlieg kan zich niet goed meer schoonpoetsen. Spul werkt ook heel lang omdat het lang blijft zitten zonder door de huid te worden opgenomen en niet mengt met water (dus niet zo makkelijk afspoelt bv), Verdunnen met water zal dus al niet werken. Aangezien het gemaakt is om als barriere te dienen tussen billetjes baby en urine in de luier is dat een zeer gewenste eigenschap.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:52

Hmm, ik gebruik het alleen tegen 'mok' plekjes in de koot. Is dat vet niet erg slecht in de felle zon?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:57

Nou, tried and failed. Paard vond het zoals verwacht maar niks en voordat hij goed en wel op de wei weer stond hing de sudocreme overal behalve op zijn neus. Oh well. Dan houd ik het op wondermiddel tegen mok, goed genoeg :')