Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:53

Top gedaan Selka! :)

Ik ben ook weer van de partij om tips & trucs uit te wisselen!

Wij hebben een pony gezien, een hele leuke :D dus wellicht dat we binnenkort een kudde van 3 hebben.

Azmay wat een leuke foto van je pup nog in het vorige topic.


MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:05

Flew wat heerlijk dat Fernando zijn vertrouwen begint te groeien!

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:30

Klinkt hilarisch die foto Chasey :D

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:28

Welkom alle nieuwelingen en :wave: meelezers.

Djoena wat jammer van je Fries, wel lief dat de vorige eigenaresse haar terug neemt.

Hihi Lynn, ik krijg zelf een droge mond van jouw foto :')

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 06:23

jeannaa schreef:
Welkom allen! Druk zo hier!

Leuke foto’s komen er voorbij :)

Wij hebben paarden en dik 350 koeien (2 stallen vast aan huis)en dus ook vliegen. Op stal... niks aan te doen. Binnen hebben we in de gang een pompje ecoduster en er hangen bij de buitendeuren vliegengordijnen. Oh ja boven hebben we overal horren. We hebben weinig vliegen binnen. Accepteren maar dat er wel eens een paar wel binnen zijn gedrongen :Y)

Kristelhans; ik vind dat soms ook lekker hoor even geen paard en even geen werkzaamheden.


350 koeien, dat is echt een groot bedrijf voor Nederlandse begrippen. Hebben jullie melk of opfok?

Vliegen... hier is alles hermetisch afgesloten met horren en het klompenhok als sluisje, maar dan nog zit er wel eens een binnen.
Buiten bij de paarden ook veel last van dazen, dus die staan op het heetst van de dag binnen en in de nacht buiten. Ze zijn er blij mee geloof ik.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:39

Klinkt wel gaaf Jeannaa! Waar in Drenthe zit je ongeveer als ik vragen mag? Wij wonen op de grens van Drenthe en Friesland.

Juist kleine baaltjes hooi wordt hier in de buurt nu ook volop geperst. En kuil al zeker twee snedes er af gehaald.

Meh.... net ruim een half uur door de wei gebanjerd op zoek naar een afgetrapt ijzer :( maar niet gevonden.
Vorige week had ze ook al twee ijzers afgetrapt. Zonder ijzers is niet echt een optie als ik wil rijden met haar. Merrie heeft ijzers onder omdat 1 voetje wat stijl is en zonder ijzers steeds stijler afslijt. Misschien moet ik toch maar eens kijken naar hoefschoenen oid. Iemand daar ervaring mee?

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:57

Hihi dat doe je goed hoor, lekker verwennen dat oudje ;)

Balen [***] dat je ziek bent in je vakantie... beterschap, hopelijk knap je snel op!

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:26

Dank voor de tip rover. Ik ga de site eens goed bekijken en zal mijn smid ook eens vragen naar ervaringen. Misschien eerst maar eens opzoek naar opties om te passen. Haar ongelijke voeten zijn toch wel onhandig...
Ja zo stom dat ik het ijzer nog niet heb gevonden. Straks in de pauze (als de kinderen slapen) maar opnieuw de wei door. Ze staan ook nog eens op het grote stuk nu.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:03

Herkent iemand deze twee objecten?

Afbeelding
Afbeelding

Gevonden met de zolder opruiming, hebben de vorige bewoners laten liggen.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:49

Hmmm, gegoogled, ziet er handig uit idd, maar is wel iets anders dan een schraag.
Het zal wel een onderdeel zijn van een geheel waarvan de rest niet is blijven liggen. Deze enkele poot lijkt zo weinig functie te hebben.

Selka hebben je paarden het naar het zin op hun nieuwe plek?

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:32

Natalie36 schreef:
Mm, ik verdenk Twix ervan verliefd te zijn op de smid. Als ik die op enkel lips ijzers heb kan hij elke 2 weken komen omdat er weer 1 naast ligt. En ze is alleen voor beslagen <<)
Iets meer dan een jaar geleden overgestapt op dubbel lips ijzers en er heeft er nooit meer 1 naast gelegen *D misschien werkt dat bij jou ook.

Welkom aan alle nieuwen!


Hier had ik ook al aan zitten denken. Maar het is een wat smaller, stijler voetje. Zou het door de dubbel lips niet te veel tegen gehouden worden om wat uit te waaieren?

Het is in elk geval een optie die ik aan de smid ga voorleggen.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:21

Joehoe, er is hier ineens regen voorspeld voor morgen vroeg :D

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:06

nils schreef:
Blijven dansen!!!


*\o/*

Ik hoor de regen. Zo eens kijken hoeveel mm er is gevallen.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:05

nils schreef:
Wie is er aan het dansen? Hier vallen er nog steeds wat druppels uit de lucht :-)


Dat ben ik =:)

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:59

Hier 2 mm in totaal :D

Ijzer nog steeds niet gevonden...

