Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:22

Maaien en schudden met de paarden in het land (met echt groot materiaal), en mijn merrie heeft slokdarm problemen en mag dus absoluut niet teveel gras eten en gemaaid gras eet wel erg makkelijk.

Na een poos zover gekregen dat we strookbegrazing gingen doen. Maar na een ruzie heeft hij de draad weggehaald. In plaats van een kwart hectare stonden ze ineens in een hele hectare met knie hoog gras (met nog steeds die stukke slokdarm).

Drijfmest van varkens op het land en direct de volgende dag de paarden erop: getsie jakkie heel vies!!!

Zelf bepalen dat mijn paard wel kuil kon hebben, ipv hooi ondanks uitgebreid overleg daarover en aanraden van de kliniek, toch kuil gevoerd.

Toen ik ze eindelijk zover had dat ze toch hooi voerden, deden ze dat niet zo vaak als het kuil voeren of niet zoveel. Dus dan stond alles te eten en had die van mij niets (meer???).

Ik heb werkelijk alle kleuren van de regenboog gezien aan schimmel op kuilpakken. Wat gerust gevoerd werd aan andere paarden.

Laat staan hoe er omgegaan werd met andere dieren. Koe op 3 poten moest nog de zomer het land in, zodat ze vet naar de slacht kon.
Geitje heeft een week gegild van de pijn voordat hij van pure ellende overleed. Heeft nog een poos in het hok gelegen bij de andere geiten...
Katten, heel heel heel veel katten, die dus minimaal 2 nestjes per jaar kregen, dikke inteelt en overal katten.

Pfffff, wat een drama daar.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#


Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:03

Had veel weggestopt over vreselijke stallingen nu ze heerlijk aan huis staan, maar nu ik dit weer lees, komt er nog weer meer boven.

Op 1 stalling 11 dagen gestaan:
Bij bezichtiging uitgelegd dat het belangrijk is dat mijn paard op gras komt en niet in zand paddock, want ze eet zand. En dat ik het vreselijk vond op vorige stalling dat de staleigenaar de ene dag om 8uur kwam om te voeren en buiten zetten, maar de andere dag gerust om 1uur s middags pas. Nee dat gebeurde daar niet.
Dus met mooie binnenbak, perfecte buitenbak, mocht mijn eigen hooi voeren. Wij gingen daarheen!
Haal paard van de trailer: snotneus! Oei, dan maar even in quarantaine box. Nou oké, ze had geen koorts en verder ook geen symptomen, maar prima. De volgende dag al niets meer te zien van snotneus, maar paard mocht niet naar buiten. Dus dan maar wat lopen aan de hand. Zo ging dat 5 dagen. Toen heb ik maar gevraagd of ik ergens anders klein stukje mocht afzetten dat ze in ieder geval mocht lopen. Dat mocht, maar ik moest er wel zelf bij blijven, want als er kijkers kwamen voor paarden, dan moest ze weg en dat deden zij niet. Dus daar zat ik dan, uren te kijken naar mijn paard op een postzegeltje. Geen kijker ooit gezien overigens. Wel mijn hele vakantie naar z’n grootje.
Toen ik na 10 dagen daar staan, vroeg wanneer ze dan gewoon op de wei mocht, kreeg ik te horen dat weidegang alleen voor de merries met veulens was, mijn paard mocht 2 uren per dag met haar masker op in een zandpaddock.
Daaahaaaag!

Of een stalling waar met regelmaat nieuwe trainingspaarden paarden kwamen, zo ook naast mijn paard. Op een gegeven moment werd mijn paard ziek (niet zo gek met elke keer nieuwe paarden ernaast, stallen genoeg, laat er dan een stal tussen...) en 2 andere pensionpaarden ook. We werden eigenlijk weggestuurd, Ja maar, waar moet ik nu heen met ziek paard!! Er werd een dure droes swab afgenomen waar ik niet om gevraagd had en wel voor moest betalen. Mijn eigen DA had longontsteking geconstateerd, nix geen droes. Toen paard hersteld was, ben ik ook verhuisd.
Want er waren meer gekke dingen, omdat ze overdag druk met trainingspaarden waren, wilden ze s avonds graag rust, maar ik werk overdag voor mijn geld en kom dus s avonds. Dan werd je praktisch weggekeken. Lekker rustig met je paard keutelen was er niet bij.
En op zondags gingen ze gerust iets leuks doen en gooiden dan de stal op slot. Stond je dan voor een dichte deur. Ohja, en de beloofde weidegang, die kon ik ook op mijn buik schrijven. Ik mocht haar zelf soms in een stukje zetten. Maar daar hield het ook wel mee op.


Ik ben ineens nog gelukkiger met mijn paarden aan huis nu :)

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:37

Het grootste probleem heb ik gewoon gehad met stalhouders die op een verzoek “ja” zeiden en je had je nog niet omgekeerd en gewoon “nee” deden.
Als je het niet wilt doen, prima, maar zeg dat dan gewoon. En zeg niet dat je het wel doet, om het vervolgens gewoon niet te doen.
Zeg dan: “Joh Sanet, leuk en aardig, maar dat ga ik niet doen”.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:56

Super toch MDH?

Ik heb een paard met wat medische problemen. Dat past vaak niet in het standaard “wij doen bij alle paarden hetzelfde” methode.
Dat geeft niet uiteraard, ik vind het ook vervelend en had het liever ook niet gehad, maar goed, het is nu eenmaal zo. Maar dan moeten ze niet beloven om aan te passen zoals afgesproken en het vervolgens gewoon niet te doen...

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:04

s0173957 schreef:
Als je je paarden niet in eigen beheer hebt kan je nu eenmaal niet alles zelf beslissen... dat weet je dus moet je je daar ook maar bij neerleggen vind ik.


Ja en nee, want als een pensionhouder zegt dat ze iets gaan doen, en het vervolgens niet doen....
Dat heeft niets te maken met “neerleggen bij” maar gewoon onbetrouwbaar gedrag...

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:18

Als ik mijn paarden weer in pension zou moeten doen omdat ze niet meer thuis zouden kunnen staan, dan gaan ze weg. Dan mag mijn oude schat met pensioen ergens aan de kust en gaat mijn nieuwe topper in de verkoop. Ik wil het echt niet meer.
Ik wil zelf ook geen pensionklanten, maakt niet uit wat je doet, het is nooit goed. Als je ze buiten zet met regen, dan is er 1 boos omdat je ze buiten zet en ze nat worden. En laat je ze binnen staan dan is nummer 2 boos omdat ze primaaaaa buiten kunnen en heus niet van suiker zijn.
Nu bepaal ik het lekker zelf :)

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, lastig en 82 bezoekers