Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:22

Ik zou wel eens graag een topic zien verschijnen 'Bizarste pensionklant verhalen', uit het oogpunt van een pensionhouder...
Als je je paarden niet in eigen beheer hebt kan je nu eenmaal niet alles zelf beslissen... dat weet je dus moet je je daar ook maar bij neerleggen vind ik.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....


Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:30

Domino_2006 schreef:
Citaat:
Het fijnste is ook als de stalhouder zelf geen paarden heeft, want anders krijg je altijd wel gezeur over hoe of wat je doet.


Hier ben ik het dus niet mee eens. Heb op twee stallen gestaan waar de staleigenaar geen paard had. Die gingen dus alles volgens het boekje doen. Resultaat: veel biks, te weinig ruwvoer en veel gezeik en een gevaarlijke pony. (zijn de stallen die ik eerder beschreef).

Nu heb ik een stalhouder met twee eigen paarden. Resultaat: geen biks, veel ruwvoer en geen gezeik. En een heel lieve pony.


Ik heb stalhouders gehad die hun eigen paarden voortrokken, staleigenaars die hun paarden gewoon niet verzorgden(en daarbij ook de overige dieren die er stonden) en stalhouders die keurig voor hun paarden zorgden.

Voerbeleid is op de meeste stallen gewoon bagger evenals de gelegenheid om in de winter buiten te staan (min 8 uur is hier in de buurt amper te vinden).

De kunst is een stalhouder te vinden die weet wat de behoeftes zijn van een paard, die een beetje meegaat met de tijd en open staat voor vernieuwing.

Verder kun je ook het beste in de winter stallen gaan bekijken. In de zomer ziet het er vaak allemaal mooi uit maar als dan de winter komt }> .


s0173957 schreef:
Ik zou wel eens graag een topic zien verschijnen 'Bizarste pensionklant verhalen', uit het oogpunt van een pensionhouder...
Als je je paarden niet in eigen beheer hebt kan je nu eenmaal niet alles zelf beslissen... dat weet je dus moet je je daar ook maar bij neerleggen vind ik.


Idd bij neerleggen maar tot zekere hoogte... ;)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:36

Vind ik ook wel een interessant punt, eigenaren die eigen paarden voortrekken.
Is het niet ook hun eigen terrein?
Als de pensionpaarden er goed bij staan en niks tekort komen, zie ik het probleem niet.
Hier ook wel eens discussie gehad met een klant toen mijn merries 3(!) Dagen eerder dan de rest op de wei stonden. Mijn merries stonden op de kleine wei en we moesten nog even 3 dagen wachten tot de grote wei beschikbaar was.
De kleine wei wilden we niet laten vertrappen door groepjes te maken en te wisselen. Dan krijg je meerdere keren per dag een nieuw groepje wat natuurlijk eerst even lekker gek moet doen en zo droog was het toen nog niet. Plus de afspraak was ook duidelijk dat de kleine wei voor onze fokmerries was.
De pensionpaarden stonden overigens zoals altijd lekker buiten in de paddocks met vriendjes en meer eten dan ze op konden.

Voortrekken van eigen paarden terwijl de pensionpaarden niet worden voorzien in wat ze nodig hebben vind ik dan weer not done.

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:04

s0173957 schreef:
Als je je paarden niet in eigen beheer hebt kan je nu eenmaal niet alles zelf beslissen... dat weet je dus moet je je daar ook maar bij neerleggen vind ik.


Ja en nee, want als een pensionhouder zegt dat ze iets gaan doen, en het vervolgens niet doen....
Dat heeft niets te maken met “neerleggen bij” maar gewoon onbetrouwbaar gedrag...

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:15

Bloodymary schreef:
Wat lees je toch vaak dat ze te weinig naar buiten gaan. Dat vind ik eigenlijk best raar, want dat is toch juist minder werk voor de stalhouders? De stallen blijven schoon. Het is wel een heel belangrijk iets, blij dat ze waar ik sta elke dag buiten gaan. In de zomer 24/7 (als je wil) en in de winter overdag.



Meeste in Nederland staan op klei en of veen.
In de winter heb je daar dus dure paddocks voor nodig. (En veelal vergunningen)
De afschrijving door het gebruik is hoog.
Voer in een paddock is helemaal slecht voor de bodem, dus kun je ze niet een hele dag daar neerzetten.
Veel duurder dus IPV goedkoper.

