Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:02

Voorzichtig met wat afwasproduct? Dat laat vet oplossen, lijkt me wel dat je het dan weg kan krijgen.


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:10

En dan op de prijskamp problemen krijgen omdat een vos plots zwarte benen heeft, maar wel vosse manen en niet meer overeenstemt met zijn signalement :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:52

Ik mis nu een zwart smoking strikje om z'n hals :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:42

Ik heb een bruin eczeemdeken van première dat aansluit als een pyjama. Zweet mijn paard ook niet onder, tenzij het 30 graden is of 25 en compleet windstil. Houdt hem ook prima schoon, maar dat is vooral een handige bijkomstigheid. Mijne hebben hun deken op omdat ze echt lekgeprikt worden over hun hele lijf.

Ik zou eigenlijk nog eens moeten kijken hoe dat spul van jou alweer heet Quir. Ik ben in juni ook in scandinavie, zou eigenlijk een aantal flessen moeten aankopen als.ik daar dan toch ben.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:09

Mijne glimt me zonder wassen tegemoet als een spiegeltje dus ik wacht nog even. Heb dinsdag nog les en donderdag wedstrijd. Als ik 'm alsnog zou wassen zou woensdag het beste uitkomen.

Vliegtuig... niet aan gedacht. Zouden ze erover vallen als je 1 fles meeneemt? Het is voornamelijk om 1 paard tijdens wedstrijd echt vliegvrij te houden. De rest van de tijd lukt wel met (uitrij)vliegendeken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:26

De vacht zou iig niet letterlijk stekelharig mogen zijn, staat hij met een deken?

Zonnebloemolie is niet echt het beste, je kan beter lijnzaadolie geven. Om de mijne echt te laten glanzen op wedstrijd doe ik borstelen, dan met vochtig doekje alle grote stofresten weg en dan met droog doekje heel klein beetje babyolie voorzichtig wat tegen de haren in en dan met de haren mee gladstrijken. Doe ik zeker niet wekelijks, je haalt er ook de basis vetlaag mee weg als je niet oplet maar het geeft net dat tikje extra.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:04

Past zijn deken wel goed dan? Je zou anders kunnen denken dat het deken zijn haren stukschuurt omdat het te krap ligt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:26

Het lijkt toch echt op de wat geschuurde vacht van mijn paarden (waarvan ook 1 een tinkertje) als de dekens wat krap gelegen hebben.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:03

Ik denk dat het eerder de voering is die schuurt als hij beweegt. Het deken blijft perfect liggen maar bijvoorbeeld bij stappen beweegt de schouder wel, en dan schuurt hij zo de haren af.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:29

Hier staat alles sedert begint april 24/7 in het land. De enige die wat bijkrijgt is mijn wedstrijdpaard. Die krijgt dagelijks 1,5kg lichte sportmengeling met een spierondersteunend supplement doorheen en sinds enkele dagen ook magnesium. Dat magnesium is als testje om te bekijken of we de spanning op wedstrijd daarmee bij hem beter kunnen laten afvloeien.

Ze glanzen je alle 4 tegemoet. Enige die nog ietwat in wintervacht zit in mijn ene mini maar die heeft jaarlijks zo'n gigantische wintervacht met pluis tussen dat dat altijd wat langer duurt. Hij zweet iig niet ondanks de warmte, dus voorlopig scheer ik ook niet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:18

Heb van een clubgenootje de vraag gehad of ik mijn paarden op de foto wil door een hele goeie fotografe in juli. Als we met meerdere zijn kunnen we verplaatsing kosten nl delen. Gelijk ja gezegd! Heb ik wss eindelijk mooie foto voor aan de muur én het ideale excuus om nog een keer heel erg te gaan tutten :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:07

Aaaaah ;(

Mijn ene paard had het zebradeken van de ander in reepjes getrokken. Dus paard 2 de pyjama van paard 1 maar aangedaan tegen schuren. 2 dagen later hing ook die in flarden -O-
Goed, bedacht dat het nog wel mee zou vallen qua schuren dus eergisteren dan maar besloten om eens dagje zonder te testen. Kom gisteravond op het weiland, is de hele bovenkant van de staart stuk én een centimetertje op de manenkam vertoonde beginnend schuursel.
Vandaag dan maar naar de ruitershop gereden en met 15% korting een nieuwe deken gekocht: een bucas sweet itch hoody. Ik hoop van ganser harte dat mijn grote sloper deze prachtige jurk van zijn vriendje in 1 geheel laat... Niet alleen omdat het anders "auwie" is aan mijn portemonnee, maar ook omdat ie dan alsnog weer de boel gaat schuren.

En laten we nu in juli wss een fotoshoot op de planning krijgen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 00:54

Deze heeft enkel een vliegendeken, rest van het jaar loopt ie naakt.
Gezien de fotoshoot die eraan komt zou het wel zo fijn zijn als hij er netjes op staat en niet met een ontplofte egel als staartaanzet :))

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:02

Hier dit weekend ook wedstrijd. Helaas moet ik op het heetste van de dag starten (13u18) dus de kans is groot dat hij:
- bezweet van de trailer af komt
- ondanks beperkt inrijden bezweet de ring in gaat

Om hem dan glimmend te houden, da's toch altijd wel kleine kunst.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:17

Het zou wat zijn als ze daarom minder zouden punten :=

Vind het gewoon best zonde dag je als een gek staat te prullen en tutten zodat ie mooi kan wezen (er is namelijk een fotograaf voorzien voor alle deelnemers op de kiek te zetten) en dat je dan met een zweetbol de ring in moet. Doet toch wel een beetje af aan je werk dat je erin hebt gestopt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:22

Dat dus :)) Het is alweer een tijd geleden dat ie gewassen is. Ondanks zijn bruine vacht heb ik zo'n vermoeden dat er met zweten wel eens een heel stofnest mee naar boven kan komen :roll:
Zaterdag heb ik vermoedelijk geen tijd om te wassen en zondag al helemaal niet...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:16

Ach, tijdens het rijden springen ze alle kanten op en in een knotje ziet niemand dat :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:18

Ik gebruik net de zeepvrije wasgel van zwitsal voor mijn paard. Ruikt niet zo ontzettend sterk en is ook heel makkelijk uit te spoelen, ondanks dat die wel flink schuimt.

Vind dit topic altijd zo fijn om te doorbladeren, die vrolijk frisse paarden zien geeft een voldaan gevoel en zin om de mijne ook spik en span te houden :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:37

Het enige wat hier echt afdoende werkt is een deken. Niet alleen omdat pony schuurt, ook omdat vriendje het paard regelmatig in de staartaanzet "bijt" om te spelen :roll:

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:08

Waar haal je dat? Ik heb nu zo een fles mondspoelmiddel voor ogen :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:46

Morgen de kruidvat dan maar eens inlopen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:25

Ik zou graag kleinere en wat meer knotten willen proberen maar dan vrees ik dat ik de manen nog meer zal moeten uitdunnen. Zoals ze nu zijn heb ik meestal een knot of 7-9 van een mooie maat. Ik moet ze wel vastzetten met draad, anders lijkt het nergens naar (en schieten ze alsnog heel snel los).

Wat ik wel jammer vind aan mijn paard is de voorpluk. Die is mooi, goede lengte maar om een echt mooie knot ervan te maken nét iets te dun. De dikte en hoeveelheid haar die hij op de manenkam heeft, die mist hij daar dan weer. De oplossing zou een vlecht zijn die met hele fijne strengen wordt gemaakt, maar daar houdt hij zijn hoofd absoluut niet stil genoeg voor. Ik twijfel nog om voor wedstrijden gewoon een zwart oornetje aan te schaffen.

Mijn vaste tutmoment is de avond en/of ochtend voor wedstrijd :) Manen knip ik tussendoor regelmatig eens bij, idem met zijn "plukken" op de kogels en in de kootholte.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:14

Ik ben 2 weken op vakantie geweest, eerste wedstrijd staat op 8 juli. Dat wordt de dag voordien weer alles piekfijn zetten: manen bijknippen en trekken/uitdunnen, bij goed weer volledig wassen en anders iig voeten en staart, staart uitpluizen, derde oor bijwerken, oren bijknippen en uiteraard ook vlechten natuurlijk.

Veel werk maar geeft zoveel voldoening achteraf en helemaal zen haha.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:20

Ik heb gisteren op de parking van wedstrijd iemand snel tussendoor laten zien hoe je met naald en draad kan knotten. Meisje helemaal blij dat het zo eenvoudig was :D

Ik ben echter wel mijn schaar kwijtgeraakt -O- Nu was die stilaan bot aan het worden, maar voel me nu... onvolledig :))


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:45

Afbeelding

Over een dikke 1,5 week staat een portret fotoshoot op de planning.
Ik wil huilen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 38 bezoekers