Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:48

Ik ben ook weer van de partij! Niet altijd even fanatiek met posten, maar dit blijft toch wel mijn favoriete bokt topic :j


Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:13

Ik heb ooit dankzij dit topic een aantal vliegenvallen besteld voor buiten. Die doen het echt heel goed hier :-)


Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:23

Sanoma schreef ik ook voor buiten :+ ze stinken wel ja.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:36

Goed bezig Libera! Zowel met de schuur als met rijden :D

@djoena: moedige beslissing idd :j

Wij zitten midden in een vergunningstraject voor schuren, dus ik weet er ondertussen zo ongeveer alles van :')
De gemeente hier controleert en handhaaft ook, zijn wij op de harde manier achter gekomen.... dus nu netjes de boel laten tekenen en vergunningsaanvraag ingediend, in combinatie met een bijdrage voor het sloopfonds zodat wij meer dan de 150m2 die je vergunningsvrij mag bouwen kunnen gaan zetten. We wachten al een hele tijd op een reactie op ons schetsplan. Is best frusterend eigenlijk. Ze dreigden op een gegeven moment echt met dwangsommen, maar nu nemen ze weer maanden de tijd voordat ze eens een keer reageren.
En op een schetsplan zitten geen wettelijke termijnen om te reageren. Ze streven naar een reactie binnen 8 weken, maar het is volgens mij inmiddels sowieso al 11 weken.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:59

Goedenavond!
@minimelona: leuk dat jij er ook weer bent :)
@lizy: hihi, lolbroek dat paard van je :D
@chasey: hopelijk is het nu wat stabieler met je vader....
@scappy: zo, daar zit nog wel wat werk in, leuk!

Uitbesteden is iets wat wij echt hebben moeten leren, we kunnen immers heel veel zelf... maar ja, tijd he? Ik ben heel blij dat we bijvoorbeeld de bestrating hebben uitbesteed. Het is super netjes geworden en ze zijn er 3,5 week fulltime mee bezig geweest... als we dat zelf hadden willen doen dan waren we nog steeds niet klaar geweest :n

We hebben trouwens positief bericht van de gemeente! O.a. de welstand is volledig akkoord met ons plan, dus nu kunnen we de definitieve vergunningsaanvraag in gang zetten!

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:01

Nordic blijft een mooi dier zeg!

Bak slepen doe ik ook met de trekker met weidesleep. Een paar keer per jaar trekken we hem ook even los met de cultivator. Maar ook hier is de bak in woestijnstaat :') gecombineerd met onkruid...
We hebben waarschijnlijk ook een tweedehands kunstmeststrooier voor achter de trekker op de kop getikt. De kunstmeststrooier voor achter de zitmaaier gaat iedere keer kapot, slijtage. Ik vraag er meer van dan het ding voor gemaakt is.
Zeker nu met die schelpenkalk, dat is eigenlijk echt te zwaar voor dat ding helaas.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:50

@noordje: zo, dat is lastig zeg! Zeker aangezien het hooiseizoen bij jullie nog een stuk korter is dan hier... zijn er misschien meer mensen in de omgeving waarmee je samen een plan kunt maken?
@nils: ik zit trouwens een half uurtje onder Almelo :) Hoe bevalt het je daar?
@azmay: knappe pup :j
@selka: lastig is dat he?

Hooi van eigen land heb ik niet. Vorig jaar samen opgetrokken met de buurman, maar die kwam in de winter uiteindelijk nogal wat tekort voor zijn schapen, dus daar kan ik pas wat van verwachten als hij zijn eigen voorraad binnen heeft, dus daar moet ik niet op rekenen...
Aan het eind van de winter wel een nieuwe leverancier gevonden met natuurhooi. Hij zei toen dat hij eigenlijk altijd voldoende heeft, maar ja, of dat met dit weer ook opgaat is natuurlijk afwachten.
Volgens mij kan ik eigenlijk ook weinig anders doen dan dat. Het kan maarzo goed komen als het gaat regenen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet zoveel vertrouwen in heb :') Het gaat natuurlijk ooit wel regenen, maar de vraag is wanneer.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:09

Noordijk, in de buurt van Neede.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet snel naar Westerhaar zou gaan, dat staat gewoon heel slecht bekend. Maar ach, dat staat Neede ook. En ik woon hier ook erg prettig :j

Voor ons was het een praktische keuze: een half uur van ons werk en een half uur van familie en vrienden (zitten veelal in de Achterhoek rond Hengelo gld).