Hier mag ook niets met de grond, maar het motto van alle buren die ik heb gesproken is: gewoon doen, er komt hier toch niemand kijken _O-

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:32

Schiet lekker op Wendy... en nu is het ook nog zomervakantie. Dat zal nog wel even duren ben ik bang.

Djoena, moeilijke maar dappere beslissing :(:)

Chasey lekker zo’n buitenrit met de hele familie. Is jullie hond normaal gesproken een los op het erf-hond? Onze huidige hond blijft los op het erf en gaat ook mee wandelen maar loopt nooit zelf het erf af (zonder hek of stroomdraad).
Maar ik weet niet echt hoe ik hem dat geleerd heb, hij loopt gewoon niet weg :')
Met de pup op komst ben ik aan het twijfelen om toch een stroomdraadje over de oprit te hangen.

Mooie zadelkamer Libera!

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:41

Wij hebben de equifence van Gallagher, 3 draads.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:06

Onze pachtboer is de beste! Die staat even met de hand alle zuring er uit te scheppen :D

Afbeelding

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:51

palousa_boy schreef:
Vergeet de WD-40 niet :+

Hier staan ook spiegeltjes in de wei ondanks de minimale verzorging, laatste keer dat ik gepoetst heb was met een zweetmes om de wintervacht van het trekpaard af te krijgen


WD-40 _/-\o_

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:05

Chasey ik had helemaal over je antwoord van Oscar heen gelezen :o
Klinkt echt als een super hond! Als het goed is halen wij met onze pup ook geen wegloper in huis, duimen dat ze de juiste genen heeft meegekregen ;) Daarnaast krijgt ze een top voorbeeld, onze bulldog heeft weglopen ook niet in zijn woordenboek staan. Maar ik weet echt niet meer hoe hij dat geleerd heeft, het zal idd wel te maken hebben met consequent zijn. Nog 4 nachtjes en dan komt onze pup!

Flew wat herkenbaar dat je alles zelf wil doen. Wij hebben ook echt het motto om niets uit te besteden wat we ook zelf kunnen. Maar goed, we wonen hier pas 4,5 maand dus we komen er vast nog op terug.

Dit weekend gaan we voor het eerst een nachtje weg vanwege een bruiloft in GB. Schoonouders passen op het huis en de kinderen en vriendinnetje komt langs om de paarden te verzorgen. Wel gek hoor om hier weg te gaan, ook al is het maar zo kort.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:55

Hier is hooi in kleine baaltjes opslaan juist makkelijker met 6x15 aan hooizolder. Grote baal nu 1 van gehad maar dar werkt met 2 paarden toch onhandig vind ik, zeker nu ze in de zomer minder ruwvoer eten.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:52

Jemig chasey wat een rot bericht om mee wakker te worden, heel veel sterkte! :(:)

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 05:38

Anke schreef:
Bak slepen:

Zitmaaier met pallet erachter (met 2 klinkers erop)

Of de tractor met weidesleep zonder de ringen erin


Ik las eerst met twee kinders er op :') waarvoor twee kinderen allemaal van pas komen.
Heerlijk trouwens dat ze zo genieten van de pony’s, en dat jij zo kan genieten van de kinderen.

Gisteravond 4 emmers met dazenlijm gemaakt en opgehangen. Ben erg benieuwd wat het doet.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:33

Chasey ik ben ook zo benieuwd hoe het er bij jou over een jaar of twee uitziet als alles lekker aan het groeien is. Het wordt vast super mooi daar bij de vijver!

Ik had trouwens de merrie flink kreupel uit de wei gehaald van de week :( smid stond de volgende ochtend al gepland voor het afgetrapte ijzer. Hij dacht dat ze misschien in een nagel had gestaan met aftrappen en daar iets een hoefzweertje van had. Was met de tang wel iets gevoelig en iets een warme hoef, maar hij kon geen gaatje vinden en heeft niets weggesneden. Eerst kijken of ze met het ijzer er weer onder weer goed loopt na het weekend.

Omdat onze pensioener de hele tijd mijn merrie oploopt en wegjaagt staan ze voor nu in aparte weitjes, die van mij op een klein stukje. Wel even sneu dat ze apart staan maar die rust is wel even goed voor haar been. Het lijkt al wat beter na een dag maar over is het nog niet. Al ze maandag niet helemaal 100% loopt maar een afspraak maken bij de kliniek om te kijken waar het dan vandaan komt.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:04

Karin, bijleesactie 2.0 _/-\o_
Welk merk deken is dat? Ziet er fijn uit!
Jammer dat je bak zo vol met onkruid staat nu.

Azmay, wat een knappe pup heb je! Scheer, knip of pluk je een kp?

Hier gelukkig geen hooi problemen, zolder ligt vol. Lijkt me lastig voor iedereen die nu nog in onzekerheid zit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers