hoe kun je een paard afleren te poepen waar ze eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

haloa10
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-10

hoe kun je een paard afleren te poepen waar ze eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 18:38

Hoi mijn paarden staan 24/7 buiten met een schuilstalletje mijn paard heeft vroeger wel altijd op stalling gestaan.

mij is altijd geleerd, een paard zal altijd proberen niet te poepen en te plassen waar hij of zij eet of drinkt. nu heb ik een schuilhuisje en ze gaan er alle 3 bewust in staan om te poepen en plassen. nu hebben ze 3 vaste poepplaatsen dus ze zijn grote deels zinnelijk. wat voor een aanpassingen kan ik proberen te doen of wat kan ik proberen dat ze de plek in het huisje meer als voerplek gaan zien en minder als poep en plasplek? zelf heb ik al de voerbakken en hooinetten verhangen dat deze meer verspreidt door het huisje hamgen. eerst hingen deze aan de linker kant. hebben jullie nog tips of dingen die ik kan proberen alles is welkom ben best bereid wat tijd of energie erin te steken!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 16-07-18 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd


haloa10
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-10

Re: hoe kun je een paard afleren te poepen waar ze eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 17:25

haha wow wat een tips ja het weiland is bedoeld als grasweiland en dan was het de bedoeling in het stalletje gewoon zand te hebben helaas had ik nu hooi waar sto tussen zat of best grove stukken erin maar denk dat dat mede de oorzaak is dat ze het doen

ik heb al geprobeerd de mest en plas ergens in het weiland te leggen en wat stro buiten het huisje maar dat hielp niet echt zijn de enige oplossingen dan of tegels of rubbere matten erin?

is zoiets ook te trainen dat je bvb 2 weken zegt ik ga ze erin maar in laten rond etenstijd en dan het hooinet tijdelijk buiten het huisje hangen en dan het huisje grondig reinigen of zo of heeft dat echt helemaal geen effect.

er ligt wel zand in het huisje maar dat ligt erbuiten ook dus dat maakt niet veel verschil alleen dat kleine beetje stro inderdaad.

denken jullie dat zoiets werkt of nog andere tips of iedeën?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Rainer, YandexBot en 80 bezoekers