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:44

Hennep geen ervaring mee nee :n

@nils: sorry, ook daar geen ervaring mee. In mijn bak zit in ieder geval geen wegendoek, maar ook geen m3c zand. Wat me wel bij is gebleven van iemand anders in een voorgaand topic is dat zij toen uiteindelijk met een bak die voor geen meter functioneerde, omdat de bakkenboer m3c zand zei te gebruiken, maar het uiteindelijk heel ander zand bleek te zijn. Dat was best een drama toen.
Wel iets om op te letten.

@mizzmontana: ja, in het noorden heb je inderdaad meer huis voor je geld :j Maar je moet daar maar weer net aan werk kunnen komen :') En mijn man wil niet zo ver van zijn vrienden en familie af zitten.
Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik bijna nooit in Neede kom, alleen mijn huisarts zit daar. Aangezien we net zo ver van Borculo zitten als van Neede, doen we daar o.a. onze boodschappen. Verder hebben we vooral te maken met ons mini dorpje zelf en dat is best een leuk dorp :j
Ik doe zelfs mee met een tv programma in het dorp. Ik ben die kleine met het lange haar en het blauwe shirt die in het team zit..
https://www.omroepgelderland.nl/tv/prog ... 2/Noordijk

Sterkte Brittjuh!

Hier geen extra paard om uit te lenen, sorry. Maar mijn buurman zocht laatst ook een maatje voor zijn oude paard, een oproepje op facebook bracht voor hem binnen een dag een oplossing, dus dat zou je ook nog kunnen doen kvulden...

Mooie hoofdstellen belle_boef!

Wel grappig trouwens, ik heb de tip van Antheman opgevolgd en o.a. pompoenen gezaaid op de mesthoop. Die doen het echt enorm goed, de eerste kleine flespompoentjes zitten al aan de struik. En de struiken hebben de hele mesthoop over genomen, die ziet er nu hartstikke leuk uit :') :j

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:39

Azmay schreef:
Mer1980 schreef:
Ja inderdaad, ik heb ook een stalen rooster liggen die iets groter is dan de IBC bak, misschien kan mijn man die wel op maat maken met de slijptol en dan gebruik ik dat als slowfeeder gaas...

Bij metalen roosters hoor je veel dat de paarden hun tanden langzaam af breken, weet niet hoe groot de maas is maar kleiner dan 10x10 (en dat slowt eigenlijk niet) zou ik niet durven.

Ik heb ze hier al jaren. Geen slijtage aan de tanden oid...

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:21

Gek genoeg valt het hier best mee met de dazen, heb het idee dat ik er andere zomers juist meer had dan dit jaar.

Net weer voor het eerst sinds maanden gelest met Walter, heerlijk. Met het nieuwe zadel! Paard loopt weer helemaal lekker (wond van de operatie is compleet genezen!), ik zit goed in mijn nieuwe zadel, wat wil je nog meer?
Dat was echt genieten :j

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:05

Pfff, dat is balen zeg!

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:21

Britta31 schreef:
Vergeten jullie niet een bord met water neer te zetten voor de egels.

De egel hier had eergisteren vooral honger... Die heeft een klein bakje muesli van de paarden gehad...

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:45

Azmay schreef:
Wendy schreef:

De egel hier had eergisteren vooral honger... Die heeft een klein bakje muesli van de paarden gehad...

Egels eten geen muesli, die eten insecten dus hij zal wel buikpijn hebben gehad erna :o

Durf hier niet echt water te zetten, pup is nog niet beschermd tegen weil en we hebben meer ratten dan egels hier.

Tja, dat weet ik ook wel... Maar ik heb zo niet zomaar wat insecten liggen. Leek me beter dan niets.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:29

De egel meldde zich net weer. Nu staat er netjes een bakje kattenbrokjes.

Die wolkbreuk in Enschede gisteren was echt niet leuk nee...

Paarden hier eten eigenlijk nog weinig hooi, maar dat komt vast omdat ik de wei nog redelijk groen heb. Al wordt dat wel steeds lastiger.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:53

Dat is idd een prima tip :j
Trouwens, tegelen op hout moet je niet zonder zwaluwstaarten willen doen eigenlijk, dan krijg je uiteindelijk wat we hier op de badkamer boven ook hebben. Kapotte tegels omdat de houten vloer werkt...
Er is dus een kans dat ze er al zwaluwstaarten onder hebben gelegd destijds.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:41

Dat lijkt me inderdaad heel frustrerend pol!

