Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:07

Ik heb ook het probleem van harde grond dat ik de pin er niet in krijg.
Dus zet ik de sproeier even aan tot de grond zacht is en druk hem dan verder.
Ik heb een dikke slang erachter.
Druk weet ik zo niet van de pomp. Dacht iets van 3 bar.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:27

Ik sproei niet want heb geen sloot naast mijn weide. := dus helaas weinig gras. Ik ga nu toch maar de eerste weide weer open gooien al was die pas na weide 2 aan de beurt, maar daar heb ik geen beschutting. (heb totaal 3 weides).

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:00

Wij hebben 2 Black en Tan Jackrussels. Moeder en dochter.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:02

Voor het sproeien hebben wij verschillende sproeikoppen en allemaal hebben ze zo hun voor en nadelen. Gewoon eens informeren in de winkel en ervaren wat je zelf fijn vindt.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:17

Ahw wat een schatjes <3

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:18

Haha wat een komische fotos _O-

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:20

Jullie zijn echt fantastische regendansers. Ik heb uit blijdschap even gegild, het regent hier alweer *\o/* *\%/* ik stuur hem wel door naar het zuiden :j

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:54

Ja stuur maar wat naar zuid Holland graag ;-)

Ik lees alle braaf mee hoor, maar te druk gehad om op alles te reageren.

Sterkte met de pin door de voet... Ieuw....

Black and Tan is echt geweldig! Misschien, ooit, als mijn huidige maatje er niet meer is....

Wij vonden het dit weekend heerlijk weer om de verharding op te knappen ;-)
De huidige bestrating is ontzettend slecht, er ligt niet 1 tegel meer in die niet wiebelt.
Gisteren 30m2 zware tegels eruit gehaald, vandaag opgehoogd en gevlakt, en morgen gaan we er paddock tegels in leggen die we 2e hands op de kop getikt hebben.

Volgende week nog een keer zo'n stuk en dan hebben we het zwaarste deel gehad (er liggen allemaal verschillende tegels).

Die andere 40m2 komt dan ergens volgende maand wel weer...

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:14

Hele ochtend gedanst terwijl ik aan het poetsen was Belle_boef! ;)
In het uiterste zuiden geen drupje tot dusver..

Pff wat een klus met dit weer ClauH!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:20

Middden ook nog geen druppel gevoeld. Ik ben net klaar met werken en moet mijn ibc vaten vullen met water, tot morgenvroeg heb ik nog water maar dan is het ook op. Ik krijg mijzelf alleen niet bij elkaar geraapt om van de stoel af te komen. Morgenvroeg wil ik graag op tijd rijden dus het is of haasten en de wekker zetten morgen of zo toch van mijn billen afkomen om het nu gewoon gedaan te hebben. is zo`n gesleep met de pomp ( 25 kg) en daar heb ik nu geen zin in

MarloesHJ

Berichten: 2464
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:22

Regen wat is dat?

Antheman sterkte met de voet!

Hier vandaag de waterbakken gevuld en daarbij gesmorst met water en je zag het amper, zo snel was de aarde weer gortdroog. Bizar. Ook overal scheuren in de grond... Regen is zeer gewenst hier..

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:22

ClauH wat voor paddockroosters ga je plaatsen? Zit er ook naar te kijken maar voor 300 m2 blijft het een hoop geld...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:32

Geen idee welk merk want ze zijn 2e hands ….
Ze zijn iets groter als een stoeptegel en volgens mij 4 cm dik.
Ik heb al grotere en dikkere tegels liggen bij de ingang van de wei maar dat is maar een stukje van 3x4.

Er waren er nog meer maar voor jou echt ontzettend ver weg, en die er nog liggen moet je er zelf uithalen.

Ik zou echt marktplaats in de gaten houden, ik heb ze nu voor de helft van het geld, is toch wel de moeite.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 00:02

Heerlijk flew.
Ideaal zo. Geen blubber meer doorsjokken.

Ik wil regen!!

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 00:04

Anke schreef:
Heerlijk flew.
Ideaal zo. Geen blubber meer doorsjokken.

Ik wil regen!!


Van regen krijg je blubber!! :Y)

ClauH, bedankt voor de tip, zal marktplaats eens in de gaten houden....

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 06:51

Moet toch heeeel wat regen komen om nu blubber te krijgen.

Die black & tans zijn echt qute!

Wil thuis ook nog paddockroosters. Een pad in de wei waar de tractor overheen kan.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:33

Gave hondjes!!

Hier in de [***], begint mij zo langzamerhand een beetje de zin om "iets te gaan doen met mijn paarden" te ontbreken...….

Het is mij echt te warm om te rijden en dan die vliegen?! Niet normaal, paarden worden er helemaal nerveus van. Heb wel maskers en vliegendekens, maar die snuiten zien werkelijk zwart van de vliegen -O- . Heb ik nog nooit meegemaakt hier.