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:40

Wat een bizarre verhalen allemaal zeg.
Gelukkig zelf niet heel veel ellende meegemaakt.

Met mijn vorige paard stond ik al een aantal jaren op een super stal, nadat ik daarvoor op een klein stalletje stond privé. Omdat ik uiteindelijk bijna elke dag alle stallen plus weide moest mesten, steeds meer moest betalen en de rijbak ongeveer geen rijbak meer was, ben ik uit gaan kijken naar een andere stal. Bij een aantal wezen kijken, maar er sprong er een uit. Daar ben ik per direct naar toe gegaan en 5 super jaren gehad. Helaas kreeg mijn pony een ongeluk op de weide.

Een aantal maanden later kocht ik een nieuw paard, bijna 3 jaar, maar wilde ivm de gebeurtenis van mijn oude paard nog niet terug naar die stal.
Dus in de buurt een stal gaan zoeken, moest zelf mesten maar paarden werden gevoerd en binnen en buiten gezet.
Kwa uren dat ze buiten kwamen was prima, helaas werd er alleen niks gevoerd op de weide waardoor ze de hele dag op een kale weide stonden en elkaar aan t etteren waren.
Paard had gewoon opgezwollen kaken elke dag door t extreem korte gras.
Ze kregen buiten geen hooi gevoerd want dat zorgde voor rommel en onrust/ruzie onderling.
Haar eigen paarden kregen wel de hele dag op de wei hooi bij gevoerd natuurlijk.
In de zomer kregen ze eenmalig een stuk van de koeien weide, formaat 20/40 en daar moeten ze het de hele zomer mee doen. Nog steeds dikke kaken en paard werd magerder doffer en de ogen dof.
Jong paard moet goed eten, om te groeien.
Kregen dus maar kwa hooi sochtends een pluk en savonds, ik vulde zelf dan mijn hooinet en zo vol mogelijk. Maar deed ik dat niet werd het in de stal gelegd en paard loopt alles door stal en at niks.
Op een gegeven moment werd het zo extreem dat we naar mijn oude stal zijn gegaan, hebben voor mij plek gemaakt. Hadden natuurlijk een opzegtermijn, maar hebben gewoon de stalling betaald, zijn vertrokken.
Niet te vergeten het schimmel hooi en stro wat je kreeg en nog de volle mep voor betaald.

Paardlief staat dus nu weer sinds september op mijn oude stal en is dol gelukkig, blij, leefde na een paar dagen in de paddock met onbeperkt hooi helemaal op. Begon te glimmen, kreeg energie, blije bokjes te maken.
De beste keuze ooit en zal niet niet meer weggaan!

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:53

s0173957 schreef:
Ik zou wel eens graag een topic zien verschijnen 'Bizarste pensionklant verhalen', uit het oogpunt van een pensionhouder...
Als je je paarden niet in eigen beheer hebt kan je nu eenmaal niet alles zelf beslissen... dat weet je dus moet je je daar ook maar bij neerleggen vind ik.

Misschien even de titel van dit topic lezen ;)
Zowel pensionklanten als houders is dit topic voor, alleen reageren er vrijwel alleen pensionklanten :)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:08

Wij stonden eerst op een manege. Daar stond ons paard al toen het nog het verzorgpaard van mijn moeder was. En omdat ik nog jong was en er veel begeleiding was, zijn we daar blijven staan. 's Zomers stonden wij op een stal waar ze op het land konden, want op de manege stonden ze altijd binnen. Die stal was van een koeienboer die er stallen bij had. Verder was alles prima geregeld daar.
Op het moment dat mijn moeder de stalling op de manege op ging zeggen, om naar die andere stal te gaan, zegt de manege eigenaar tegen mijn moeder: 'ja is misschien ook wel beter. Je bent toch meer een boerinnetje.'
Die man moet echt leren wat mond-op-mond reclame is. En op dat moment kwamen we er nog 3 keer in de week voor lessen. Dan ga je je klanten toch niet uitschelden voor boerin :roll:

Maar nu staan we dus al zo'n 9 jaar op die stal en zijn er steeds meer faciliteiten bijgekomen en we staan er nog steeds met alle tevredenheid :)

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:28

Met boerin zijn is niks mis. Het als belediging gebruiken is inderdaad nogal sneu!

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:31

Dan nu een verhaal van een stalhouder. Wij hebben sinds een jaar of 3 onze kleinschalige stal beschikbaar gesteld voor 4 pension klanten. Ons beleid is de paarden zoveel mogelijk te voorzien in hun natuurlijke behoeftes, ze staan in groepen (merries gescheiden van ruinen) op een paddock paradise met slowfeeders en dagelijks in de zomerperiode gras (enkele uurtjes) snachts gaan de paarden bij ons op stal.

Nu hadden wij klanten die erg druk waren met hun paarden en enkele keren per week naar les gingen met hun paarden. Dit was voor ons absoluut geen probleem, echter toen in het voorjaar de zomertijd in ging en wij de paarden om half 8 savonds nog buiten hadden staan en hun naar les moesten barstte bij een van hun de bom. We kregen letterlijk te horen: "Hoe kun je het in je hoofd halen om onze paarden nog niet op stal te hebben en nog niet te hebben gevoerd, ze moeten naar les en dan moeten ze al gegeten hebben". Kortom wij hun vertellen dat de zomertijd in ging en het langer licht was buiten en wij de paarden het liefst zo lang mogelijk buiten hebben dus mooi totdat het donker is (Vele mensen zouden hier juist erg blij mee zijn). Toen ik de vraag kreeg of dat in de zomer dan tot een uur of half 10 buiten staan was kreeg ik een bizarre reactie terug. We waren niet goed bij ons hoofd blijkbaar. Wat ik wel het mooiste van alles vond was dat hun dus een half uur voor hun les de paarden nog biks hebben gevoerd (iets wat ik zelf dus absoluut niet zou doen ik had het paard pas na de training zijn brokken gegeven en zeker niet zo kort ervoor). Maar achteraf besloten dat de manier waarop wij aangesproken werden op dat moment voor ons absoluut niet goed voelde. We voelden ons nogal bedreigt door de agressieve toon waarop dit alles was voorgevallen en hebben gevraagd of de mensen opzoek wouden gaan naar een andere stal.

Ik snap tot de dag van vandaag nogsteeds niet waarom ze zich druk maakte. Je zou het toch juist fijn vinden als je paard lekker lang buiten staat? Althans ik wel.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:57

Faline schreef:
Met boerin zijn is niks mis. Het als belediging gebruiken is inderdaad nogal sneu!


Met boer(in) zijn is natuurlijk niets mis!
Maar hij is de eigenaar van een 5-sterren manege (zonder weidegang. Dus hoe dat kan snap ik niet helemaal). Dus hij vind zichzelf nogal wat. Dus in zijn ogen zijn boeren maar klootjesvolk. Dus het was echt een belediging.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:14

Ik denk dat de meeste boeren beter weten wat een paard nodig heeft...

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:17

s0173957 schreef:
Ik zou wel eens graag een topic zien verschijnen 'Bizarste pensionklant verhalen', uit het oogpunt van een pensionhouder...
Als je je paarden niet in eigen beheer hebt kan je nu eenmaal niet alles zelf beslissen... dat weet je dus moet je je daar ook maar bij neerleggen vind ik.


Ik lees alles mee en ik denk met mij meerdere stalhouders.

Maar het staat niet zo professioneel om te delen wat wij mee maken denk ik :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:34

Jeetje wat een verhalen hier.
Wat heb ik dan geluk dat ik ruim 4 jaar op een hele fijne stal in Enter heb gestaan zonder veel problemen.
Stadhouder nooit te beroerd om wat te doen als je hem dat vroeg (van medicijnen tot een keer een deken wisselen)
Alles ging in goed overleg. Paarden kregen voldoende te eten.
Zoveel soms dat die van mij zn hele box versmeerde met de berg hooi die hij kreeg _O- dat ik zelfs gevraagd heb om hem iets minder te geven.
Zomers van smorgens tot savonds buiten en bij erge hitte overdag op stal en snachts buiten.
Swinters in paddocks in kleine groepjes van 3-4 paarden.
Leuke stalgenoten en niemand te beroerd om elkaar eens te helpen.
Ik heb de paarden nu aan huis maar anders had ik daar nog vele jaren met plezier gestaan.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:39

Heb je gelijk in Ruitje, zeker als je het professioneel doet!
Denk wel dat er ook genoeg zoals ons zijn die het voor de hobby doen en ruimte aanbieden omdat de ruimte er toch is, dus niet als een professionele stal. (Moet trouwens zeggen dat er onderling wel genoeg aan ervaringen gewisseld wordt hoor door pensionhouders die ik ken... Daar hoor je ook de meest ongelofelijke dingen)
Ik moet zeggen, voor de hobby maak je soms bizarre dingen mee!
Nu is de stal nog van mijn ouders, maar ik weet niet of het mijn keuze zou zijn er mee door te gaan straks.
Misschien met een zomerweide of opfok, dat lijkt mij een stuk 'makkelijker' qua wat je op je erf krijgt aan eigenaren met eisen ed.
Zoals onze groep nu is, dan is het wel heel gezellig moet ik zeggen en dan maakt het je hobby juist nog leuker. :j
Maar als als ik er aan zou denken om er mee te beginnen, zou ik de verhalen van pensionhouders zeker waarderen.. Dan heb je een beetje een idee van waar je aan begint.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:43

Faline schreef:
Vind ik ook wel een interessant punt, eigenaren die eigen paarden voortrekken.
Is het niet ook hun eigen terrein?
Als de pensionpaarden er goed bij staan en niks tekort komen, zie ik het probleem niet.
Hier ook wel eens discussie gehad met een klant toen mijn merries 3(!) Dagen eerder dan de rest op de wei stonden. Mijn merries stonden op de kleine wei en we moesten nog even 3 dagen wachten tot de grote wei beschikbaar was.
De kleine wei wilden we niet laten vertrappen door groepjes te maken en te wisselen. Dan krijg je meerdere keren per dag een nieuw groepje wat natuurlijk eerst even lekker gek moet doen en zo droog was het toen nog niet. Plus de afspraak was ook duidelijk dat de kleine wei voor onze fokmerries was.
De pensionpaarden stonden overigens zoals altijd lekker buiten in de paddocks met vriendjes en meer eten dan ze op konden.

Voortrekken van eigen paarden terwijl de pensionpaarden niet worden voorzien in wat ze nodig hebben vind ik dan weer not done.


Voortrekken in het geval eigen paarden wel buiten en de pensionpaarden 'vergeten' buiten te zetten.
Voor het eigen HB paard wel hooi halen en voor die van een pensionklant (en) niet, die mocht(en) zelf halen bovenop de stalprijs.

Ik jou geval had ik mij er niet zo druk om gemaakt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:51

ruitje schreef:
Ik lees alles mee en ik denk met mij meerdere stalhouders.

Maar het staat niet zo professioneel om te delen wat wij mee maken denk ik :)


Dat vind ik dus professioneel.
Ik zou erg blij bij met zo'n staleigenaar.
(Zo eentje heb ik ook dus ik zeg niets) _O-

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:16

Pfff ik begin er niet eens meer aan om pension aan te bieden... alleen maar gedoe en het is nooit goed.

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:35

Gewoon doen wat je beloofd als pensionhouder is als men eenmaal bij je op stal staat soms niet meer genoeg...
en dan komen er ineens allerlei apen uit de mouw ! Natuurlijk is dat andersom ook dus ik zeg wees duidelijk in wat je biedt en ook in wat je wilt...

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:43

stalletje vol pension.

alles werd gedaan van wormen tot mesten etc etc etc..
Paard werd dunner dus gevraagd voor meer voer en of ze wel gewormd werden.
Alles was in orde en ze zouden de mijne weer een extra kuurtje geven en meer hooi (naast de grote hoeveelheid krachtvoer voor een tinker).
Niet snel daarna kreeg ik mijn hernia en zat ik 2 a 3 week aan huis gekluisterd (gebeld van hoe en wat en ze zouden alles regelen).
Toen ik weer aan kwam schrok ik mij helemaal lam !
Paard was zeker een 100 tot 150 kg afgevallen !!
Van iet wat schrale grove parmantige hengst naar zielig hoopje paard.
Gelijk dierenarts er bij en het heeft me zeker nog 800 euro gekost hem er weer bovenop te krijgen.
Binnen een maand gelukkig plekje gevonden waar ik terecht kon met een hengst en na 3 jaar kon ik zeggen dat ie er zeker voor 95% weer bovenop is.
Hij blijft snel aan de diaree raken en dat is wel heel zuur...

Betalen voor zorg die er nooit geweest is...

Heb ze nu aan huis en nooit meer wil ik ze in pension !
Voor een vakantie heb ik een oppas en of adresje maar langdurig ?? nee nooit weer !

[OV] Quarter hengst van bouwman uit pannerden
[ITP] Het is ik.... een sprookjes knol!! door ivonka , [BB-ITP] Boxer broer en zus op de plaat door ivonka (pupie's !!!!) [ITP] Eindelijk mijn knappe verschijning daar waar ie hoort[/size]

Gezocht oude aparte paarden bitten.
Ook bitten niet meer geschikt voor paarden Met een pb je maakt mij er erg blij mee en worden niet meer voor paarden gebruikt.
De voorkeur ligt bij stangbitten en hoe rotter en aparter hoe beter

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:11

Domino_2006 schreef:
Hier ben ik het dus niet mee eens. Heb op twee stallen gestaan waar de staleigenaar geen paard had. Die gingen dus alles volgens het boekje doen. Resultaat: veel biks, te weinig ruwvoer en veel gezeik en een gevaarlijke pony. (zijn de stallen die ik eerder beschreef).

Nu heb ik een stalhouder met twee eigen paarden. Resultaat: geen biks, veel ruwvoer en geen gezeik. En een heel lieve pony.

Nee dat is inderdaad ook niet heel handig :=
Blijkbaar op de stalling waar je nu staat, hebben deze mensen er meer verstand van dan waar ik stond.
Sommige stalhouders denken dat ze er wel verstand van hebben maar hebben ze dat niet, bijvoorbeeld te merken doordat de pony's/paarden op beton stonden zo weinig stro er in de box lag. Resultaat: Dikke doorligplekken. Bezuinigen op stro terwijl het paardwelzijn er op achteruit gaat, is not done. Dan kan je het nog zo mooi hebben, als de verzorging bagger is is de stal ook bagger.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:29

s0173957 schreef:
Ik zou wel eens graag een topic zien verschijnen 'Bizarste pensionklant verhalen', uit het oogpunt van een pensionhouder...
Als je je paarden niet in eigen beheer hebt kan je nu eenmaal niet alles zelf beslissen... dat weet je dus moet je je daar ook maar bij neerleggen vind ik.



nou, ik wil er wel een uurtje voor gaan zitten :+

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:30

Ik lees alles mee en ik denk met mij meerdere stalhouders.

Maar het staat niet zo professioneel om te delen wat wij mee maken denk ik :)[/quote]


nou stalhouder af, nooit meer pensionpaarden, wat een baan


Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:39

Voor mijn enter en later twenter zocht ik een andere opfokstal. Vooraf gaan kijken, grote nieuwe paardenstal in grote loods was gebouwd,paarden konden in groepen naar buiten achter de loods. Helaas isdat er nooit van gekomen. Mijn paard kwam met twee andere paardjes in een oud stalletje met uitloop in stukje weide bij woonhuis langs de weg. Ik vond dat verder wel prima. Tot ik op een dag mijn pony niet meer zag. Aanbellen en bleek ook hij in de loods te zitten bleek vol te staan met hokken van zo'n 10x10 meter tussen een hoop andere pony's opgepropt te staan, achter gesloten deuren waar ik ook de sleutel niet van kreeg.. Alle opfokpaarden zeker honderden stonden daar zo in die hokken naast elkaar in groepen van 10 a 20 bij elkaar gestopt, nauwelijks plek om te liggen zo vol. Ik wist niet wat ik zag, zeker omdat er ook een hengst bij mijn merrie in dat volgepropt hok zat. Deze paardjes stonden 24/24 als bio industrie paarden net als koeien slachtvee goedkoop in opfokstal, ook zonder het beloofde weiland ernaast, de hele winter. Ik hoorde dat meerdere bedrijven hun jonge dieren zo goedkoop opfokken. Heel triest om te zien al die jonge paardjes opgepropt tussen hekken. Als de wiedeweerga ander adres en trailer voor volgende dag gehuurd en paard meegenomen. Nog hoop ruzie toen ik paard weghaalde want meneer wilde mijn paard niet meegeven, begon op me te schelden enz, uiteindelijk deed hij toch de deur open en kwam met paardlief naar buiten.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:11

Wow sabri dan breekt je hart toch zeker ook he?
Je jonkie, je toekomstige trots en dan zo terug vinden zonder communicatie.
Of het nou goedkoop is of niet... dit zou voor geen enkel paard mogen.
Ik hou ze mooi in eigen beheer en heb een jonkie bijgekocht zodat ze zichzelf mooi opfokken :')
Al moet ik er krom voor liggen om te betalen... wat ik dus ook doe _O-

Is het wel goedgekomen met paardje? Geen trauma?

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge en 105 bezoekers