Wij verbouwen dit ook rustig, is een meerjarenplan. Eerst de buitenboel op orde, daarna is het huis zelf aan de beurt.
Ons vorige huis hebben we ook helemaal verbouwd, een paar jaar gewoond en toen weer verkocht. En toen konden we dit dus kopen :)
En ach, mijn man is heel handig, bij huizen die door anderen verbouwd zijn ziet hij altijd van alles wat niet aan zijn hoge standaard voldoet. Dus dan kun je het beter zelf doen, dan betaal je ook niet te veel voor iets wat toch niet voldoet.
Voordeel is dat dit huis goed genoeg is om best comfortabel te wonen met z'n tweeën. Een deel van de bovenverdieping gebruiken we praktisch niet omdat die te slecht is (vloer van de badkamer is zo slecht dat je er door zakt als je te hard stampt), maar dat maakt voor ons niet zoveel uit voorlopig.
Maar die moet dus nog helemaal verbouwd worden...
Maar nu eerst de schuren en werktuigenberging :)
De stal hebben we ook helemaal nieuw gebouwd en vorig jaar de boel laten bestraten...

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:37

Zonnepanelen plaatsen is hier idd ook nog een dingetje. Het idee is om ze in de wei te plaatsen, huis is niet geschikt, schuren ook niet.

Deze schuur hebben we een kleine 2 jaar geleden gebouwd...

Afbeelding
En van een andere kant
Afbeelding

Deze schuur is de oude paardenstal, die gaan we strippen en in de stijl van de nieuwe schuur aankleden + een stuk werktuigenberging bij bouwen
Afbeelding

En dit is ons huis van de zijkant (iets met mooie grote bomen er omheen enzo)
Afbeelding

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:14

Dank jullie wel :o Wij zijn er ook heel blij mee, schuur is eigen ontwerp en zeker zo mooi geworden als gehoopt.

Die pannen zijn bij ons op de schuur trouwens oud hollandse pannen, via marktplaats kun je daar nog wel aan komen.
Dankzij manlief heb ik me een tijd terug helemaal verdiept in de verschillende typen dakpannen, nooit geweten dat daar zoveel verschil in zit :')
De bedoeling is dat de oud hollandse pannen ook op de andere schuren en het huis komen uiteindelijk (hele bovenverdieping van het huis moet in feite opnieuw opgebouwd, balken e.d. zijn nog wel goed, gelukkig).

@chasey: je bent van harte welkom om eens te stoppen en langs te komen hoor :j Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook weleens zit te loeren of ik kan zien waar jullie ongeveer zitten, kom er nu bijna iedere dag langs op weg naar mijn werk :+
We zijn allemaal nieuwsgierig haha.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:51

Wat ellendig Selka... snap dat je er idd even klaar mee bent!
@mizzmontana: gefeliciteerd!
@change: jij ook gefeliciteerd, kan me nog herinneren dat je postte! Leuk om de zoektocht te beginnen, waar zoek je? Ook weer rond Enschede?

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:46

Wordt inderdaad wel gezegd dat je huis voor een warmtepomp heel goed geisoleerd zou moeten zijn, maar PB en Lizy bewijzen al een tijdje het tegendeel :j

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:55

Fijn Selka! Hebben jullie een hogedrukreiniger? Wij hebben daar sinds een tijd zo'n ontstoppingsslang bij... Heel handig om dat soort dingen te tackelen.

Mooie pony MM!

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:18

Wat een mafketels zeg!

Die huizen zijn idd aan de prijzige kant, maar wat wel meewerkt voor zo'n prijs is dat ze niet ver van Enschede af liggen, dat maakt het al duurder dan dat je hier wat koopt.

En naar het noorden of het buitenland... tja, manlief is nogal gehecht aan de Achterhoek. En voor zijn werk kan hij niet overal terecht: Twente, Eindhoven of het westen... Ik kom in het buitenland ook niet echt aan het werk denk ik, dus tja.
Ons huis was trouwens 4 ton, met 1.4 hectare grond. Maar dat was op het dieptepunt van de huizencrisis, daar krijg je ze hier ook niet meer voor.
Tenzij je het zo doet als Chasey gedaan heeft.

Hier net terug van een rondje hardlopen. Is al wel warm, maar toch wel even fijn wat gedaan, voelt goed.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:30

Welkom in de achterhoek!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Sica en 101 bezoekers