Regen komt er voorlopig nog niet, dus ik denk dat ik maar een zomerstop voor mijn jongedame inlas.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:02

Zo herkenbaar [***]. De temperatuur is nog tot daar aan toe, maar het bijkomende gezweet als je nog maar 1 stal hebt uitgemest, het zand wat op je blijft plakken als je daarna het land op loopt. Dat land wat meer op een dorre vlakte dan op een sappige weide lijkt. De vliegen en dazen die voor 8 uur bij het mest uit de wei halen al om je heen vliegen. Geen lol aan zo.... -O-

#droomjijhierookvanmeldjedannuaanvoorhetpaardenaanhuistipstopic# :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:05

Zweet en zanb? Gisteren had ik op mijn werk met de bladblazer het erf schoongeblazen. De Combi zweet en stof maakreeg mij tot en laak o like mijnwerker

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:21

We hebben van de week weer een andere boerderij bekeken, deze keer met ongeveer 110 ha :+

Beeld me dan voor de lol weleens in hoe het zou zijn als je bij zulke oppervlaktes de mest zou moeten opruimen }:0 voordat je met het eerste stuk klaar bent kun je alweer opnieuw beginnen :+

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:24

Dan mag je wel aardig door scheppen ja!
Maar bij zo’n hoeveelheid land hoort vast een trekker en een sleep enz :)
Daar droom ik voorlopig nog even van, een oldimer trekker met sleepje en bloter. Tot die tijd is het met de hand weg scheppen.

Was het iets voor jullie die boerderij?

Lynn ik zie het helemaal voor me! Zelf heb je dan eerst nog niets door totdat je in de spiegel kijkt of over je gezicht wrijft. Ik vraag me dan wel eens af hoe lang ik er dan al zo bij loop en wie ik allemaal tegen ben gekomen, die er dan niets van heeft gezegd maar zich waarschijnlijk wel heeft afgevraagd wat ik heb gedaan :')

greendragon
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:50

De komende twee weken blijft het boven de 30 graden overdag met uitschieters naar 36 graden. ohmy....

ik was net begonnen met een trainingsschema voor de shet. Drie keer in de week een kwartiertje rennen om mee te beginnen. maar met die temperaturen is dat al onverantwoord. Mijn merrie wordt lekker bijgevoerd met Pavo 18+ en snachts hooi, en staat er mooi bij. maar shettemans met dieetmix en graasmasker moet echt wat gaan doen om zijn buikje wat af te trainen. dan half uurtje wandelen maar ofzo...

Ik ben nu echt begonnen met het schilderen van de staldeuren. Gisteren 1 bovendeur helemaal geschuurd en één kant in de grondverf. Grootste deel van de dag bezig geweest. Wat een pokkeklus, maar ik zie nu al hoe mooi het gaat worden. Alleen moet ik niet teveel nadenken over hoelang deze klus gaat duren... Ik hoop dat het afkrijgen van een deurdeel me genoeg motivatie geeft voor de volgende...

onlangs kwam de gemeente bij me langs omdat er een rioolbuis onder ons erf loopt die onderhoud nodig heeft. Daarvoor moeten ze in onze oprit een gat graven. We hebben van de nood een deugd gemaakt en gevraagd of ze meteen een geul kunnen graven voor het aanleggen van de waterleiding van de schuur naar de stal. Het is maar een stukje van nog geen twee / drie meter, maar met de hand niet te doen. Als ze dan toch met een graafmachine komen.... :) Met een beetje geluk wordt ons volgende klusje het aanleggen van waterbakjes in de stallen. Nu druk aan het uitzoeken wat we er voor nodig hebben. Het is een beetje gek om met de temperatuur na te denken over thermolint en bevroren leidingen... Maar beter alles in goed voorbereid voor alle horrorwinters die nog gaan komen he!.

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:53

En gaan ze dat doen green dragon? Zou wel fijn zijn.

Hier wederom de stal weer blank. Dat monster schuurt de boel gewoon stuk. _-:( nu alles afgedopt en krijgt ze maar even een emmertje voor de nacht tot we bedacht hebben hoe dit te fixxen.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:17

Wat balen zeg bb. Schuurt ze de bak kapot of de leiding? Bij ons komt de leiding van boven en dan een gat in de wand waar de bak aan vast zit. Zo heb je alleen de drinkbak in de ene stal en leiding van boven + bak in de andere stal. Er zijn ook een soort hoek profielen die je over de leiding kan bevestigen en frames voor om de waterbak. Dan kunnen ze er niet meer aan schuren.
Wij hebben trouwens ouderwetse degelijke harde bakken die wel tegen wat geweld bestand zijn. Dat plastic spul zou het hier ook niet overleven.

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:21

Het is een gietijzeren bak maar ze schuurt de koppeling aan de onderkant dus stuk. Dat zijn tyleenkoppelingen. Is de hele winter goed gegaan maar sinds 3 dagen dus niet meer. Beschermkap zal er dus nog overheen moeten. Is alleen nig kijken hoe dat het meest hufterproof past zonder datbhet onpraktisch wordt